ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاسخ نهایی اپل به FBI را مطالعه کنید

پرونده حقوقی میان FBI و اپل که تا همین چند روز پیش به سوی پیچیده تر شدن جلو می رفت، امروز به شکل ناگهانی به پایان خود رسید و سازمان یاد شده خبر داد که توانسته ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

پرونده حقوقی میان FBI و اپل که تا همین چند روز پیش به سوی پیچیده تر شدن جلو می رفت، امروز به شکل ناگهانی به پایان خود رسید و سازمان یاد شده خبر داد که توانسته بدون کمک گرفتن از اپل، آیفون 5c مورد استفاده در حادثه تروریستی شهر سان برناردینو را رمزگشایی کند و از اینجا به بعد، ادامه دادن این پرونده بی معنی است.

وزارت دادگستری آمریکا سپس در بیانیه ای اظهار نمود: «تلاش برای دستیابی به اطلاعات دستگاه های رمزگذاری شده، جهت حفظ امنیت عمومی، برای دولت همچنان یک اولویت خواهد بود؛ چه از طریق همکاری خود شرکت ها و چه از طریق حکم دادگاه.»

حال اپل هم در همین راستا پاسخ خود را منتشر نموده که می توانید آن را مطالعه نمایید.

«از ابتدای کار، ما اعتراض خود نسبت به FBI و درخواست آن مبنی بر ایجاد درب پشتی در آیفون ابراز کردیم، چرا که باور داریم چنین کاری اشتباه بوده و می تواند خطرات بسیاری در پی داشته باشد. این درخواست اکنون از سوی مقامات دولتی کنار گذاشته شده و از سوی اپل با آنها موافقتی صورت نگرفت. چنین پرونده ای، از ابتدای کار نباید ایجاد می شد.

ما همچنان تلاش خواهیم کرد تا به مقامات اجرا کننده قانون در زمینه پیشرفت تحقیقات شان یاری رسانیم؛ این کاری بوده که از ابتدا انجام داده ایم اما از طرفی، به ایمن تر کردن محصولات خود نیز خواهیم پرداخت چرا که در گذر زمان، مجبور به رویارویی با حملات و تهدیدهای بیشتری هستیم و باید از داده های خود محافظت به عمل آوریم.

اپل عمیقا باور دارد که کاربران در ایالات متحده و سراسر جهان، سزاوار داشتن دستگاه هایی با ضریب امنیت بالا هستند و به خاطر یک پرونده، نمی توان تمام کاربران در سراسر جهان را به خطر انداخت.

ایجاد این پرونده حقوقی، باعث شد تا موجی از نظرات ایجاد شود که بهتر است به شکل عمومی و رسمی، در مورد آنها بحث شود و حریم آزادی های مدنی مشخص گردند. اپل برای شرکت در چنین گفتگویی، متعهد باقی می ماند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶

    "اپل عمیقا باور دارد که کاربران در ایالات متحده و سراسر جهان، سزاوار داشتن دستگاه هایی با ضریب امنیت بالا هستند و به خاطر یک پرونده، نمی توان تمام کاربران در سراسر جهان را به خطر انداخت."

    این تیکه بالا منظورش با ما ایرانی های نبوده !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی