ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دروغ اول آوریل گوگل در Gmail، برای بسیاری دردسرساز شد

دروغ اول آوریل برای بسیاری مایه خنده و سرگرمی می شود و کمپانی های تکنولوژی هر سال با یکی دو شوخی کاربران خود را غافلگیر و یا به خنده می اندازند، اما به نظر می ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

دروغ اول آوریل برای بسیاری مایه خنده و سرگرمی می شود و کمپانی های تکنولوژی هر سال با یکی دو شوخی کاربران خود را غافلگیر و یا به خنده می اندازند، اما به نظر می رسد شوخی امسال جیمیل با کاربرانش آنطور که انتظار داشت پیش نرفته و دردسرهای قابل توجهی را به بار آورده است.

گوگل به مناسبت این روز یک گزینه ارسال جدید را به سرویس ایمیل خود افزوده است. این گزینه شامل یک کلید ارسال به همراه Mic Drop است. Mic Drop به حالتی گفته می شود که فرد اجرا کننده یا سخنران چنان از تاثیر حرف یا نمایش خود مطمئن است که موضوع را پایان یافته تلقی کرده و میکروفن را به نشانه «ختم کلام» زمین می اندازد.

مشکل اصلی اینجا بود که این گزینه زنجیره دریافت و ارسال ایمل با فرد مورد نظر را هم قطع می کند. یعنی شما پس از زدن این دکمه دیگر پاسخ ایمیل خود را از طرف مقابل دریافت نخواهید کرد.

بسیاری بدون توجه یا از سر کنجکاوی و یا حتی به اشتباه روی این گزینه کلیک کرده اند و همین مسئله دردسرهای زیادی برایشان ایجاد کرده است. کاربران با مراجعه به مرکز پاسخگویی گوگل خواسته اند که این ویژگی غیرفعال شود. در میان اعتراض کننده ها کسانی هم بودند که حتی اعلام کردند به واسطه عدم دریافت پاسخ ایمیل ارسالی، شغل خود را از دست داده اند.

اهالی مانتین ویو بالاخره به این مسئله واکنش نشان داده و گزینه ارسال به همراه Mic Drop را از سرویس جیمیل حذف کردند. یکی از سخنگویان این شرکت در این باره به Engadget گفت:

«خب، به نظر می رسد که ما امسال بیشتر از همه سر به سر خودمان گذاشته ایم. به دلیل وجود یک باگ، این شوخی بیشتر از آن که سبب خنده شود، منجر به سردرد شده است. ما از این بابت به شدت متاسف هستیم. این گزینه حذف شده و اگر همچنان آن را می بینید، کافیست تا دوباره به حساب خود وارد شوید.»

با آن که حذف فوری این شوخی اقدام درستی بود، اما خساراتی که به بار آورده همچنان باقی هستند. پس بهتر است در اول آوریل سال آینده با احتیاط بیشتری از سرویس های گوگل استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • man
    man | ۱۴ فروردین ۱۳۹۵

    این خبر خودش دروغ 1 آوریل بود چون اصلا همچین چیزی اتفاق نیفتاد

  • Ali
    Ali | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    مزخرف ترین کار ممکن! فکر کن تو به یکی کاملا اعتماد داری و یهو بهت دورغ میگه!
    چنتا سایت ایرانی هم با این دروغ 13 شون حسابی مارو سرکار گذاشتن! اصلا من نمیفهمم این کار یعنی چی!
    همه جا که نمیشه شوخی کرد!

  • رضا
    رضا | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    دروغ اول اوریل چیه؟ما خودمون دروغ مذگان داریم?

  • حامد
    حامد | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    خاک تو سر گوگل که سرکارگذاشتن هم بلد نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی