ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عدم تمایل نوجوانان به خودروی های بدون راننده
تکنولوژی

نوجوانان علاقه چندانی به اتومبیل های خودران ندارند

به احتمال فراوان خودروهای آینده بی نیاز از راننده باشند، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که نوجوانان و جوانان به این راحتی کلید خودروهای خود را تحویل نخواهند داد. بر اساس تحقیقی که موسسه نیلسون ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

به احتمال فراوان خودروهای آینده بی نیاز از راننده باشند، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که نوجوانان و جوانان به این راحتی کلید خودروهای خود را تحویل نخواهند داد. بر اساس تحقیقی که موسسه نیلسون انجام داده، ۷۲ درصد از دانش آموزان دبیرستان ها در آمریکا گفته اند که علاقه چندانی به ایده اتومبیل های خودران ندارند و ترجیح می دهد سوار ماشینی شوند که خود بتوانند آن را هدایت کنند.

البته این مسئله تا حدود زیادی قابل درک است. حس دریافت گواهی نامه رانندگی و داشتن آزادی کامل در هدایت خودروی تازه خریداری شده، لذتی است که در این سن و سال به راحتی نمی تواند از آن چشم پوشی کرد. اما در هر حال چنین دیدگاهی می تواند از برخی جنبه ها خطرناک نیز باشد.

56f2b0aa1500002a000b2f5c

همانطور که همه ما می دانیم، افراد کم سن و سال و آنهایی که به تازگی گواهی نامه خود را دریافت کرده اند، بی محاباتر و مخاطره آمیزتر از سایر اشخاص رانندگی می کنند. آمارها در آمریکا نشان می دهد که تصادفات رانندگی بالاترین رتبه را در رده بندی عوامل مرگ و میر نوجوانان دارد.

یکی از اصلی ترین انگیزه ها برای توسعه خودروهای بدون راننده، افزایش سطح ایمنی حمل و نقل زمینی و کاهش تصادفات ناشی از خطاهای انسانی است.

باب لوتز به عنوان جانشین سابق مدیرعامل جنرال موتور در مصاحبه ای گفته: «اتومبیل های خودران در موقع رانندگی مواد مخدر مصرف نمی کنند و با سایر رانندگان به رقابت نمی پردازند.» این درحالی است که چنین خطاهایی گاهی از سوی رانندگان جوان سر می زند.

به نظر می رسد می بایست قبل ورود این محصولات نوآورانه به بازار، بسترهای فرهنگی لازم، به خصوص در مدارس، برای پذیرش آنها فراهم شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳ مرداد ۱۳۹۵

    پدر و برادر من بر اثر خطای انسانی تو تصادف کشته شدن. به خاطر سرعت زیاد و خواب آلودگی
    که هر دو توسط انسان فقط اتفاق میفته
    این لذت مزخرف رو نمی خوام. به جاش برادر و پدرم زنده بودن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی