ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تسلا Model 3 با قیمت ۳۵ هزار دلار معرفی شد؛ آیا رویای ایلان ماسک به حقیقت می پیوندد؟

بالاخره ساعتی پیش تسلا خودرویی را معرفی کرد که همه طرفداران اتومبیل های الکتریکی در انتظارش بودند؛ خودرویی به نام «Model 3» که ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا عقیده دارد باعث گسترش و فراگیر شدن چنین وسایل نقلیه ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۲

بالاخره ساعتی پیش تسلا خودرویی را معرفی کرد که همه طرفداران اتومبیل های الکتریکی در انتظارش بودند؛ خودرویی به نام «Model 3» که ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا عقیده دارد باعث گسترش و فراگیر شدن چنین وسایل نقلیه ای خواهد شد.

تسلا در مراسم خود که دقایقی پیش به پایان رسید، بیان داشت که این خودروی ۳۵ هزار دلاری، می تواند حداقل با یک بار شارژ مسافتی معادل ۲۱۵ مایل (۳۴۶ کیلومتر) را طی کند. ایلان ماسک در میانه مراسم اظهار نمود که این محصول در انتهای سال ۲۰۱۷ به شکل عمومی عرضه خواهد شد و حتی تا آن زمان، مشتریان نخواهند توانست خودرویی ۳۵ هزار دلاری با این کیفیت پیدا کنند، حتی اگر هیچ آپشنی را هم برای آن انتخاب ننمایند.

thuestdn00cmrrwtetds-w700

مدل پایه ی این خودروی می تواند در کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند، با این حال، تسلا مدل های دیگری هم برای این خودرو در نظر گرفته که سرعت های بیشتر، و البته قیمت بیشتری دارند. این در حالیست که همه نسخه های «مدل ۳»، برای کارکرد با سیستم شارژ سریع و رایگان تسلا هماهنگی کامل دارند.

لازم به اشاره است که اکنون تسلا ۷۲۰۰ ایستگاه شارژ سریع در شهر های مختلف تاسیس نموده که دارندگان چنین خودروهایی، می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای از آنها استفاده کنند.

wnmacvkbrn0egssl86sz-w700

مانند Model S، خودروی Model 3 هم با گونه های متفاوتی از راه می رسد؛ برای مثال می توانید نسخه ای ارزان را سفارش دهید که صرفا قدرت به دو چرخ عقب آن منتقل می شود یا نسخه ای گران تر را که چهار محوره است. همانند Model S، در داخل این خودرو نیز نمایگری ۱۷ اینچ جای گرفته که می توانید توسط آن، برخی فرامین را برای خودرو صادر نمایید.

tesla-screen-3-1024x576-w700

سیستم ناوبری خودران موسوم به «Autopilot» نیز برای این خودرو یک استاندار به شمار می آید. در این میان اندازه خودرو به گونه ای است که پنج شخص بالغ، به راحتی در آن جای می گیرند. ایلان ماسک بر روی جای گرفتن پنج شخص "به راحتی" تاکید ویژه ای داشت.

oomk567wehsatfihszup-w700

indnsuk917ej9gduztfr-w700

نکته جالب در طراحی این خودرو، سقف شیشه ای آن است که از شیشه جلوی راننده آغاز می شود و در شیشه عقب خودرو به پایان می رسد و حالتی یک تکه دارد. آقای ماسک ظرفیت صندوق عقب این اتومبیل را نیز ستایش کرده و می گوید هیچ خودروی بنزینی در این رنج قیمت وجود ندارد که بتواند چنین فضایی را در اختیار مشتریان قرار دهد.

tesla-screen-4-1024x576 (1)-w700

همانطور که ذکر شد، تسلا مدل ۳ در انتهای سال ۲۰۱۷ به نوبت، به دست خریدارانی که اکنون ثبت نام می کنند خواهد رسید؛ این یعنی خریدار این خودرو باید حدود ۱۸ ماه در انتظار بماند. البته اکنون می توانید صرفا با پرداخت ۱۰۰۰ دلار، سفارش خود را ثبت نمایید.

در حال حاضر بزرگ ترین رقیب مدل ۳، «Chevy Bolt» به شمار می رود که می تواند با یک بار شارژ، مسافتی معادل ۲۰۰ مایل را طی کرده و قمیتی برابر با ۳۰ هزار دلار دارد.

tesla-screen-1-1024x576-w700

آقای ماسک امروز در مراسم معرفی تسلا مدل ۳، از خریداران Model S و Model X تشکر کرد و بیان نمود که بدون اعتماد آنها، توسعه و ساخت خودرویی ارزان تر محقق نمی شد. وی همچنین عنوان کرد که مدل ۳، نتیجه یک دهه تحقیق و توسعه است.

mijwpyqvoqznlxuu1uoc-w700

در زمینه خودروسازی، Model 3 بزرگترین قمار زندگی ایلان ماسک به شمار می رود و موفقیت آتی شرکت Tesla Motors، بستگی مستقیمی به پیروزی همین خودرو دارد. می توانید بخش انتهایی مراسم معرفی Model 3 را تماشا کنید.


>
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Amir
    Amir | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    :|

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    واقعا ایلان ماسک یک مدیر موفق و مثل استیو جابز هست و تمامی پروژه هاش با وجود ریسک زیاد اما انجام میشن و به موفقیت میرسن... من واقعا ازش خوشم میاد

  • هانی
    هانی | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    شاید از بعضی جهات خوب باشه ولی تو نگاه اول بازم تاکید می کنم تو همون نگاه اول باید گفت دو تا عیب به این خودرو وارده اولا که برای دادن بعضی فرامین از صفحه ی لمسی استفاده شده، این شاید جالب باشه ولی ماشین در حال حرکت کلی تکون و لرزش داره که نمیشه به راحتی ازش استفاده کرد. دوما سقف ماشین که شیشه ای هست، خب این یعنی درصورت رخ دادن هر سانحه شیشه هم امکان آسیب دیدنش هست.

    • محمد
      محمد | ۱۵ فروردین ۱۳۹۵

      مگه پرایده که تکون داشته باشه دو اینکه فرامین صوتی میگیره سوما کسی در حال حرکت ازش استفاده نمیکنه شاید واسه موسیقی که اونم کنترل روی فرمان داره . فقط نگو که همه ماشین ها تکون داره که زشته

  • m e t i
    m e t i | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    زده رو دسته خودروهای بنزینی


    تسلا نمادعه خودرو سازی و پیشرفت تو امریکاس


    ایران خودرو هم نمادعه خودرو سازی و پیشرفت تو ایرانه



    چی بگم دیگ

  • عرفان
    عرفان | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    انشالا که موفق بشه و دیدمون نسبت به آینده تیر و تار محیط زیست خوشبینانه تر و امیدوارانه تر بشه ..
    در ضمن واردات خودروهای هیبریدی با تعرفه گمرکی کمتر از خودروهای بنزینی شرایطش مهیا شده ... وارد شدن خودروهای الکتریکی به صورت گسترده نیاز به زیرساختهای لازم داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی