ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دنیای آمار و ارقام؛ ۷ حقیقت شگفت انگیز از سراسر جهان

آمار و ارقام همواره اطلاعات جالبی را با خود به همراه دارند، اما گاه درک آنچه که در پشت اعداد نهفته است، امری دشوار به حساب می آید. درست در چنین مواقعی است که جداول ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

آمار و ارقام همواره اطلاعات جالبی را با خود به همراه دارند، اما گاه درک آنچه که در پشت اعداد نهفته است، امری دشوار به حساب می آید. درست در چنین مواقعی است که جداول و نمودار ها به کمک می آیند و با ظاهر جذابشان، رازی که در پس اعداد است را نمایان می کنند.

در ادامه مطلب با آمار و ارقامی از سراسر جهان همراه می شویم که اطلاعات جالبی را با خود به همراه دارند. اطلاعاتی که در قالب جدول و نمودار درآمده اند تا عمق واقعیتی که وجود دارد را به خوبی بیان کند.

بیش از نیمی از جمعیت جهان در این دایره زندگی می کنندpopulation-map-1024x626.0

آسیا بی شک پر جمعیت قاره جهان است، اما بر اساس آنچه که در تصویر بالا نمایان است، بیش از نیمی از جمعیت دنیا، تنها در قسمتی خاص از آسیا متمرکز شده اند. دایره بالا شامل کشور های چین، هند، اندونزی، بنگلادش، ژاپن، ویتنام، فیلیپین، برمه، تایلند، کره جنوبی، نپال، مالزی، کره شمالی، تایوان، سری لانکا،کامبوج، لائوس، مغولستان و بوتان می شود. در این دایره بالغ بر ۵۱ درصد از جمعیت دنیا جای گرفته است.

انگلیسی ها تقریبا به تمام کشورهای دنیا تجاوز کرده اند

BRITAIN_2388153b__1_.0

بر اساس نقشه بالا، تنها کشورهای سفید رنگ مورد تجاوز نظامی بریتانیا قرار نگرفته اند. این موضوع بدین معنا است که ۱۷۱ کشور از ۱۹۳ کشور دنیا، در طول تاریخ مورد تجاوز بریتانیایی ها قرار گرفته اند. به عبارت دیگر انگلیس ها ۹۰ درصد از خشکی های دنیا را مورد تاخت و تاز خود قرار داده اند.

آفریقا بزرگ تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید

20101113_WOM943__1_.0

قطعا تا به حال قاره آفریقا را بر روی نقشه های خود دیده اید. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که این قاره از چه ابعادی برخوردار است؟ نقشه بالا سعی کرده است با گنجاندن کشورهای مختلف در قاره آفریقا، ابعاد واقعی آن را برای شما ملموس نماید. همانطور که مشاهده می کنید کشورهای چین، آمریکا، ژاپن، هند، لیبریا، مکزیک و کل اروپا، به راحتی در قاره اروپا جای گرفته اند.

تنها سه کشور از سیستم متریک استفاده نمی کنند

map-of-countires-that-use-metric-system-vs-imperial.0

سیستم متریک به عنوان واحد اندازه گیری در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. در این میان تنها سه کشور هستند که برای خود سیستمی دیگر را به عنوان واحد اندازه گیری انتخاب کرده اند. لیبریا، میانمار و البته آمریکا، کشور هایی هستند که از سیستم متریک استفاده نمی کنند. در سیستم متریک همه واحدها به یکدیگر متصل هستند و به راحتی به همدیگر تبدیل می شوند. برای مثال تنها با ضرب کردن عدد ۱۰ می توانید میلی متر، سانتی متر، متر و ... را به یکدیگر تبدیل کنید. اما در سیستم کشوری همچون آمریکا، واحد ها در طول تاریخ ایجاد شده اند و ارتباط مشخصی با یکدیگر ندارند. برای مثال ۱۲ اینچ برابر با یک فوت است و ۳ فوت برابر با ۱۷۶۰ یارد است. راستش را بخواهید اطلاق واژه «سیستم» به چنین واحد هایی اندکی غیر معقول است.

فیلیپینی ها احساسی ترین مردم دنیا هستند

emotional_countries.0

در سال ۲۰۰۹ مؤسسه آماری گالپ، تحقیقاتی را بر روی مردمان ۱۵۰ کشور دنیا و احساسات آن ها آغاز کرد. در این تحقیق از افراد مختلف سؤالاتی همچون «آیا دیروز زیاد خندیده اید؟» پرسیده شد و در نهایت مشخص گشت که مردمان کشور سنگاپور، در مقایسه با دیگر کشور های دنیا از احساسات کمتری برخوردار هستند و در سوی مقابل نیز فیلیپینی ها احساسی ترینند. در این تحقیق بیش از ۶۰ درصد از فیلیپینی ها اعلام کرده اند که در روز حجم زیادی از احساسات مثبت و منفی را پشت سر می گذارند.

آلمان و ژاپن پیرترین مردم دنیا را دارند

world_ages.0

بر اساس تحقیقات انجام شده، مشخص گشته است که مردمان کشور های آلمان و ژاپن با میانگین ۴۶.۱ سال پیرترین شهروندان در مقایسه سایر کشور ها هستند. در این جدول ایتالیا با میانگین ۴۴.۵ سال و اتریش با ۴۴.۳ سال در رده های بعدی قرار دارند.

در سوی دیگر نیجریه با میانگین سنی ۱۵.۱ سال جوان ترین کشور دنیا است. بعد از نیجریه، اوگاندا با ۱۵.۵ و مالی با ۱۶ سال در رتبه های بعدی هستند.

آنطور که در این جدول بیان شده، ایران هم اکنون از میانگین سنی ۲۸.۳ سال برخوردار است.

کشور گویان از بیشترین آمار خودکشی برخوردار است

suicide_by_country.0

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، کشور گویان، که در شما شرقی آمریکای جنوبی واقع شده، از بیشترین آمار خودکشی در سطح جهان برخوردار است. بر اساس این گزارش از هر ۱۰۰ هزار شهروند این کشور، ۴۴ نفر دست به خودکشی می زنند. در این جدول کره شمالی با نرخ ۳۸.۵ در رتبه بعدی قرار گرفته است و پس از آن روسیه با نرخ ۱۸.۵ دیده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳ فروردین ۱۳۹۵

    فقط سه تا کشور از واحد متریک استفاده نمیکنن ولی به خاطر اینکه یکیش امریکاست بقیه دنیا مجبورن از واحدغیر متریک استفاده کنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی