ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواپیمای مافوق صوت «لاکهید مارتین» در دست تولید است

لاکهید مارتین، شرکت فعال در زمینه هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در مریلند واقع شده است. این کمپانی سال هاست بر روی پروژه ساخت هواپیما با سرعت مافوق ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

لاکهید مارتین، شرکت فعال در زمینه هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در مریلند واقع شده است. این کمپانی سال هاست بر روی پروژه ساخت هواپیما با سرعت مافوق صوت همانند SR-72 کار می کند که می تواند به هر نقطه از زمین در عرض تقریبا دو ساعت پرواز نموده و به مقصد برسد.

البته ساخت چنین هواپیماهایی مدت هاست که تحت عنوان نوعی چشم انداز بلند مدت در نظر گرفته می شوند (برای نمونه مدل SR-72 شاید تا سال 2030 میلادی به مرحله تولید نرسد)، اما ظاهرا قرار است شاهد تحولی بزرگ در زمینه تولید این پرنده های آهنی باشیم.

لاکهید مارتین به رسانه ها گفته که انتظار دارد بتواند یک هواپیمای هایپرسونیک در اندازه ی F-22 را با هزینه ای کمتر از یک میلیارد دلار آمریکا به پرواز در بیاورد. وقتی هزینه های تولید در حالت سنتی خیلی بیشتر از اینهاست، این بدان مفهوم خواهد بود که مسیر تولید اینگونه وسایل نقلیه هوایی در حال هموار گشتن و تبدیل شدن به یک روند همیشگی است.

البته چون هزینه ها کاهش پیدا می کنند نباید تصور کنید که در کیفیت یا دقت ساخت آنها تغییری ایجاد می گردد. هواپیماهای مافوق صوت در حال حاضر برای رسیدن به ارتفاعی که رمجت آنها به کار بیفتد و روشن گردد به یک تقویت کننده (بوستر) وابسته هستند. اما فرضیه جدیدی که برای SR-72 در نظر گرفته شده، حاوی «چرخه ترکیبی مبتنی بر توربین» در جایی است که فناوری معمول جت به رمجت می رسد.

این موجب می گردد که تیک آف تا رسیدن به سرعت مافوق صوت بدون نیاز به موتورهای تقویت کننده یا هر نوع نیروی کمکی در مراحل اولیه حرکت، انجام بپذیرد.

جا دارد اشاره کنیم که فرضیه ذکر شده از سوی لاکهید مارتین برای اجرایی شدن به زمان زیادی نیاز دارد اما گفته می شود در سال 2018 میلادی یک پرواز آزمایشی با نمونه اولیه هواپیمای موردنظرش صورت خواهد داد. شرکت سازنده همچنین ادعا نموده که نخستین نمونه از این وسایل نقلیه همچون HAWC را در سال 2020 تحت عنوان یک جنگ افزار روانه بازار خواهد کرد.

با این تفاسیر مشتری اصلی این هواپیماها نیروهای ارتش در جهان هستند که با چنین وسایل نقلیه ای قادر خواهند بود سراسر کره خاکی را در کوتاه ترین زمان ممکن پیموده و به مقاصد خود برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • bgh
    bgh | ۸ فروردین ۱۳۹۵

    jh

مطالب پیشنهادی