ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تایم علاقه مندی اش برای خرید یاهو را اعلام کرد

شاید در خبرها خوانده باشید که یاهو کسب و کار اصلی خود را برای فروش گذاشته و به علاقه مندان شرکت در این مزایده نیز فرصت داده تا پیشنهادهای مالی خود را نهایتا تا پایان ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

شاید در خبرها خوانده باشید که یاهو کسب و کار اصلی خود را برای فروش گذاشته و به علاقه مندان شرکت در این مزایده نیز فرصت داده تا پیشنهادهای مالی خود را نهایتا تا پایان روز کاری 11 آوریل مصادف با 23 فروردین ماه در سامانه این کمپانی به ثبت برسانند.

پیرو این امر، حدود 40 کمپانی و موسسه همانند ورایزن و AT&T و از همه مهم تر، مایکروسافت آمادگی خود را برای خرید اعلام نموده اند.

امروز نیز شرکت تایم علاقه مندی خود را به این امر نشان داده و برای این منظور به دنبال شرکت خصوصی دیگری است که به واسطه شراکت با آن، کسب و کار اینترنتی یاهو را خریداری نماید.

تایم که ناشر بیش از 130 عنوان مجله مختلف از جمله تایم، لایف و پیپل است هدف از این کار را توسعه حضور خود در دنیای دیجیتال ذکر نموده و از آنجا که توان مالی کافی برای خرید یاهو ندارد، به دنبال یافتن شریک مالیست.

جا دارد اشاره کنیم که سرمایه مالی گروه نشریات یاد شده 1.6 میلیارد دلار آمریکاست که با ارزش چندین میلیارد دلاری یاهو فاصله بسیاری دارد.

به گزارش برخی منابع خبری، شرکت تایم پیش از امضای توافق نامه غیر علنی با یاهو، با شرکت های خواهان خرید این کمپانی اینترنتی وارد مذاکره شده بود و این در حالیست که یاهو چندی پیش هر گونه ارتباط میان خریداران را ممنوع اعلام کرده بود. پیرو همین امر، تایم امیدوار است که شرکت مذکور به متقاضیان این اجازه را بدهد که پس از ثبت نخستین پیشنهاد خود، امکان تشکیل کنسرسیوم (پیوند چند شرکت) را داشته باشند.

البته باید بگوئیم که گروه نشریات یاد شده هنوز هیچ شریکی برای خود انتخاب نکرده و از جمله موسسات خصوصی که تاکنون پشنهادات خود را به یاهو اعلام نموده اند می توان به Blackstone Group، KKR & Co، Hellman & Friedman و ... اشاره نمود.

ساختار بالقوه ای که شرکت تایم و سرمایه گذاران حامی آن برای معامله خود در نظر دارند Reverse Morris Trust نام دارد که در واقع نوعی تراکنش مالی است که در آن بخش جداشده از یک شرکت با کمپانی خریدار ترکیب می شود تا معامله ای بدون پرداخت مالیات را رقم بزنند.

لازم به ذکر است که با تمامی تفاسیر ذکر شده در بالا، همه شرکت های یاهو، تایم و موسسات خصوصی از اظهار نظر در این رابطه و رد یا تائید این خبر خودداری نموده اند.

بد نیست بدانید شرکت تایم از سال 2014 که از شرکت مادر یعنی تایم وارنر جدا شد، تاکید بسیاری برای ورود به حوزه رسانه های دیجیتالی داشت و مدیر این کمپانی یعنی «جوئی ریپ» نیز سرمایه زیادی را به این امر اختصاص داده است. در همین راستا نیز کمپانی مورد بحث در ماه فوریه شرکت بازاریابی «واینت تکنولوژی» مستقر در نیویورک که مالک شبکه اجتماعی نوپای «مای‌اسپیس» محسوب می گردد را خریداری نمود.

سهام داران و سرمایه گذاران این روزها یاهو را تحت فشار قرار داده اند تا به جای تقسیم کمپانی و چند بخش نمودن آن، هسته اصلی کسب و کار خود را به فروش برساند.

به گزارش تحلیلگران، در حال حاضر کمپانی مخابراتی ورایزن که در سال گذشته نیز AOL را با قیمت 4.4 میلیارد دلاری خریداری نموده بود یکی از پرشانس ترین نامزدهای این مزایده برای خرید کسب و کار اینترنتی یاهو محسوب می گردد.

در آخر نیز اشاره کنیم که عایدی سالانه تایم نسبت به سال گذشته حدود 5 درصد کاهش داشته و به 3.1 میلیارد دلار رسیده و درآمد آگهی ها و نشریات چاپی نیز 10 درصد افت داشته و به رقم 1.32 میلیارد دلار نزول پیدا کرده است. اما در عوض، درآمد حاصل از آگهی های دیجیتال این شرکت با رشد 11 درصدی مواجه و رقمی معادل 221 میلیون دلار را روانه جیب تایم نموده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hesam
    Hesam | ۱۵ فروردین ۱۳۹۵

    امیدوارم مایکروسافت این شرکتو بخره

مطالب پیشنهادی