ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت های جدیدی که با آپدیت Anniversary ویندوز 10 به مرورگر اج می آیند

مایکروسافت شب گذشته و طی کنفرانس بیلد 2016، از به روز رسانی بزرگ بعدی ویندوز 10 رونمایی کرد؛ آپدیتی که Anniversary Update نامگذاری شده و تغییرات ریز و درشتی در پلتفرم ویندوز ایجاد می کند ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

مایکروسافت شب گذشته و طی کنفرانس بیلد 2016، از به روز رسانی بزرگ بعدی ویندوز 10 رونمایی کرد؛ آپدیتی که Anniversary Update نامگذاری شده و تغییرات ریز و درشتی در پلتفرم ویندوز ایجاد می کند که پشتیبانی از افزونه ها و ارتقای امنیت مرورگر اج جزئی از آنهاست.

مایکروسافت پس از نطق اصلی بیلد 2016، چند کنفرانس جداگانه برای توسعه دهندگان نیز برگزار کرده و در آن جزئیات بیشتری از قابلیت های آینده مرورگر اج را در اختیار برنامه نویسان قرار داده است.

مورد اول، افزونه های آینده مرورگر اج هستند. مایکروسافت اعلام کرده که افزونه های AdBlock،‌ Amazon، OneNote، Evernote و LastPass در سال جاری میلادی برای اج منتشر خواهند شد. مضاف بر این، غول نرم افزاری اعلام کرده که دو قابلیت سوایپ برای جابجایی میان صفحات وب و تعامل با مترجم بینگ را نیز به مرورگر مورد بحث می آورد.

مورد بعدی، تصمیم مایکروسافت برای ایجاد ارتباط میان افزونه های اج و اپلیکیشن های بومی ویندوز 10 است؛ چیزی که قبلا نمونه مشابه آن را در مورد اپلیکیشن های کروم دیده بودیم.

وقتی که کاربر افزونه ای را از ویندوز استور دانلود می کند، استور فهرستی از اپلیکیشن ها که افزونه می تواند به آنها دسترسی داشته باشد را به نمایش در می آورد. پس از صدور دسترسی توسط کاربر، حالا افزونه ها قادر به تعامل با اپلیکیشن ها خواهند بود. به عنوان مثال، با دانلود افزونه آمازون ویندوز استور کاربر را از نیاز افزونه برای دسترسی به اپلیکیشن آمازون آگاه می کند.

با صدور این دسترسی، حالا افزونه آمازون با اتصال به اپلیکیشن این کمپانی می تواند کارهای جالبی انجام دهد که متأسفانه هنوز اطلاعات زیادی در مورد چگونگی آن در اختیار نداریم.

در آپدیت Anniversary، مایکروسافت بر ارتقای اپلیکیشن های تحت وب ویندوز 10 نیز توجه ویژه ای داشته. کمپانی مورد بحث اعلام کرده که پشتیبانی از اپلیکیشن های تحت وب را به همراه API گیم پد W3C به کنسول اکس باکس وان اضافه خواهد کرد.

غول نرم افزاری طی رویداد توسعه دهندگان همچنین امتیازات تست HTML5 مرورگر اج در قیاس با مرورگرهای دیگر همچون کروم، فایرفاکس و سافاری را هم به نمایش گذاشته که می توانید در تصویر پایین آن را مشاهده کنید:

Edge 2

این ها تنها بخشی از قابلیت هایی بودند که طی آپدیت Anniversary به مرورگر اج اضافه خواهند شد. مایکروسافت احتمالا در ماه های آتی بروزرسانی های بیشتری را برای اج عرضه خواهد کرد که مطمئنا ارتقای موتور رندرینگ مرورگر برای بارگذاری بهتر و سریع تر صفحات اینترنتی یکی از مهم ترین آنها خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵

    کنفرانس دیروز از هر نظر فوق العاده و عالی بود هم کاربرای معمولی و هم توسعه دهنده ها / یه چیز جالب چند ماه پیش یکی از بزرگترین بانک های امریکا bank of America پشتیبانیشو از ویندوز فون پایان داد و .... الان داره یه برنامه یونیورسال می سازه برای ویندوز و ویندوز فون ، این خودش گویا موفقیت برنامه های یونیورسال یه تنهایی هست

    • امیر
      امیر | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵

      کدوم بانک؟
      تو هرچی میگی لینک اش رو بزار
      چون کلا د ر و غ زیاد میگی
      مثله جریان 1520 که گفتی 2012 اومده بازار!

مطالب پیشنهادی