ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نسخه های آتی سری بازی فورتزا موتوراسپورت، روی پلتفرم پی سی هم عرضه می شوند

به نظر می رسد کمپانی مایکروسافت تصمیمی جدی برای یکپارچه سازی و ادغام دو پلتفرم اکس باکس وان و ویندوز 10 خود اتخاذ کرده و از این پس، بسیاری از عناوین انحصاری کنسول نسل هشتمی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

به نظر می رسد کمپانی مایکروسافت تصمیمی جدی برای یکپارچه سازی و ادغام دو پلتفرم اکس باکس وان و ویندوز 10 خود اتخاذ کرده و از این پس، بسیاری از عناوین انحصاری کنسول نسل هشتمی اکس باکس وان، روی پلتفرم پی سی و ویندوز 10 هم عرضه خواهند شد.

استودیوی Turn 10، سازنده سری بازی فورتزا موتوراسپورت اخیرا تایید کرده که تمام نسخه های بعدی این فرنچایز، از جمله فورتزا 7 و فورتزا هورایزن 3 به صورت چندپلتفرمی منتشر می شوند. اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش نیز عنوان رایگان Forza Motorsport 6: Apex برای پلتفرم ویندوز 10 معرفی شد و مایکروسافت نوید عرضه آن را در فصل بهار می داد.

با توجه به ادغام دو پلتفرم مورد بحث، به زعم بسیاری اکثر عناوین انحصاری جدید اکس باکس وان، روی پی سی هم عرضه خواهند شد. با این حال، فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس قبلا تاکید کرده بود برخی از عناوین انحصاری از این قائده مستثنی اند و عرضه بازی ها روی پی سی، به میزان سازگاری آن ها با گیمینگ روی این پلتفرم بستگی دارد.

برای مثال ظاهرا عنوان Halo 5: Guardians سازگاری لازم با پلتفرم ویندوز 10 را نداشته و فعلا در انحصار اکس باکس وان باقی خواهد ماند. با این حال آرون گرینبرگ، مدیر بخش بازاریابی اکس باکس قبلا گفته بود که احتمال عرضه هیلو 6 روی پی سی وجود دارد.

در حال حاضر، عرضه بازی Quantum Break به صورت همزمان روی ویندوز 10 تایید شده و شایعاتی مبنی بر عرضه Gears of War 4 روی پی سی نیز به گوش می رسد. با توجه به این مسائل و سخنان اسپنسر، می توان حدس زد که احتمالا بازی های قدیمی تر روی پی سی عرضه نمی شوند اما عناوین جدید که از پایه برای پی سی و اکس باکس ساخته شده اند، شانس بیشتر در تحقق این امر دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی