ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

۱ شرکت از هر ۵ شرکت با نشت اطلاعاتی روبروست

رخنه های اطلاعاتی یا داده ای ممکن است رایج تر از آنچه تصور می شود باشند؛ حتی روی رایانه ی شخصی خودتان. در واقع به نقل از یک پژوهش جدید، حداقل ۱ شرکت از هر ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

رخنه های اطلاعاتی یا داده ای ممکن است رایج تر از آنچه تصور می شود باشند؛ حتی روی رایانه ی شخصی خودتان.

در واقع به نقل از یک پژوهش جدید، حداقل ۱ شرکت از هر ۵ شرکت به رخنه ی امنیتی دچار می شود، که بخش اعظم آن به خاطر دستگاه های موبایل است. اغلب این رخنه های اطلاعاتی به واسطه ی هات اسپات یا بدافزار های طراحی شده برای این منظور رخ داده اند.

تقریباً یک چهارم پاسخ دهندگان به این بررسی مشکل را به گردن دستگاه های موبایلی انداخته اند که به شبکه ی وای فای آلوده وصل شده اند، اما تعداد بیشتری از آنها (تقریباً ۴۰ درصد) گفته اند مسئله با دانلود یک بدافزار ایجاد شده است. گفتنی است در هر دو مورد، هم دستگاه های شخصی در این میان آلوده شده اند و هم دستگاه های شرکتی.

اما تنها به این دلیل که برخی از این شرکت ها قادرند مشکل را تا سرمنشأ آن دنبال کنند معنایش این نیست که دلایل احتمالی این مشکل همیشه همین ها هستند، چرا که حدود ۳۷ درصد از پاسخ دهندگان حتی از اینکه چه نوع دستگاه هایی در واقع مسبب این مشکل امنیتی هستند اطمینان نداشته اند.

مسبب مشکل هرچه که باشد، نگرانی کسب و کار ها پیرامون امنیت داده هایشان با بالا رفتن بودجه ی پیشگیری و محافظت آنلاین کماکان رو به افزایش است.

شرکت ها از طرف دیگر سعی دارند کارمندان خود را به پاکسازی رایانه ها یا هر ابزار کاری دیگر پیش از ترک محل کار، تشویق کنند.

با در نظر گرفتن بسامد روزافزون سرقت اطلاعات توسط هکر ها، نمی توان کسب و کار ها را به احتیاط کاری اضافی متهم کرد، به ویژه وقتی برخی از بزرگ ترین سرقت های اطلاعاتی چند سال اخیر حتی شرکت های بزرگی مثل TJ Maxx، Adobe، eBay، و حتی مجموعه شرکت هایی مثل NASDAQ و CitiGroup را نیز بی نصیب نگذاشته اند.

تحقیق یاد شده بر اساس پرس و جو از ۸۸۲ متخصص فناوری اطلاعات و اعضای جامعه ی امنیت اطلاعات لینکدین توسط کراود انجام و توسط گروه فناوری بلانکو منتشر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی