ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اطلاعات مربوط به ۱.۵ میلیون مشتری Verizon توسط سارقان اینترنتی به فروش می رسد

به گزارش یکی از روزنامه نگاران حوزه امنیت به نام Brian Krebs، سارقان فضای مجازی موفق شده اند حجم زیادی از اطلاعات مشتریان بخش Enterprise Solutions شرکت Verizon که خدمات کامپیوتری به شرکت های بزرگ ارائه می ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

به گزارش یکی از روزنامه نگاران حوزه امنیت به نام Brian Krebs، سارقان فضای مجازی موفق شده اند حجم زیادی از اطلاعات مشتریان بخش Enterprise Solutions شرکت Verizon که خدمات کامپیوتری به شرکت های بزرگ ارائه می دهد را سرقت و در اینترنت برای فروش ارائه نمایند.

بر اساس این گزارش، اطلاعات مشتریان عادی این اپراتور به سرقت نرفته، اما حدود ۹۷ درصد از ۵۰۰ شرکت بزرگ جهان خدمات تجاری Verizon را مورد استفاده قرار می دهند و اطلاعات مربوط به ۱.۵ میلیون نفر از چنین مشتریانی در میان موارد ارائه شده برای فروش قرار دارد.

بد نیست بدانید که سارقین رقم ۱۰۰ هزار دلار را برای فروش یکجای اطلاعات روی یک فروم اینترنتی در نظر گرفته اند، اما امکان خرید هر ۱۰۰ هزار رکورد به قیمت ۱۰ هزار دلار نیز وجود دارد و علاوه بر این، جزئیات مربوط به آسیب پذیری های سایت Verizon نیز در کنار اطلاعات مورد بحث به فروش می رسد.

Verizon البته از ارائه جزئیات در مورد نحوه انجام سرقت خودداری کرده و تنها می گوید در جریان موضوع قرار دارد و در حال اطلاع رسانی به مشتریانی است که داده هایشان برای فروش ارائه می شود.

این شرکت، تنها ایمیلی به روزنامه نگاری که موضوع را فاش ساخته ارسال کرده و در متن آن اینگونه توضیح می دهد: «شرکت Verizon اخیراً یک آسیب پذیری امنیتی را در پرتال مشتریان خود کشف و ترمیم کرده است. بررسی های ما تاکنون نشان می دهد که یک هکر موفق شده با استفاده از این آسیب پذیری، اطلاعات تماس مربوط به برخی از مشتریان تجاری ما را به دست آورد، اما خسارت وارد شده به همین مقدار محدود است و اطلاعات حیاتی و محرمانه مشتریان با استفاده از چنین روش هایی قابل دسترسی نبوده و نیستند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی