ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

قالب بندی نوشته ها و امکان پاسخ سریع؛ دو قابلیت جدید اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ

واتس اپ امروز امکان قالب بندی نوشته ها را به پلتفرم پیام رسان خود اضافه کرده تا بتوانید پیام ها را بولد و ایتالیک کرده یا روی آنها خط بکشید. قالب بندی نوشته ها اولین ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۰:۱۵

واتس اپ امروز امکان قالب بندی نوشته ها را به پلتفرم پیام رسان خود اضافه کرده تا بتوانید پیام ها را بولد و ایتالیک کرده یا روی آنها خط بکشید. قالب بندی نوشته ها اولین بار در نسخه بتایی که اواسط ماه مارس منتشر شد، مورد آزمایش و تست قرار گرفت و حالا امروز به طور رسمی و در قالب یک به روز رسانی در پلی استور منتشر گردیده.

البته به نظر می رسد که قابلیت مذکور در نسخه 2.12.535 واتس اپ و کلیه نسخه های جدیدتر از آن قابل دسترسی باشد. مثل سایر اپلیکیشن هایی که از قالب بندی نوشته ها پشتیبانی می کنند، در واتس اپ هم برای ایجاد تغییر در جملات باید کنار آنها از یک علامت مخصوص استفاده کنید.

  • برای بولد کردن یک نوشته، کافیست علامت * را در کنار آن بگذارید: bold*
  • برای ایتالیک کردن نوشته، یک آندرلاین کنار کلمات بگذارید: _italics
  • برای خط کشیدن روی نوشته، کافیست علامت ~ را در کنارش قرار دهید: ~strikethrough

WhatsApp-bold-and-italics-2-840x473

همچنین از این پس با دریافت یک پیام جدید، نام شخص ارسال کننده در نوار اعلان ها به شکل برجسته به نمایش در می آید و حتی قالب بندی نوشته را از همین قسمت می توانید مشاهده کنید.

مضاف بر این، واتس اپ در آخرین «نسخه بتا» سه قابلیت پاسخ سریع، انتخاب های چندگانه برای مخاطبین و گفتگوها و همچنین والپیپرهای رنگی را به پلتفرم پیام رسانی خود اضافه کرده است.

WhatsApp-quick-reply-840x744

وقتی که روی گزینه Reply در پیام به نمایش درآمده در قست اعلان ها اشاره می کنید، واتس اپ یک صفحه پاپ آپ کوچک برایتان باز می کند که از این قسمت قادرید بدون ورود به اپ پاسخی به مخاطب خود ارسال کنید. همچنین از طریق همین پنجره امکان ارسال اموجی و پیام صوتی را هم دارید.

WhatsApp-selection-options-840x744

اما امکان انتخاب چندگانه هم قابلیت بسیار کارآمدی است که در نسخه بتای واتس اپ مشاهده خواهید کرد. از این پس می توانید همانند انتخاب ایمیل ها در اپلیکیشن جیمیل، گروه ها و گفتگوهایتان با مخاطبین را با اشاره روی تصویر پروفایل آنها انتخاب و اعمالی همچون بی صدا کردن، نشانه گذاری به عنوان خوانده شده یا ترک مکالمه و حذف را رویشان انجام دهید.

WhatsApp-solid-color-wallpaper-840x744

و آخرین قابلیت در نسخه بتای واتس اپ، امکان انتخاب والپیپرهای تک رنگ برای پس زمینه گفتگو و قالب اپلیکیشن است. برای دسترسی به این قابلیت کافیست چنین مسیری را در تنظیمات واتس اپ دنبال کنید: settings > Chats > Wallpaper > Solid color

برای امتحان نسخه بتای واتس اپ می بایست در ابتدا به گروه تسترهای بتای آن از این لینک بپیوندید، یا این که اندکی برای عرضه این قابلیت به طور کامل در نسخه بعدی به انتظار بنشینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • BVB
    BVB | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    فهمیدم. باید هر دو طرف مکالمه آپدیتو داشته باشن

  • Amin
    Amin | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    من ورژن ۲.۱۲.۵۵۶ رو دارم جدیدتره ولی این قابلیت * _ ~ رو نداره چرا؟

  • BVB
    BVB | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    من جدیدترین نسخه رو دارم اما نمیدونم چرا کار نمیکنه این ویژگی‌ها برام. کسی اطلاعی داره بگه

مطالب پیشنهادی