ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۵ عادت تازه که می توانند در سال جدید از شما انسان منظم تری بسازند

نظم و ترتیب یکی از محبوب ترین قول و قرار هایی است که افراد در ابتدای سال جدید با خود می گذارند. اما چگونه می توان جزو ۹۲ درصدی که به این قول و قرار ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

نظم و ترتیب یکی از محبوب ترین قول و قرار هایی است که افراد در ابتدای سال جدید با خود می گذارند. اما چگونه می توان جزو ۹۲ درصدی که به این قول و قرار ها پایبند نمی مانند نبود و به آنها متعهد ماند؟

این گفته ی فِی ولف را به خاطر بسپارید: «اندکی بهتر، اندکی بهتر است. احتمال متعهد ماندن به قدم های کوچک در مقایسه با تغییرات یکباره بیشتر است».

در ادامه ۵ کاری را از نظر خواهید گذراند که برای دستیابی به نظم و ترتیب و بهره وری بیشتر در سال جدید می توانید انجام دهید:

۱- از جایی شروع کنید که حس می کنید با آن راحت هستید

وقتی صحبت از طریقه ی صحیح نظم و ترتیب دادن و مرتب کردن می شود پای دو مکتب فکری به میان می آید که به گفته ی ولف، هیچ یک از آنها را نه می توان درست دانست و نه غلط. او می گوید: «گاهی اوقات شروع پروژه ها با آن بخشی که به نظر ساده تر از بقیه می رسد کمک می کند. از طرف دیگر، می توان با پرداختن به کاری که بیشتر از بقیه آزارتان می دهد هم به همین احساس رضایت دست پیدا کرد. انتخاب شما هرچه که می خواهد باشد، فقط دست به کار شوید».

هر فضایی که برای هدف مورد نظرش مورد استفاده قرار نمی گیرد می تواند محل خوبی برای شروع باشد. ولف در این باره می گوید: «پیشنهاد من این است که پیش از دست به کار شدن و مرتب کردن انباری یا حیاط خلوت، ابتدا به سراغ محل هایی بروید که هر روز آنها را می بینید و از آنها استفاده می کنید».

۲- همه ی کارهای مهم را در «مثلث بهره وری» خود نگه دارید

3055024-inline-s-2-five-new-habits-that-will-make-you-more-organized-in-2016-copy

ولف می گوید چیزهایی که به توجه شما نیاز دارند را باید بتوان در اینباکس ایمیل، تقویم، یا فهرست کارهای انجام دادنی تان پیدا کرد. او می گوید: «این مثلث برای هر مسئولیتی که در زندگی عهده دار می شوید تبدیل به محل مورد اعتماد شما خواهد شد. این سه هم می توانند در بر گیرنده ی کارهایی باشند که دوست دارید انجام دهید، و هم کارهایی که باید انجام دهید».

اینباکس شما به چیزهایی مربوط می شود که به پاسخ دهی نیاز دارند، تقویم برای رویداد های برنامه ریزی شده است، و فهرست کارهای انجام دادنی شما نیز به امور روزانه تان مربوط می شود. برای مثال، اگر ایمیلی حاوی اطلاعاتی در مورد یک رویداد بود، آن را به تقویم خود منتقل و ایمیل مربوطه را پاک کنید.

ولف می گوید: «هدف مثلث مذکور این است که به هر یک از اضلاع آن یعنی ایمیل، تقویم و فهرست وظایف به یک میزان اهمیت بدهید. این به آن معنا نیست که باید همه ی این کارها را انجام دهید. می توانید تصمیم بگیرید هر یک را پاک کنید یا نگه دارید، دوباره برنامه ریزی، و یا اینکه بعداً به آنها رسیدگی کنید».

۳- برای اداره ی روز خود از «قانون سه تایی» استفاده کنید

کریس بیلی اعتقاد دارد به جای آنکه هر روز یک عالمه کار برای انجام دادن روی سر خود خراب کنید، هر روز را با ۳ کار مهمی آغاز کنید که در اولویت قرار دارند. او در این باره می گوید: «در آغاز هر روز، در ذهن خود پایان همان روز را تصور کنید و از خودتان بپرسید وقتی روز به پایان می رسد، کدام ۳ کار هستند که دوست دارم حتماً‌ انجام شده باشند؟ این ۳ مورد را روی کاغذ یادداشت کنید».

با اینکه ۳ کار در روز به نظر قابل انجام می رسد، به اعتقاد بیلی اختصاص میزان مناسبی زمان، توجه و انرژی به هر یک ممکن است به کمی آزمون و خطا نیاز داشته باشد.

۴- روزی را به نگهداری اختصاص دهید

بیلی پیشنهاد می کند برای آنکه بهره وری خود را به حد اکثر برسانید، یک روز جداگانه را به انجام تمام کارهایی اختصاص دهید که بازگشت زیادی ندارند. او می گوید به این شیوه کمتر در انجام کارها تعلل خواهید کرد و انرژی بیشتری برای پرداختن به کارهای مهم خواهید داشت.

او می افزاید: «حس می کردم در طول هفته دیگر با انجام کارهایی که کوچکترین تأثیری در پیشبرد زندگی ام نداشتند آب در هاون نمی کوبم. به این ترتیب برای کارهایی که مهم تر و معنادار تر بودند وقت و توجه بیشتری داشتم».

۵- حواستان به مواقعی که بی نظمی نشان دهنده ی مشکل دیگری است باشد

ولف می گوید افراد ممکن است از بی نظمی و شلختگی برای مخفی کردن ترس هایشان استفاده کنند. برای مثال وقتی میز شما پر از کاغذ باشد، ممکن است این را دستمایه ای برای شروع نکردن پروژه ای جدید قرار دهید.

پوشش دادن ترس ها می تواند تا حدی به شما احساس امنیت ببخشد، اما به توصیه ی ولف بهتر است از خودتان بپرسید آیا به هر یک از این وسایل، احساسی دارید یا خیر؛ به ویژه وقتی احساس ناتوانی می کنید. او می گوید: «به خودتان اجازه دهید ناقص باشید و قدمی رو به جلو بردارید، اما نگران قدم بعدی آن نباشید. یک قدم کوچک بهتر از قدمی بر نداشتن است».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • عماد
    عماد | ۳ فروردین ۱۳۹۵

    تنبلی من در حدیه که وقتی می خوام مطلبی در مورد رهایی از تنبلی بخونم ، بوک مارکش می کنم که بعدا بخونم اما هیچ وقت بعدا تمی خونم .

  • amir0np
    amir0np | ۳ فروردین ۱۳۹۵

    خیلی عالی بود @پیام ادیب:بیشتر از این پست ها بزارید?

مطالب پیشنهادی