ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پایانی بر نزاع حقوقی؛ FBI می گوید خودش موفق به رمزگشایی از آیفون شده است

پس از قریب به دو ماه از آغاز مبارزه FBI و اپل، امروز سازمان دولتی یاد شده خبر می دهد که توانسته به اطلاعات درون آیفون مورد استفاده در حادثه تروریستی شهر «سان برناردینو» دست پیدا ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

پس از قریب به دو ماه از آغاز مبارزه FBI و اپل، امروز سازمان دولتی یاد شده خبر می دهد که توانسته به اطلاعات درون آیفون مورد استفاده در حادثه تروریستی شهر «سان برناردینو» دست پیدا کند و در این رابطه، نیازی به یاری اپل برای رمزگشایی از آیفون ندارد.

در دادخواستی که امروز به دادگاه ارائه گشته، چنین ذکر شده است: «دولت اکنون با موفقیت به اطلاعات درون آیفون این تروریست دست پیدا کرده و بر همین اساس، نیازی نیست تا اپل این سازمان را در چنین پرونده ای یاری دهد.»

در دادخواست مورد بحث، ذکر نشده که روش اصلی برای دستیابی به اطلاعات آیفون چه بوده است اما پایانی است بر مجادله حقوقی دو ماهه شرکت اپل و FBI. وزارت دادگستری ایالات متحده، ابتدا در ۲۱ مارس اطلاع داد که روشی تازه برای رمزگشایی از آیفون 5c را در دستور کار خود قرار داده. این سازمان دولتی قرار بود در تاریخ پنجم آوریل، از پیشرفت پروسه خبر دهد در حالی که امروز بیان نموده که تحقیقات با موفقیت به پایان رسیده اند.

اکنون مشخص نیست که FBI با چه روشی آیفون یاد شده را آنلاک کرده و آیا روش جدید، صرفا مختص یک آیفون بوده یا هر تلفن هوشمندی از این دست. با این حال، می توان گفت آنچه که FBI اکنون در دست دارد نمی تواند در حد سیستم عاملی سفارشی (موسوم به GovtOS) که از اپل درخواست آن را کرده بود، قدرت داشته باشد.

وزارت دادگستری آمریکا سپس در بیانیه ای اظهار نموده: «تلاش برای دستیابی به اطلاعات دستگاه های رمزگذاری شده، جهت حفظ امنیت عمومی، برای دولت همچنان یک اولویت خواهد بود؛ چه از طریق همکاری خود شرکت ها و چه از طریق حکم دادگاه.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • مهمان
    مهمان | ۱۰ فروردین ۱۳۹۵

    به نظر من اینا همش صحنه سازیه.مگه میشه یه شرکت با دولت در بیوفته وپیروز بشه؟اونم دولت امریکا!حالا هرچی میخواد اون شرکت بزرگ باشه.یه جور دیگه هم قضیه می تونه باشه،اپل پارتی،دست پشت پرده ای چیزی داره.!؟اگه تو چین بود که فکر کنم کل پرسنل شرکتو اعدام می کردند.

  • سعید
    سعید | ۱۰ فروردین ۱۳۹۵

    اف بی ای باید هم کنار میومد و سعی میکرد خودش راهی پیدا کنه
    چون
    کمپینی که تشکیل شد داشت به قانون گذار ها فشار میاورد تا کاری کنه که اف بی ای هیچ وقت نتونه همچین کاری کنه
    فرق یه دمکراسی با یه دمغرازی در همینه

  • ali
    ali | ۱۰ فروردین ۱۳۹۵

    Smell fishy راستی خودمم کم کم داره باورم میشه اینا فیلم بوده چون یجوری رفتار کردن که انگار این گوشی اولین آخرین گوشی که پلیس باید هکش کنه دیگه قرار نیست هیچ عمل تروریستی انجام بشه در ثانی این روش شاید الان جواب بده در آینده چی جواب میده ثالثا دولت میخواست دستش باز باشه یعنی نهایت با یه حکم دادگاه بتون برن تو گوشی ولی الان با همین یه گوشی ختم بخیر شد پس نتیجه میگیریم که
    تو آمریکا شرکتها میتونن با دولت در بیوفتن همکاری نکنن پس هواس دولت چین جمع باشه
    آمریکا هم که مهد آزادیه میتونی حکم دادگاه و به چیزتم حساب نیاری.

    • حواس
      حواس | ۱۰ فروردین ۱۳۹۵

      حواس

  • Mohammad
    Mohammad | ۱۰ فروردین ۱۳۹۵

    Hala yavashaki ba fbi ba apple ramzo gerefte

مطالب پیشنهادی