ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آگهی استخدام اپل از تلاش این شرکت برای تحول در فناوری باتری ها حکایت دارد

بدون تردید سرعت پیشرفت در زمینه افزایش عمر باتری تلفن های هوشمند به اندازه دیگر بخش ها مثل رزولوشن یا قدرت پردازش دستگاه محسوس نبوده و به همین منظور شرکت ها در تلاش هستند با ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

بدون تردید سرعت پیشرفت در زمینه افزایش عمر باتری تلفن های هوشمند به اندازه دیگر بخش ها مثل رزولوشن یا قدرت پردازش دستگاه محسوس نبوده و به همین منظور شرکت ها در تلاش هستند با یافتن راه حلی کاربران ناراضی از این موضوع را تسکین بخشند، از جمله اپل که عمر باتری در تجربه کاربری لپ تاپ ها، محصولات پوشیدنی و ابزارهای موبایلش تاثیر بسزایی خواهد داشت.

این شرکت مدتی پیش یک آگهی برای استخدام محققینی منتشر کرده که می توانند اپل را یاری کنند تا فناوری باتری های لیتیوم-یون را بهبود بخشیده یا مواد دیگری را یافته و جاگزین آن نمایند.

در باتری های فعلی، کاتد و آند در کنار الکترولیت ها به تامین جریان منجر می گردد و به نظر می رسد اپل قصد داشته باشد آزمایشات خود را روی سرامیک متمرکز نماید که کارایی بیشتری در شکل الکترولیت نسبت به نمونه های فعلی از خود نشان داده است.

از سوی دیگر لازم است بدانید که ظرفیت ذخیره سازی انرژی در باتری های لیتیوم-یون به حد نهایی خود رسیده و خطر آتش گرفتن نیز همیشه از جمله نقاط این فناوری به حساب می آید و همین موارد اهمیت جایگزین کردن ماده دیگری را گوشزد می کند.

اپل علاوه بر این در آگهی استخدام خود به دنبال افرادی می گردد که قادر باشند فناوری های ابداع شده در آزمایشگاه را برای تولید به شکل صنعتی آماده و بهینه نمایند، چرا که همیشه الزاماً راه حل جایگزینی که یافت شده به سادگی قابلیت تولید به شکل تجاری را نخواهد داشت.

برای مثال می توان به باتری های مبتنی بر نقره-زینک اشاره کرد که هشت سال پیش ابداع شدند اما به دلیل هزینه زیاد موفقیت چندانی را تجربه نکردند.

در پایان لازم به ذکر است که اپل مدتی پیش یک پتنت در زمینه باتری های موسوم به solid-state ثبت کرده بود، فناوری که بسیاری آن را از اصلی ترین گزینه ها در آینده نزدیک به حساب می آورند و انتظار می رود چنین باتری هایی در سال 2017 برای ساخت چیپ های اینتل مورد استفاده قرار گیرند، در نتیجه می توان انتظار داشت اپل نیز پس از جذب نیروهای مورد نیاز خود، به زودی چنین فناوری را جایگزین باتری های فعلی محصولات خود نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad.S.J
    Mohammad.S.J | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵

    سلام
    با تشکر از سایت خوب شما
    لطفا اگر دارید سایت را بروز می کنید اطلاع بدهید ممنون

مطالب پیشنهادی