ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاسخ ال جی به انتقادات در مورد جنس بدنه G5: «بتونه» از دستگاه بلند شده نه پلاستیک

هفته گذشته یک موضوع جالب در مورد تلفن هوشمند G5 ال جی مطرح شد. ماجرا از این قرار است که JerryRigEverything کاربر یوتوب با استفاده از یک چاقو خراشی را روی بدنه دستگاه که گفته شده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

هفته گذشته یک موضوع جالب در مورد تلفن هوشمند G5 ال جی مطرح شد. ماجرا از این قرار است که JerryRigEverything کاربر یوتوب با استفاده از یک چاقو خراشی را روی بدنه دستگاه که گفته شده بود از جنس آلومینیوم است ایجاد کرد و نکته جالب اینکه در ادامه مشخص شد آن بدنه لایه نسبتا ضخیمی از پلاستیک است که روی شاسی آلومینیومی دستگاه قرار گرفته.

الجی نیز در در واکنش به این خبر لب به سخن گشوده و حاضر شده که به خبرنگاران کنجکاو پاسخ بدهد:

چیزی که می بینید بتونه است نه پوشش پلاستیکی. همانطور که می دانید برای آنکه رنگ به آلومینیوم بچسبد لازم است که یک لایه بتونه روی آن قرار گیرد و این دقیقا همان کاری است که ما در بدنه جی 5 انجام داده ایم. آلیاژ آلومینیومی به کار رفته در ساخت این پرچمدار LM201b نام دارد (که پتنت آن هنوز ثبت نشده) و در موسسه تکنولوژی های صنعتی کره برای استفاده در اتومبیل ها و هواپیماها تولید شده است.

LM201b برخلاف آلومینیوم به کار رفته در دیگر اسمارت فون ها از روش ریخته گری تحت فشار به دست می آید که آن را بسیار محکم کرده و در عین حال وزنش را بسیار پایین نگه می دارد. ما در زمان طراحی دستگاه به روشی برای یکپارچه سازی بدون نقص آنتن درون بدنه آن دست پیدا کردیم تا لمس خطوط آن برای کاربر غیر ممکن باشد و در ادامه با بهره گیری از فرایندی به نام microdizing سطح آلیاژ را با بتونه و رنگ پوشش دادیم. در این روش، ذرات ریز فلز به پوشش تزریق شده و با آلومینیوم پیوند می دهند.

با توجه به آنچه گفته شد، نمی توان صرفا به خاطر استفاده از بتونه در ساخت بدنه این دستگاه اینطور استنباط نمود که جنس آن تمام فلز نیست. شاید  فرایند به خدمت گرفته شده توسط الجی متفاوت از شرکت های دیگر باشد، اما نتیجه کار همانی است که انتظار داشتیم و به لطف آن موفق شدیم یک بدنه فلزی بی نقص و یکنواخت را بسازیم که در عین دوام بالا بسیار هم سبک باشد. حقیقت این است که ما نمیخواستیم دنباله رو دیگران باشیم. کجای این کار مشکل دارد؟

خوب همانطور که در مطلب بالا مشاهده کردید، ظاهرا چیزی که با کشیده شدن چاقو از روی بدنه جی 5 بلند شده، پلاستیک نبوده و لایه قطوری از بتونه بوده که رویش با رنگ پوشانده شده.

این پوشش علاوه بر اینکه خطوط آنتن را روی بدنه پنهان کرده حس گرم تر و اندک صاف تر را به آن بخشیده که البته نمی تواند جای فلز خالص و بدون لایه بیرونی را بگیرد. نظر شما چیست؟ آیا توضیحات ال جی قانع کننده بوده؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • Hossein
    Hossein | ۱۹ فروردین ۱۳۹۵

    مطمئن باشید اگه جنس بدنه نواوری خیلی خاصی داشت ال جی همه جا جار میزد این دلایلش هم خیلی مسخره بود پلاستیکی می ساخت سر و سنگین تر بود

  • ایمان
    ایمان | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

    بنام خدا.با سلام و درود به هموطنان گرامی و سلام بر شهدای عزیز و رهبر گرامی.. و کسانیکه برای پیشرفت مملکت زخمت میکشتد (نه) و من الله توفیق

  • منتقد
    منتقد | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

    تو حوزه سلفون هیچ شرکتی کامل نیست و نکات مثبت و نکات منفی خودشو داره، درباره محصولات بازار هم همین موضوع صادقه.
    اما الجی!
    شنیدین میگن، به گروه خونش نمیخوره!..یا اینکاره نیست!...
    وصف الجی تو ساختن سلفونه.
    این گوشی هنوز نیومده و نباید دربارش نظر قطعی داد ولی با توجه به این همه حرف و حدیث و باقی مدل های که الجی تا حالا تولید کرده (منهای وی10) بعید نیست G5 هم چیزی رو عوض نکنه و باشه همون آش و همون کاسه.
    با اون رابط کاربری واقعا بی روح و عین زامبی اش.
    دلن نمیخواد بی رحم باشم اما واقعا بنظرم،
    هر وقت ایرانخودرو خودرو ساز شد، الجی هم سلفون ساز میشه.

  • مهدی
    مهدی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    قانع نشدم، وکلا نا امید شدم

  • mehdi
    mehdi | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    قابل توجه اونایی که گیر الکی میدادن به ال جی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی