ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل اپلیکیشن طالبان را از فروشگاه نرم افزاری خود حذف کرد

بر اساس گزارش های دریافتی، طالبان برای انتشار عقاید خصمانه و تروریستی خود یک اپلیکیشن مبتنی بر اندروید با زبان پشتو توسعه داده و روی فروشگاه Play Store منتشر کرده بود که برای ارائه بیانیه ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

بر اساس گزارش های دریافتی، طالبان برای انتشار عقاید خصمانه و تروریستی خود یک اپلیکیشن مبتنی بر اندروید با زبان پشتو توسعه داده و روی فروشگاه Play Store منتشر کرده بود که برای ارائه بیانیه های رسمی، ویدیوها و دیگر مطالب مورد نظر این گروه مورد استفاده قرار می گرفت و اکنون توسط گوگل از فروشگاه نرم افزاری این شرکت حذف شده است.

سخنگوی طالبان پیشتر در مصاحبه با نشریه بلومبرگ اعلام کرده بود انتشار این اپلیکیشن در راستای تلاش های تکنولوژیکی و استفاده از فناوری پیشرفته توسط این گروه برای جلب مخاطبانی بیشتر در سطح جهان است.

این اپلیکیشن که «الاماره» نام داشت روز جمعه روی فروشگاه نرم افزاری گوگل ظاهر و روز شنبه نیز حذف شد. هرچند سخنگوی طالبان می گوید اپلیکیشن به دلیل مشکلات فنی توسط سازنده از دسترس خارج شده، اما رسانه ها خبر می دهند که حذف این نرم افزار ،به دلیل ممنوعیت انتشار عقاید تنفرآمیز توسط فروشگاه گوگل انجام گرفته است.

هرچند گوگل به طور مشخص به این اپلیکیشن اشاره نکرده، اما در اطلاعیه خود که در اختیار رسانه ها قرار داده می گوید: «سیاست های فروشگاه ما به این منظور تنظیم شده اند که تجربه مناسبی را برای کاربران و توسعه دهندگان فراهم آورند و اپلیکیشن هایی که ناقض این سیاست ها باشند از روی فروشگاه Google Play حذف خواهند شد.»

مدتی است طالبان فعالیت های تبلیغاتی خود را در شبکه های مجازی و دیگر پلتفرم های دنیای وب افزایش داده تا مخاطبین بیشتری در اختیار داشته باشد. وب سایت این شرکت اکنون در پنج زبان مختلف از جمله انگلیسی و عربی قابل مطالعه است و اخبار گروه به شکل منظم روی سایت هایی مثل فیسبوک و توییتر ارائه می شوند.

این موضوع در حالی است که طالبان تا مدتی پیش از سمبل های مقاومت و مخالفت با فناوری به حساب می آمد، اما به نظر می رسد پس از استفاده داعش و جلب مخاطب از طریق شبکه های اجتماعی و ابزارهای موبایل، حتی این گروه گذشته گرای تروریستی نیز دست از مقاومت در برابر فناوری برداشته و پتانسیل های دنیای تکنولوژی را درک نموده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی