ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپادی که دستخط شما را تقلید می کند
تکنولوژی

اختراع پهپادی که می تواند دستخط شما را تقلید کند [تماشا کنید]

در طی یک سال اخیر ما شاهد رونمایی از پهپادهایی بودیم که کارهای جالب و بعضاً مضحکی انجام می دادند. در این مدت نمونه هایی عرضه شدند که می توانستند به استریم آنلایت ویدیو بپردازند، ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

در طی یک سال اخیر ما شاهد رونمایی از پهپادهایی بودیم که کارهای جالب و بعضاً مضحکی انجام می دادند. در این مدت نمونه هایی عرضه شدند که می توانستند به استریم آنلایت ویدیو بپردازند، یا حتی شعله آتش پرتاب کنند. به نظر می رسد کاربرد این وسیله ها هیچ محدودیتی جز مرزهای خلاقیت ذهن دانشمندان ندارد.

کاربردی که تا به امروز از یک پهپاد ندیده بودیم، قابلیت نوشتن و کشیدن طرح و نقش بود. شاید کمی عجیب و حتی مسخره به نظر برسد، اما انگار گروهی از محققین دانشگاه MIT به هیچ وجه با شما هم عقیده نیستند، چرا که آنها پهپادی را توسعه داده اند که همانند یک پانتوگراف (البته از نوع پرنده آن) می تواند مسیر حرکت دستتان را تقلید کرده و مانند شما بنویسد و طرح بزند.

همان طور که در ویدیوی زیر مشاهده می کنید، این گروه تحقیقاتی دوربینی را توسعه داده اند که می تواند به صورت در لحظه حرکات قلم را در دست فرد مورد نظر تشخیص داده و موقعیت آن را به پپاد مجهز به قلم ارسال کند. سیستم پردازشگر پهپاد این اطلاعات را پردازش کرده و به فرامین هدایتگر تبدیل می کند. همین عمل باعث می شود که پهپباد بتواند به صورت هم زمان هرچه را آن فرد روی کاغذ می کشد، عیناً پیاده سازی کند.


>

یکی از جذاب ترین کاربردهایی که برای چنین اختراعی متصور می شود، امکان ترسیم طرح هایی با مقیاس بسیار بزرگ است که در حالت عادی انسان قادر کشیدنش در آن ابعاد نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • kayba
    kayba | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    اتفاقا خیلی کاربردیه مثلا میخواین متنی رو یه دیوار یا یه جای خطرناک بنویسی کافیه پشت میزت شروع کنی کشیدن طرح تا پهپاد بره رو دیوار با اندازه بزرگتر اون طرح دربیاره

  • سیاوش
    سیاوش | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    این که همش خط خطی بود

مطالب پیشنهادی