ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر دروغ های اول آوریل بزرگان فناوری در سال ۲۰۱۶ [تماشا کنید]

با فرا رسیدن فصل بهار، بار دیگر تیم های تبلیغاتی غول های حوزه تکنولوژی گرد یکدیگر آمدند تا به بهانه رسم دروغ اول آوریل (که با دروغ سیزده مصادف است) توجه ها را به خود ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

با فرا رسیدن فصل بهار، بار دیگر تیم های تبلیغاتی غول های حوزه تکنولوژی گرد یکدیگر آمدند تا به بهانه رسم دروغ اول آوریل (که با دروغ سیزده مصادف است) توجه ها را به خود جلب کرده و ضمن شوخی با کاربران برخی از محصولات یا خدمات خود را نیز به شکل نامحسوس معرفی نمایند.

نخستین نکته در مورد شوخی های امسال این بود که بسیاری از شرکت ها برای جلب توجه بیشتر نتوانستند تا موعد مقرر منتظر مانده و شوخی های خود را یک روز زودتر روی شبکه های اجتماعی یا وب سایت های خود قرار دادند.

علاوه بر این، کیفیت اجرای شوخی های ویدیویی نیز بالا بود و نشان می داد برخی از شرکت ها انرژی و زمان زیادی را صرف برنامه ریزی و همفکری در مورد شوخی اول آوریل خود کرده اند.

تنوع موضوعی نیز در میان شوخی های انجام گرفته زیاد بود و حتی اجرای شوخی اپراتور T-Mobile در ویدیو شخصاً بر عهده مدیر عامل این شرکت قرار داشت که البته علاقه زیادی به شوخی با کاربران دارد و ویدیوهای این چنینی دیگری نیز در سابقه وی مشاهده می گردد.

از شما دعوت می کنیم برای مشاهده دروغ اول آوریل برخی از شرکت های حوزه تکنولوژی با دیجیاتو همراه باشید.

در نخستین ویدیو مدیر عامل اپراتور مخابراتی T-Mobile را مشاهده می کنید که در مورد ابزار جانبی این شرکت برای سرویس Binge On ارائه شده است. توضیح اینکه کاربران این اپراتور با عضویت در خدمات Binge On قادر هستند داده های بیش از 50 سرویس اینترنتی را به شکل رایگان روی ابزار موبایل خود استریم نمایند و حالا این وسیله برای استفاده بهتر از چنین سرویسی به کاربران معرفی می گردد.

اگر بخواهیم خودروهای برقی با مدل های فعلی جایگزین شوند، لازم است راه حلی دائمی و مطمئن پیدا کنیم که این وسایل نقلیه همیشه به برق دسترسی داشته و امکان شارژ آنها وجود داشته باشد، مشکلی که ایسوس برای رفع آن راه حل زیر را ارائه کرده است.

زمانی که تلفن هوشمند وان پلاس به بازار عرضه شد، علاوه بر سخت افزار قدرتمند و قیمت اقتصادی، جنس بدنه دستگاه نیز خصوصیت دیگری بود که توجه زیادی به خود جلب کرد. قاب پشتی این محصول از «ماسه سنگ» ساخته شده بود که حالا سازنده با انتشار این ویدیو نشان می دهد این ماده در ساخت چه وسایل دیگری نیز می تواند کاربرد داشته باشد.

شرکت های زیادی اعتقاد دارند پهپادها وسیله ایده آلی برای ارسال مرسولات هستند و برخی از غول های حوزه تکنولوژی نیز از جمله آمازون و گوگل در این زمینه تا مرحله سرمایه گذاری و انجام آزمایشات مختلف نیز پیش رفته اند. اما مشکل اینجاست که در بسیاری از کشورها استفاده از پهپاد برای چنین منظوری هنوز قانونی نشده و لازم است قوانینی برای آن تدوین گردد، در نتیجه گوگل تصمیم گرفته تا آن زمان، با راه اندازی سرویس گوگل اکسپرس وسیله دیگری را برای ارسال مرسولات کاربران مورد استفاده قرار دهد که در ویدیو مزیت های آن را مشاهده می کنید.

در حالی که یک قسمت تازه از سری فیلم های مشهور Ghostbusters پس از سالها در حال ساخته شدن است، سونی به استقبال این موضوع رفته و ابزاری برای به دام انداختن ارواح ابداع کرده است، وسیله ای که هرچند با فعالیت های شرکت ژاپنی هیچ ارتباطی ندارد، اما حداقل می تواند برای لحظاتی وضعیت نابسامان بخش موبایل سازی را به دست فراموشی سپرده و لحظات خوشی را به ارمغان آورد.

Nat و Lo دو تن از کارکنان گوگل هستند که با راه اندازی کانالی روی یوتوب پشت ویدیوهایی از اتفاقات جذاب پشت صحنه در این شرکت را در اختیار کاربران قرار می دهند. موضوع تازه ترین ویدیوی این دو نیز به کشف سرنخ «تئوری ریسمان» توسط گوگل باز می گردد که البته برای درک بهتر لازم است تا حدی با موضوع آشنایی داشته باشید.

علاوه بر ویدیوهای فوق، توجه شما را به عکس های زیر نیز جلب می کنیم. نخستین تصویر توسط سامسونگ عرضه شده که به راه اندازی «اینترنت شلوارها» (بر وزن «اینترنت اشیاء») و شلوار های هوشمند ساخت این شرکت اشاره دارد، ایده ای که البته با توجه به پیشرفت های فناوری و علاقه سامسونگ به ساخت انواع لوازم مختلف چندان هم دور از ذهن به نظر نمی رسد.

Samsungs-Internet-of...-Trousers

اما جنجالی ترین دروغ سیزده را می توان مربوط به واحد استرالیای گوگل به حساب آورد که یک دکمه به نام Send + Mic Drop به بخش ارسال ایمیل کاربران خود اضافه کرده بود و در صورت انتخاب آن یک تصویر متحرک از کاراکترهای موسوم به Minions را در حال زمین زدن میکروفون به انتهای ایمیل اضافه می شد.

در ادامه می توانید عملکرد این دکمه را به شکل تصویری مشاهده نمایید، قابلیتی که البته اعتراض کاربران را بر انگیخت و بسیاری ادعا کردند که اشتباهاً این دکمه را به جای دکمه اصلی send برای ارسال ایمیل به افراد نامناسب مورد استفاده قرار داده اند و گوگل نیز در نتیجه پس از مدتی این شوخی را از خدمات ایمیل خود حذف کرد.

Gmail-Mic-Drop_Send-compressor
در نهایت آخرین تصویر نیز بار دیگر به گوگل تعلق دارد که در آن از ساخت جدیدترین عینک واقعیت مجازی این شرکت خبر می دهد، محصولی که در حقیقت یک قطعه پلاستیک بی رنگ و شفاف است و با استفاده از آن می توانید واقعیت را همانطور که هست مشاهده نمایید!

Google-Cardboard-Plastic-is-like-real-life

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • برنا
    برنا | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    شوخی Google X هم به نظرم در نوع خودش جالب بود... مخصوصا برای طرفدارهای سریال Silicon Valley:
    https://youtu.be/DhVIkvDx9T4

  • ali
    ali | ۱۵ فروردین ۱۳۹۵

    اون هدست واقعیت مجازی گوگل خیلی باحال بود.

  • آرش
    آرش | ۱۵ فروردین ۱۳۹۵

    و البته دروغ بسیار شکیل فروم xda در رابطه با گوشی هوشمند xda labphone که بسیاری از سایتهای من جمله دیجیاتو رو به اشتباه انداخت و خبر رو منتشر کردند...هرچند دیجیاتو وقتی متوجه شد سوتی داده خیلی بی سر و صدا پست رو حذف کرد!!
    جاداره اشاره ای هم بشه به انتقال 500 میلیون دلاری مسی به رئال مادرید که اخبار ورزشی شبکه های داخلی اون رو بعنوان خبر داغ فوتبالی معرفی کردند!!

مطالب پیشنهادی