ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نرم افزار سیستم پرتاب فضایی ناسا با یکسال تاخیر و هزینه 2 برابر بودجه مواجه شده است

زمانی که ساخت سیستم جدید پرتاب موشک به فضای ناسا موسوم به Space Launch System تکمیل گردد، فرستادن انسان به مریخ و اعماق فضا به مراتب ساده تر خواهد بود، اما حقیقت اینجاست که گذشته ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

زمانی که ساخت سیستم جدید پرتاب موشک به فضای ناسا موسوم به Space Launch System تکمیل گردد، فرستادن انسان به مریخ و اعماق فضا به مراتب ساده تر خواهد بود، اما حقیقت اینجاست که گذشته از مشکلات سخت افزاری، ساخت نرم افزار این پروژه نیز در حال حاضر یکسال از برنامه زمان بندی عقب بوده و تاکنون 77 درصد بیشتر از بودجه در نظر گرفته شده در سال 2012 را نیز به مصرف رسانده است.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، قرار بود این پروژه تا تابستان امسال به پایان برسد، اما بازرس ناسا در گزارش جدیدی که منتشر کرده، زمان این موضوع را پاییز سال آینده میلادی و هزینه اتمام پروژه را نیز حداقل 207 میلیون دلار پیشبینی کرده است.

ناسا در این پروژه تصمیم نرم افزار مورد نیاز برای کنترل و نظارت بر مراحل پرتاب را با قابلیت هایی مثل تشخیص و ریشه یابی خودکار مشکلات به تولید برساند، اما اضافه شدن برخی از این قابلیت ها به دلیل عقب بودن برنامه به آینده و نسخه های بعدی نرم افزار موکول خواهد شد.

بازرس ناسا در گزارش خود اعلام کرده شاید بهتر بود این آژانس فضایی هم مثل رقبایی از جمله SpaceX، نرم افزارهای تجاری موجود را برای پروژه خود مورد استفاده قرار می داد، اما به گزارش این بازرس، ناسا باز هم مثل همیشه بیش از حد خوشبینی و بلندپروازی به خرج داده و توانایی های خود را بیش از واقعیت در نظر گرفته است.

در پایان لازم است بدانید که طبق برنامه اعلام شده، ارسال نخستین سفینه بدون سرنشین با استفاده از سیستم پرتاب تازه در سال 2018 صورت خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • nasa
    nasa | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    بستر توسعه سیستم عامل نرم افزار های پیچیده ای لازم داره،به این راحتی که نگاه می کنیم،نیست

  • ali
    ali | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    هی بابا یه اندروید بگیرن روش یه پوسته فضایی ناسایی بنصبن بدن بره الافن بخدا

مطالب پیشنهادی