ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رقابت گوگل برای تولید دستیار صوتی مشابه اکو آمازون
تکنولوژی

گوگل قصد توسعه رقیبی برای پلتفرم اکوی آمازون را دارد [شایعه]

برخلاف برخی گمانه زنی ها، کمپانی نست (Nest) به عنوان یکی از زیر مجموعه های آلفابت، به دنبال توسعه دستیار هوشمندی مشابه اکوی آمازون نیست،‌ اما این مطلب دلیل بر آن نمی شود که زیرشاخه دیگر ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

برخلاف برخی گمانه زنی ها، کمپانی نست (Nest) به عنوان یکی از زیر مجموعه های آلفابت، به دنبال توسعه دستیار هوشمندی مشابه اکوی آمازون نیست،‌ اما این مطلب دلیل بر آن نمی شود که زیرشاخه دیگر آلفابت در سدد این کار نباشد.

برخی منابع درون شرکت گوگل مدعی شده اند که این غول دنیای اینترنت به دنبال توسعه یک «ابزار  متصل به دستیار شخصی» با قابلیت دریافت فرامین صوتی است تا با دستیار هوشمند اکوی کمپانی آمازون به رقابت بپردازد.

در مورد چگونگی توسعه این پلتفرم و ویژگی های اختصاصی آن هنوز هیچ نمی دانیم، اما می توان حدس زد که هسته اصلی آن بر اساس موتور جستجوی قدرتمند این کمپانی و دستیار صوتی Google Now بنا شود. علاوه بر این گفته می شود که این ابزار بدون هیچ گونه کمک و همراهی از طرف Nest توسعه می یابد.

منبع این اخبار معتقد است که این ماموریت در ابتدا بر دوش نست گذاشته شده بود، اما تاخیرهای متعدد این کمپانی در ارائه محصولاتش در مدت اخیر، نشان داده که آنها فاقد صلاحیت لازم برای توسعه چنین پلتفرمی هستند. آنها مدت زیادی است که وعده عرضه هاب امنیتی Flintstone، سنسور Pinna و Project Goose (نوع تازه ای از ترموستات های هوشمند برای تنظیم دما در بخش های مختلف یک خانه) را داده اند، اما هنوز هیچ کدام وارد بازار نشده اند.

به هر روی باید منتظر بود و دید آیا این شایعات به حقیقت بدل خواهند شد یا نه؟ باید دید آیا دستیار هوشمندی که به منبع اطلاعاتی عظیم موتور جستجوی گوگل و هوش دستیار دیجیتالی Google Now مجهز باشد، می تواند رقیبی قدرتمند چون Echo را از میدان به در کند؟ آن هم پلتفرمی که شخصی چون استیو وزنیاک آن را «پتلفرم بزرگ بعدی» می داند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی