ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت پروژه رای گیری از کاربران در مورد تغییرات منوی استارت را اصلاح کرد

در جریان برگزاری کنفرانس بیلد 2016 مایکروسافت با ارائه یک پروژه Sway، برخی از تغییرات احتمالی که برای منوی استارت ویندوز 10 در نظر گرفته را برای کاربران به نمایش گذاشته و در مورد آنها ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۵

در جریان برگزاری کنفرانس بیلد 2016 مایکروسافت با ارائه یک پروژه Sway، برخی از تغییرات احتمالی که برای منوی استارت ویندوز 10 در نظر گرفته را برای کاربران به نمایش گذاشته و در مورد آنها از کاربران رای گیری می کند تا گزینه های منتخب را به بروزرسانی موسوم به Anniversary Update اضافه نماید.

برای نمونه مایکروسافت تصویر زیر را منتشر کرده که از اضافه شدن یک منوی موسوم به «همبرگری» در گوشه سمت چپ بالای تصویر حکایت دارد.

image_1

(سمت چپ منوی قدیمی و سمت راست منوی تغییر یافته. برای مشاهده در اندازه بزرگتر تصویر را در تب جدید باز کنید.)

اما کاربران اعتراض داشتند که بر اساس این تصویر نمی توان درک درستی از عملکرد منوی همبرگری اضافه شده داشت و به همین دلیل رای دادن به آن امکان پذیر نخواهد بود.

بر همین اساس مایکروسافت یک فایل GIF برای نمایش عملکرد این بخش منتشر کرد که در ادامه آن را مشاهده می کنید.

start_menu

تصویر تازه نشان می دهد که با کلیک کردن روی نشان منوی همبرگری (3 خط افقی گوشه بالای تصویر) می توان به مجموعه میانبرهای موجود در کناره ی منو دسترسی داشت.

علاوه بر این، تصویر بخش موسوم به Start Screen یا همان صفحه ای که کاشی های زنده ی منوی استارت در آن قرار دارند نیز موجب سردرگمی کاربران شده بود که آن را در ادامه مشاهده می کنید.

image_2

(سمت چپ منوی قدیمی و سمت راست منوی تغییر یافته. برای مشاهده در اندازه بزرگتر تصویر را در تب جدید باز کنید.)

کاربران بر اساس این تصویر تصور می کردند که کاشی های زنده از منوی استارت حذف خواهند شد، اما مایکروسافت با اضافه کردن توضیحی به این عکس می گوید تنها در صورتی که روی گزینه All Apps کلیک کنید کاشی های زنده کنار رفته و با تصویر سمت راست مواجه خواهید شد.

منوی استارت یکی از اصلی ترین مشخصه های سیستم عامل مایکروسافت به حساب می آید و از زمان ویندوز 8 تاکنون منبع جنجال های بسیاری بوده است، چرا که کاربران به کوچکترین تغییرات این بخش حساس هستند و به سرعت نسبت به آن واکنش نشان خواهند داد.

اکنون اما به نظر می رسد مایکروسافت بهترین راه حل را انتخاب کرده و تصمیم گیری در مورد این بخش حساس را به خود مخاطبان سپرده است، بر همین اساس از شما دعوت می کنیم پروژه Sway ارائه شده توسط این شرکت را در اینجا مشاهده و با استفاده از لینک های موجود در پایان صفحه، نظرات خود را با سازنده در میان گذارید.

در پایان از شما دعوت می کنیم با مطالعه این مطلب مروری داشته باشید بر تاریخچه و تغییرات منوی استارت در طول 20 سال گذشته.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی