ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رای هیئت استیناف مایکروسافت را از پرداخت غرامت ۳۸۸ میلیون دلاری رهانید

Uniloc که یکی از بزرگترین «پتنت ترول» های جهان به حساب می آید، روز گذشته سرانجام ضربه سهمگینی دریافت کرد و این موضوع بسیاری از غول های تکنولوژی را خرسند ساخته است، چرا که مدتهاست ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

Uniloc که یکی از بزرگترین «پتنت ترول» های جهان به حساب می آید، روز گذشته سرانجام ضربه سهمگینی دریافت کرد و این موضوع بسیاری از غول های تکنولوژی را خرسند ساخته است، چرا که مدتهاست شرکت مورد بحث تلاش می کند ۷۵ شرکت مختلف را که روش های آنلاین را برای فعال سازی نرم افزار را مورد استفاده قرار می دهند را به دادگاه کشانده و در یک مورد نیز موفق شده بود حکم اولیه برای دریافت ۳۸۸ میلیون دلار غرامت از مایکروسافت را به دست آورد.

اکنون اما بر اساس گزارش های به نظر می رسد هیئت استیناف و رسیدگی به امور پتنت های آمریکا یکبار برای همیشه پتنت شماره ۵,۴۹۰,۲۱۶ مورد استناد این شرکت استرالیایی را بی اعتبار تشخیص داده و غول های حوزه تکنولوژی را از سایه سنگین شکایت و غرامت رها کرده است.

برای پیروزی در این مبارزه، نام های بزرگی از جمله سگای آمریکا، یوبی سافت، گروه آموزشی Cambium، استارترک آنلاین و دیگران گرد یکدیگر آمده و درخواست بررسی اعتبار پتنت مورد بحث را خارج از دستگاه قضایی آمریکا (در روندی که که Inter Partes Review یا IPR نامیده می شود) به دستگاه های مربوطه ارائه کردند، روشی خلاقانه که ابتکار عمل را در اختیار شرکت های آمریکایی قرار داده و شاکی پرونده را غافلگیر نماید.

بر اساس بررسی هیئت مسئول، شرکت استرالیایی پتنت خود را یکسال پس از کشور خود در آمریکا به ثبت رسانده بود، اما موفق شده بود با صحنه سازی، تاریخ ثبت پتنت در استرالیا را معیار قرار داده و شرکت هایی که در این فاصله یکساله موارد موجود در پتنت را نقض کرده بودند به دادگاه بکشاند.

از سوی دیگر اما مسئول بخش آمریکای Uniloc اعتقاد دارد این شرکت های آمریکایی بودند که با میان بر زدن خارج از دستگاه قضایی، تشخیص یک مسئول در مورد بی اعتبار بودن پتنت را با رای محکومیت صادر شده توسط هیئت های ژوری پیشین جایگزین کرده اند.

در پایان لازم است اشاره کنیم که شرکت استرالیایی می تواند در مورد این رای درخواست تجدید نظر ارائه کند، موردی که البته تا این لحظه انجام نگرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • BVB
    BVB | ۸ فروردین ۱۳۹۵

    کاش یکم درمورد مکانیزمی که پتنت شده توضیح میدادین.

    • هیوا
      هیوا | ۸ فروردین ۱۳۹۵

      مربوط به Software Registration هست
      لینک پتنت هم اگه حوصله داشتی بخونی:
      http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsrchnum.htm&r=1&f=G&l=50&s1=5,490,216.PN.&OS=PN/5,490,216&RS=PN/5,490,216

مطالب پیشنهادی