ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از ارائه آپدیت Redstone در تابستان امسال خبر داد

کنفرانس بیلد مایکروسافت آغاز شده است و تری مایرسون مدیر بخش ویندوز جزئیات تازه ای را در مورد آپدیت ردستونِ آخرین نسخه از این سیستم عامل ارائه نمود. طبق گفته او، آپدیت بزرگ بعدی برای ویندوز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۹:۲۹

کنفرانس بیلد مایکروسافت آغاز شده است و تری مایرسون مدیر بخش ویندوز جزئیات تازه ای را در مورد آپدیت ردستونِ آخرین نسخه از این سیستم عامل ارائه نمود.

طبق گفته او، آپدیت بزرگ بعدی برای ویندوز در تابستان امسال از راه خواهد رسید. این مدیر ارشد مایکروسافت همچنین طعنه ای دوستانه هم به اپل زد و اظهار نمود که ویندوز 10 از همه استقبال می کند و اینکه کاربران جدید پی سی تازه ای خریده باشند یا جدیدترین نسخه از مک را در اختیار داشته باشند تفاوتی در این مساله ایجاد نمی کند.

Windows Ink ظاهرا قرار است که در «راس و مرکز» جدیدترین نسخه به روز رسانی شده از ویندوز قرار داشته باشد و آنطور که برایان راپر مدیر اجرای دموی مایکروسافت می گوید، برای آن ارائه خواهد شد تا کاربران را «در ایده پردازی و تعاون» یاری دهد.

در این آپدیت یک فضای کاری تازه به نام Ink در نظر گرفته شده که در برگیرنده پرکاربردترین اپلیکیشن ها و همچنین نکات و دیگر اپ های پیشنهادی است.

از طرفی کورتانا و بینگ نیز به تکنولوژی تشخیص دست خط مایکروسافت مجهز شده اند، بنابراین وقتی مطلبی را برای «فردا» می نویسید کورتانا آن تاریخ را در تقویم شما تشخیص داده و بینگ نیز وظیفه می یابد تا برای خودکار کردن امور به دنبال موقعیت های مد نظر شما بگردد.

فضای Ink همچنین دربرگیرنده ابزارهای اضافه دیگر نظیر خط کش دیجیتالی، است که امکان چرخاندن یا تغییر ابعاد آن وجود دارد و همچنین روی لاک اسکرین هم کار می کند؛ در نتیجه می توانید بدو نیاز به آنلاک کردن دستگاه خود طرح های مورد نظرتان را ترسیم نموده و یادداشت برداری کنید.

فضای کاری Ink در راس پلتفرم فراگیر ویندوز مایکرسافت قرار دارد و آنقدر توجه Tim Sweeney مدیرعامل شرکت Epic Games را به خود جلب نمود که او را وادار کرد دست به قلم شود و طرحی زیبا را با آن ترسیم نماید. آنطور که شرکت ساکن ردموند در جریان بیلد 2016 اعلام نمود Windows Ink در آپدیت سالانه بهبودهای قابل توجهی را دریافت خواهد کرد.

اما تری مایرسون پیش از پرداختن به این مساله اعلام نمود: «ویندوز در 30 سال گذشته از اکوسیستم باز شرکای سخت افزاری و نرم افزاری خود استقبال نموده است و در پلتفرم فراگیر قرار نیست چیزی تغییر کند.»

مایکروسافت برای روشن تر شدن هرچه بیشتر موضوع بحث، یادآور شد که استارباکس، توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و مسنجر فیسبوک همگی به زودی جزو اپلیکیشن های فراگیر ویندوز خواهند بود.

این شرکت همچنین در نظر دارد که کامند لاین یا خط فرمان لینوکس را هم همزمان با ارائه آپدیت جدید به ویندوز اضافه نماید که اعلام این خبر با استقبال خوب توسعه دهندگان حاضر در سالن روبرو گردید.

تاکیدی که امروز مایکروسافت روی آپدیت سالانه ویندوز قرار داده بیشتر به خاطر سهولت و انعطاف در استفاده توسط توسعه دهندگان است. این شرکت در جریان بیلد 2016 اعلام نمود که ویندوز «خانه توسعه دهندگان» است و فیل اسپنسر مدیر اکس باکس نیز روی صحنه آمد تا از امکان ساخت بازی های مختلف و اجرای آنها روی دستگاه های گوناگون شامل موبایل و اکس باکس بگوید.

شرکت Turn 10 Studios متعلق به مایکروسافت که در زمینه ساخت بازی های اتومبیلرانی Forza فعالیت دارد با گفتن این جمله که «در آینده تمامی بازی های تولیدی استودیوهای این شرکت برای ویندوز 10 و اکس باکس نیز ارائه می شوند» سخنان فیل اسپنسر را تکمیل نمود.

بد نیست بدانید که مایکروسافت در نظر دارد همزمان با ارائه آپدیت سالانه ویندوز استور یکپارچه و یکتایی را برای اکس باکس و ویندوز راه اندازی می کند و علاوه بر این، کورتانا و موسیقی پس زمینه را هم به اکس باکس می آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵

    مایکروسافت همیشه آدم رو سورپرایز میکنه... خیلی عالیه...

  • نادر
    نادر | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    چه فایده.اپ دانلود کن بعد که ویندوز رو عوض کردی همش پوف....
    حتی بکاپ هم نداره لامصب...
    کرک هم هفده خان رستم و....
    شده مثل اپ های اپل.
    اصن اندروید یه چیز دیگس کلن..
    قربونش برم apk رو

  • np
    np | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    به به آپدیت جدید = = تموم شدن 30امین بار اینترنت و شارژ مجدد ( نادلا مچکریم XD)

مطالب پیشنهادی