ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

زنان مبتلا به زیکا پس از مشاهده نخستین نشانه ها تا 8 هفته نباید باردار شوند

امروز دولت آمریکا اعلام نمود، زنانی که ویروس زیکا در بدن آنها تشخیص داده شده اگر قصد باردار شدن دارند باید دست کم 8 هفته صبر کنند. جا دارد اشاره نمائیم که هنوز هیچ مدرکی ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

امروز دولت آمریکا اعلام نمود، زنانی که ویروس زیکا در بدن آنها تشخیص داده شده اگر قصد باردار شدن دارند باید دست کم 8 هفته صبر کنند.

جا دارد اشاره نمائیم که هنوز هیچ مدرکی دال بر وجود ارتباط میان ویروس زیکا و مشکلات تولد وجود ندارد اما موارد یاد شده به منظور پیشگیری از بروز هرگونه واقعه ناگوار مطرح گشته تا از سلامت کامل نوزادان اطمینان حاصل شود.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در ایالت متحده آمریکا در رابطه با احتمال انتقال زیکا از طریق ارتباطات جنسی، راهنمائی های جدیدی منتشر نموده و حتی متذکر گشته زنان و مردانی که به این ویروس مبتلا نیستند اما در محله ای زندگی می کنند که نشانه های زیکا در آن مشاهده شده، حتما باید پیش از باردار شدن با پزشک متخصص خود در این رابطه صحبت نمایند.

این مرکز اعلام داشته: «با اینکه تصمیم به بارداری مسئله ای کاملا خصوصی برای خانواده محسوب می گردد اما ما از تمامی مسئولان تامین بهداشت و سلامت تقاضا داریم تا در رابطه با خطرات زیکا اطلاعات کافی را به مردم داده و از کسانی که مشکوک به این ویروس هستند بخواهند که دست کم برای چند ماه برنامه ریزی خود برای بارداری را به تعویق بیندازند.»

برای بسیاری از افراد زیکا خطر بزرگی محسوب نمی گردد و تقریبا در یک نفر از 5 مبتلا این ویروس رشد می کند و بیشتر از یک هفته نیز ادامه نخواهد داشت. اما شیوع آن در برخی مکان ها همانند برزیل به گونه ای توسعه یافت که دولت اعلام کرد شاید این ویروس موجب بروز بیماری های تولد همانند مرده زایی، میکرسفالی یا نارسایی جفت بشود و حتی در رشد مغز نوزاد نیز تاثیر داشته باشد.

برخی از دانشمندان تصور می کنند که زیکا می تواند موجب تحریک «سندرم گیلن باره» نیز بشود که نوعی عارضه عصبی شدید است و امکان ابتلا به آن در تمامی سنین وجود دارد.

در آخر هم بد نیست بدانید که زیکا علاوه بر نیش پشه از طریق رابطه جنسی کنترل نشده نیز منتقل می گردد و هنوز هیچ نوع درمانی برایش وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی