ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر واحد پی سی HP: ما در طراحی و نوآوری از اپل جلوتر هستیم

اچ پی که در سال های اخیر به تقلید از محصولات سری مک بوک ایر و مک بوک اپل علاقه زیادی پیدا کرده (البته اگر نگوییم کپی کردن) باور دارد که جدیدترین لپ تاپ های ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

اچ پی که در سال های اخیر به تقلید از محصولات سری مک بوک ایر و مک بوک اپل علاقه زیادی پیدا کرده (البته اگر نگوییم کپی کردن) باور دارد که جدیدترین لپ تاپ های تولیدی اش می توانند آن را به برترین جایگاه در حوزه طراحی برسانند.

ران کافلین مدیر واحد پی سی این شرکت که اندکی پیش از رونمایی لپ تاپ فوق باریک تازه اچ پی با وال استریت ژورنال مصاحبه نمود اعلام داشت: تا سال ها، اپل مبتکر و پیشرو نوآوری در این صنعت بود اما حالا «اچ پی» واقعا در حال رسیدن به چنین جایگاهی است.

البته چنین ادعایی جسارت خاصی می خواهد اما استقبال خوبی که در جریان نمایشگاه کالاهای الکترونیک مصرفی در لاس وگاس از سری Elitebook Folio این شرکت به عمل آمد، ظاهرا چنین ذهنیتی را در میان مدیران آن به وجود آورده است.

لپ تاپی که تصویرش را در بالا می بینید قطری کمتر از 1.27 سانتی متر دارد و انتظار می رود محصول آتی این شرکت که قرار است طی هفته جاری معرفی شود از این هم باریک تر باشد.

بنابراین هر دوی این کالاها نسبت به مک بوک اپل که به لحاظ وزن و ضخامت با یک تبلت برابری می کنند، باریک تر هستند. البته هنوز باید منتظر ماند و دید که آیا کم کردن چند میلیمتر دیگر از ضخامت محصول فعلی آنچنان که باید تفاوتی ایجاد می کند یا خیر.

از منظر دیگر اما، صحبت های مبارزه جویانه این شرکت را می توان مشوقی برای پر رنگ تر شدن رقابت در طراحی لپ تاپ های کلاسیک قلمداد کرد. در دورانی که اغلب شرکت ها، از لنوو و مایکروسافت گرفته تا اپل و گوگل دست به تولید محصولات هیبریدی و قابل تبدیل می زنند، دل تصمیم گرفت با ارائه یک لپ تاپ ویندوزی استاندارد به نام XPS 13 نامش را به عنوان شرکت پیشرو در ارائه محصولات متعارف سر زبان ها بیاندازد.

اما از طرف دیگر، بسیاری از مردم  سادگی یک لپ تاپ را دوست دارند و به همین خاطر بود که اپل مدل جدید و البته ساده شده ای از مک بوک را سال قبل معرفی کرد و حالا اچ پی هم آماده می شود تا تلاش تازه ای را در این راستا انجام دهد و این گروه از کاربران را با سخت افزار جدیدش جذب خود نماید.

لپ تاپ تازه این شرکت که قرار است در جریان کنفرانس International Luxary (در Versailles) معرفی شود ظاهرا قرار نیست که به صورت انبوه وارد بازار شود. آنطور که استفان بیکر تحلیلگر شرکت NDP به وال استریت ژورنال گفته «چالش تولید محصولات بسیار بسیار باریک و سبک یکی از کوچک ترین اهدافی است که شرکت ها می توانند دنبال کنند» اما برای اچ پی ظاهرا این هدف آنقدر ارزشمند هست که تمام تمرکزش را روی آن بگذارد و حتی خود را به عنوان پیشرو در طراحی و نوآوری مطرح نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    هیچ لپ تاپی در حال حاضر نمیتونه به طراحی و خلاقیت مک بوک جدید برسه
    http://www.apple.com/macbook/

  • M_B
    M_B | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    100% درسته
    ساختن همچین لپتاپه باریکی الکی نیست و هر شرکتی از پسش بر نمیاد
    و مطمعنا حاصل چندین سال تحقیق و توسعه است

    • Ehsan
      Ehsan | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

      LOL
      اين ١٢.٧ ميلي متره بعد اپل پارسال كه مك بوك جديدو نشون داد ١٣.١ ميلي متر بود
      الان ١٠٠٪‏ درسته و ١٢.٧ ميلي متر فوق باريكه و ١٣.١ نيست ؟ :)

      • M_B
        M_B | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

        دوست عزیز نمی خوام وترد بحث تخصصی شم اما لپتاپ HP هم از نظر Display،Battery قوی تره و مهمتر از همه CPU Core M مک بوک واقعا ضعیف نسبت به Filioی HP

مطالب پیشنهادی