ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلفابت احتمالا قصد احداث یک شهر را دارد

اخیرا یک نشریه معتبر و شناخته شده در زمینه وب به نام The Information اجلاس مشترکی را در نیویورک برگزار کرد. در این نشست، برخی از بزرگ ترین نام های حوزه فناوری از جمله آلفابت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

اخیرا یک نشریه معتبر و شناخته شده در زمینه وب به نام The Information اجلاس مشترکی را در نیویورک برگزار کرد. در این نشست، برخی از بزرگ ترین نام های حوزه فناوری از جمله آلفابت حضور داشتند و هر یک در آن به ایراد سخنرانی پرداختند.

یکی از حاضران این جلسه مدیرعامل آزمایشگاه های Sidewalk متعلق به آلفابت بود که مورد توجه ویژه شرکت کنندگان قرار گرفت. این شرکت در واقع تلاش دارد تا با پیشرفت تکنولوژی فضاهای شهری را بهبود داده و آنطور که گفته می شود مشاورانی را به خدمت گرفته تا ایده ایجاد شهری را پیاده سازی نمایند که از صفر تا صد با در نظر داشتن اصول شهرسازی مدرن و فناوری ساخته شده و به خوبی معرف دستاوردهای گوگل است.

اما زمانی که خبرنگاران از دن دکتروف در مورد طرح احداث چنین شهری سوال کردند ترجیح داد که سکوت پیشه کند و هیچ چیز را تایید نکرد اما تصریح کرد که «ایجاد یک شهر اینترنتی... ایده فوق العاده ایست».

پروژه های فعلی این شرکت غالبا روی اهداف تقریبا واقع گرایانه و روشن در حوزه بهبود وای فای، ارائه اینترنت رایگان در برخی نواحی و استفاده از داده های ناشناسی تاکید دارند که با هدف بهبود حمل و نقل و ترافیک عمومی از تلفن های هوشمند استخراج شده اند.

اما تصمیم گوگل برای ایجاد یک شهر کامل از ابتدایی ترین مراحل نشان دهنده فاصله گرفتن Sidewalk Labs از فعالیت های اولیه اش است (محض اطلاع شما باید بگوییم که این شرکت هم اکنون تلاش دارد تا با بهره گیری از چهارچوب های شهری فعلی سطح زندگی مردم را از طریق تکنولوژی بالا ببرد).

اگر خاطرتان باشد لری پیج مدیرعامل آلفابت پیشتر ایده ایجاد یک بستر تست زنده برای محصولات تازه گوگل را مطرح کرده بود تا از هر گونه چهارچوب و قوانین ملی آزاد باشد و خبر منتشر شده در مورد ساخت چنین شهری توسط Sidewalk Labs همخوانی خوبی با صحبت های او دارد.

البته در نظر داشته باشید که این ایده فعلا در حد حرف است و اینطور به نظر می آید که شرکت مورد بحث در واقع قصد دارد با استخدام آن مشاوران، سودمندی و کارایی تکنولوژی های گوگل را مورد بررسی قرار دهد تا این شرکت دیگر مجبور نباشد برای شروع پروژه های مختلف مدت زمان زیادی را صرف دریافت مجوزهای مختلف و در نتیجه پرداخت مبالغ هنگفت نماید.

البته احداث یک شهر تکنولوژیکی توسط آلفابت زیاد هم دور از دهن نیست، اما از طرفی اقدامی بسیار مهم محسوب می شود و قطعا کانون تمرکز این شرکت را روی حوزه های دیگری معطوف خواهد کرد.

هم اکنون این ایده بیشتر شبیه به افسانه های علمی و تخیلی به نظر می آید. از طرفی دکتروف هم در حرف های خود اشاره ای به سختی های کار تاسیس یک شهر نکرد اما روشن است که تکنولوژی مورد نیاز برای تحقق چنین ایده ای به این زودی ها متوقف نشده و همچنان روند رشد خود را ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی