ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تغییرات اساسی در اینتل و ترک دو تن از مدیران عالی رتبه آن طی روزهای آتی

روز گذشته اینتل خبر داد که دو تن از مدیران ارشد آن در حال ترک این شرکت هستند؛ اقدامی غیر منتظره که حوزه اختیارات Venkata Renduchintala مدیر تازه استخدام شده کوالکام در این شرکت را بیش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

روز گذشته اینتل خبر داد که دو تن از مدیران ارشد آن در حال ترک این شرکت هستند؛ اقدامی غیر منتظره که حوزه اختیارات Venkata Renduchintala مدیر تازه استخدام شده کوالکام در این شرکت را بیش از هر زمان دیگری افزایش میدهد.

این دو مدیر Kirk Skaugen معاونت ارشد گروه محاسبات کلاینت و Doug Davis معاون ارشد واحد اینترنت اشیاء هستند. Skaugen و دیویس به ترتیب 24 و 32 سال در اینتل کار کرده اند و دیویس قرار است که در پایان سال 2016 میلادی از این شرکت بازنشسته شود در حالی که Skaugen طبق اعلام کمپانی متبوعش به دنبال «فرصت شغلی بعدی اش» است.

گروه تحت سرپرستی Skaugen مسئولیت کسب و کار اینتل در بخش چیپ های موبایل و پی سی را بر عهده داشت. اما درآمد کمپانی مورد بحث همزمان با کوچک شدن کلی بازار پی سی رو به افول نهاد و اینتل نیز نتوانست حضور خود در بخش موبایل را هم تقویت نماید.

این شرکت اخیرا تمایل خاصی به حوزه اینترنت اشیاء پیدا کرده است (منظور هر دستگاهی که به اینترنت متصل شود، از لوازم خانگی گرفته تا پهپاد) اما این بخش هنوز هم کسر کوچکی از درآمد کلی اش را می سازد.

خبر کناره گیری این دو مدیر از پست هایشان، دیروز صبح از طریق ایمیلی منتشر شد که مشترکا توسط Brian Krzanich مدیر عامل اینتل و Renduchintala نوشته شده بود که حالا سمت ریاست کسب و کار اینترنت اشیاء و کلاینت و همچنین گروه معماری سیستم ها را بر عهده دارد.

گفتنی است که این تغییرات مدیریتی در حالی اتفاق می افتند که هنوز چهار ماهی بیشتر از استخدام Renduchintala نمی گذرد و به همین خاطر، اقدام اخیر مدیرعامل اینتل تعجب بسیاری را برانگیخت. Renduchintala تقریبا یک دهه را در شرکت رقیب اینتل یعنی کوالکام کار کرد و سرپرستی واحد اصلی تولید چیپ آن را بر عهده داشت اما اینتل در جدیدترین تصمیم خود واحد کاملا تازه ای را ایجاد کرده که هر دو گروه تحت نظارت دیویس و Skaugen را زیر چتر مدیریتی او می آورد.

این خبر همچنین دو روز بعد از  انتشار گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر ترک آیشا ایوانس منتشر می شود که کسب و کار اینتل در حوزه چیپ های موبایل را در اختیار داشت. البته لازم است اضافه نماییم که در زمان انتشار آن گزارش هیچیک از سخنگویان اینتل نسبت به خبر ترک ایوانس واکنشی نشان ندادند.

در هر حال اقدام روز گذشته اینتل حکایت از آن دارد که این شرکت با تفویض اختیارات بیشتر به کارکنان تازه استخدامی خود از جمله Renduchintala در صدد تغییر فرهنگ سازمانی اش است.

آنطور که Linley Gwennap تحلیلگر ارشد گروه Linley در مطلب اخیر خود نوشته است: اینتل گاها افراد تازه ای را برای پست های معاونت به استخدام خود در می آورد، اما موج جدید تازه واردها به این شرکت که مستقیما با حمایت Krzanich انجام می شود تغییراتی اساسی را در این شرکت ایجاد خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی