ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قابلیت های جدید کورتانا
تکنولوژی

به زودی کورتانا در طول روز به شما پیشنهاداتی ارائه می دهد

از دو سال پیش تا کنون دستیار صوتی مایکروسافت یعنی کورتانا تغییرات بسیاری به خود دیده و به طور مستمر با قابلیت های بیشتری بروزرسانی شده است. این ابزار با پیش بینی های نسبتاً دقیق ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۲:۱۵

از دو سال پیش تا کنون دستیار صوتی مایکروسافت یعنی کورتانا تغییرات بسیاری به خود دیده و به طور مستمر با قابلیت های بیشتری بروزرسانی شده است. این ابزار با پیش بینی های نسبتاً دقیق و گاه حس شوخ طبعی خود نظرهای بسیاری را به سمت خودش جلب کرده است.

کورتانا می تواند ایمیل ها را اسکن کند تا پایان مهلت شما را برای انجام کارهای مختلف یادآور شود.

مایکروسافت دستیار دیجیتالی خود را به پلتفرم های رقیب یعنی اندورید و iOS هم وارد کرد تا از این طریق بتواند توانایی های آن را در مقایسه با سیری و گوگل ناو به رخ بکشد و کاربران بیشتری را به سمت سرویس های خود جذب کند.

حال همزمان با برگزاری کنفرانس بیلد و رسیدن موعد ارائه بروزرسانی سالیانه ویندوز ۱۰، کورتانا یک آپدیت جدید دریافت کرده و از این پس می تواند پیشنهادات پیش دستانه ای را برای انجام امروز روزانه شما ارائه دهد.

این پیشنهادها شامل مواردی چون توصیه به خرید وعده غذایی و یا رزرو تاکسی می شود. این پیشنهادها به طور عمده بر اساس اطلاعاتی ارائه می شود که شما در تقویم خود وارد کرده اید. این اطلاعات به همراه سوابق گذشته شما  دید مناسبی به این دستیار صوتی برای پیش بینی نیازها می دهد.

کورتانا می تواند رسیدها را به گزارش هزینه کردهای خود اضافه کند و با استفاده از اطلاعاتی که از محل های حضور قبلی شما در اختیار دارد، پیشنهادهایی برای مراجعه های بعدی ارائه دهد.

به عنوان مثال یکی از اعضای تیم توسعه دهنده در خلال مراسم از کورتانا پرسید که «من در جریان مراسم بیلد سال قبل از کدام اسباب بازی فروشی خرید کردم؟»

به علاوه از این پس کورتانا در صفحه قفل سیستم عامل نیز در دسترس است. یعنی دیگر برای استفاده از آن لازم نیست تا رمز ورود موبایل یا لپ تاپ خود را وارد کنید.

مایکروسافت تلاش می کند اپلیکیشن هایی که هماهنگی خوبی با دستیار صوتی اش دارند را به کاربران خود معرفی کند. این امر از طریق بخش جدیدی که به ویندوز استور اضافه شده محقق خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی