ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ژاپنی ها نوعی پوست مصنوعی با قابلیت تولید غدد تعرق و رشد مو ساخته اند

حتما تا به حال خبر تولید پوست مصنوعی به گوشتان خورده است اما هیچیک از نمونه های تولیدی تا به امروز به اندازه آنچه که در ادامه به شما معرفی می کنیم با نمونه واقعی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۰:۰۲

حتما تا به حال خبر تولید پوست مصنوعی به گوشتان خورده است اما هیچیک از نمونه های تولیدی تا به امروز به اندازه آنچه که در ادامه به شما معرفی می کنیم با نمونه واقعی برابری نمی کرده اند.

پژوهشگران ژاپنی موفق شده اند نوعی بافت پوستی را در محیط آزمایشگاه کشت دهند که علاوه بر فولیکول های مو، حاوی غده های تولید کننده عرق و چربی است.

روش کار پژوهشگران این بوده که ابتدا سلول های موجود در بزاق دهان موش را دریافت کرده اند و در ادامه آنها را به اشکالی مشابه به سلول های بنیادی با قابلیت تولید پوست درآورده اند. در ادامه پوست کشت شده به بدن موش هایی که سیستم ایمنی بدنشان دچار نقص بوده پیوند داده شده و بدون هیچ گونه مانعی در آن رشد کرده است.

البته اگر نگاهی به تصویر شاخص این مطلب بیاندازید در خواهید یافت که پوست کشت شده توسط این پژوهشگران اندکی وحشتناک است و شکلی شبیه به زگیل دارد اما به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم، در سلامت کامل بوده، رفتاری عادی از خود نشان می دهد و با بافت های طبیعی بدن موش نیز پیوند خورده است.

البته این تکنیک هنوز هم راه درازی را برای فراگیرتر شدن در پیش دارد و فعلا نمی توان آن را وارد فاز عملیاتی کرد. با این همه، دانشمندان برآورد کرده اند که آزمایش این بافت روی انسان ظرف 10 سال آتی امکان پذیر خواهد شد.

در هر صورت، اگر این فرایند با موفقیت روی انسان پیاده سازی شود، انفجاری در دنیا پزشکی رخ خواهد داد. چناچه تا بحال بخشی از بدن شما دچار سوختگی شدید شده یا به بیماری خاصی مبتلا هستید که پوست را از بین می برد می توانید امیدوار باشید که به لطف این کشف پوست خود را بدون آنکه امکان تشخیصش برای دیگران وجود داشته باشد بازسازی کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی