ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کنسول گیمرها بیشتر از پی سی گیمرها به تکنولوژی واقعیت مجازی تمایل نشان می دهند

بنابر بررسی هایی که اخیرا انجام شده، کنسول گیمرها بیشتر از پی سی گیمرها نسبت به تکنولوژی نوظهور واقعیت مجازی تمایل دارند. در مجموع، 63 درصد از کنسول گیمرها نسبت به استفاده از واقعیت مجازی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۳:۵۹

بنابر بررسی هایی که اخیرا انجام شده، کنسول گیمرها بیشتر از پی سی گیمرها نسبت به تکنولوژی نوظهور واقعیت مجازی تمایل دارند. در مجموع، 63 درصد از کنسول گیمرها نسبت به استفاده از واقعیت مجازی ترغیب شده اند که با محدود کردن پلتفرم ها به پلی استیشن 4 و اکس باکس وان، این رقم به 72 درصد می رسد. در همین حال، تنها 51 درصد از پی سی گیمرها به این تکنولوژی علاقه مندند.

تحلیلگران برای به دست آوردن آمار و ارقام مذکور، سوال زیر را از گیمرها پرسیده اند:

تکنولوژی جدید «واقعیت مجازی» بزودی در دسترس قرار می گیرد و امکان تجربه سرگرمی های تعاملی را در محیط خانگی فراهم می آورد. با پوشیدن هدستی که به دستگاهی دیگر مانند کامپیوتر یا کنسول خانگی متصل می شود، می توانید در بازی چرخیده و با محیط سه بعدی به گونه ای تعامل داشته باشد که گویی خود در آن جا حضور دارید. با فرض مناسب بودن قیمت این دستگاه ها، تا چه حد نسبت به تهیه تکنولوژی واقعیت مجازی مشتاق هستید؟

VR-Survey-620x272

بنابر تصویر بالا، کنسول گیمرها در مجموع علاقه بیشتری به واقعیت مجازی نسبت به پی سی گیمرها دارند. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که در سوال، فرض به ارزان بودن تکنولوژی مورد بحث گذاشته شده و عواملی چون تفاوت قیمت 400 دلاری میان هدست وایو کمپانی اچ تی سی و پلی استیشن وی آر سونی در نظر گرفته نشده است.

در هر حال حاضر، سه هدست آکیلس ریفت، اچ تی سی وایو و پلی استیشن وی آر، از جمله مدعیان اصلی صنعت واقعیت مجازی به شمار می روند و هر سه کمپانی در تلاش اند تا با بهره گیری از تکنولوژی ها و مانورهای تبلیغاتی مختلف، مخاطبان را نسبت به خرید محصول خود مجاب سازند. با توجه به شرایط فعلی، به نظر می رسد هدست پلی استیشن بیشترین شانس را برای موفقیت دارد و شاید بتوان سونی را برنده احتمالی اولین نسل هدست های مورد بحث دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عليرضا
    عليرضا | ۴ فروردین ۱۳۹۵

    خيلي دوست دارم از شر تلوزيون راحت بشم همش دعواست سر اين قضيه

مطالب پیشنهادی