ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اپلیکیشن پیام رسان Kik فروشگاهی برای ربات های چت راه اندازی کرد

به زودی و در آینده ای نه چندان دور، هر اپلیکیشن پیام رسانی که پلتفرمی اختصاصی برای ربات ها نداشته باشد، اپلیکیشنی از رده خارج محسوب می شود. مایک رابرتز از تیم کیک معتقد است ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵

به زودی و در آینده ای نه چندان دور، هر اپلیکیشن پیام رسانی که پلتفرمی اختصاصی برای ربات ها نداشته باشد، اپلیکیشنی از رده خارج محسوب می شود. مایک رابرتز از تیم کیک معتقد است که: "پیام رسان ها، مرورگرهای جدید اند و ربات ها وبسایت های جدید".

در راستای همین، پیام رسان محبوب جمعیت جوانان آمریکا امروز فروشگاهی برای ربات ها راه اندازی کرده و از آن پشتیبانی می نماید. فروشگاه ربات کیک تحت عنوان Kik Bot Shop مینی-اپلیکیشن هایی ارائه می کند که می توانید به حساب کاربری خود اضافه کرده و با آنها گفتگو کنید، یا اینکه مستقیما از آنها در گفتگوهایتان با دیگران بهره بگیرید.

به عنوان مثال، رباتی وجود دارد که می تواند ویدئوهای Vine را به محیط گفتگوهای شما بیاورد و اگر تصاویر GIF را می پسندید، ربات ویژه Riffsy (که توئیتر را هم تغذیه می کند) نیز در اختیار شماست. ربات Weather Channel قادر به پیش بینی هوا در محیط پیام رسان است و اگر به دنبال نکات و توصیه هایی برای زیبایی می گردید، می توانید از ربات Sephora استفاده نمایید.

Kik 2

در حال حاضر 18 ربات در فروشگاه کیک قرار گرفته که به زودی بر این تعداد اضافه خواهد شد. به گفته رابرتز ساخت ربات برای کیک کار بسیار آسانی است و برنامه نویسان می توانند از جزئیات این کار با مراجعه به صفحه مخصوص توسعه دهندگان کمپانی مطلع گردند. اگر برندی برای ساخت ربات به کمک نیاز داشته باشد، تیم کیک می تواند بین آنها و متخصصین ساخت رباتی همچون Imperson، Massively یا Sequel ارتباط برقرار کند.

Eyal Pfeifel، رئیس بخش تکنولوژی کمپانی Imperson (که سال گذشته ربات Miss Piggy را برای فیسبوک مسنجر ساختند) معتقد است که با استقبال کاربران از اپلیکیشن های پیام رسانی، ربات ها می توانند نقش موثر و قدرتمندی در ایجاد ارتباط میان کمپانی ها و مردم ایفا کنند.

با این اوصاف، مسلما پیام رسان کیک با داشتن 275 میلیون کاربر که تقریبا 40 درصد از آنها را نوجوانان آمریکایی تشکیل می دهند هم به وجود ربات در پلتفرمش احتیاج دارد.

کمپانی های دیگر نیز در هفته های اخیر نسبت به مسئله ربات ها بی توجه نبوده اند. مایکروسافت به تازگی از راه اندازی پلتفرم مخصوص ربات هایش برای اسکایپ خبر داده و انتظار می رود که فیسبوک همزمان با کنفرانس F8 که هفته آینده برای توسعه دهندگان برگزار می کند، فروشگاه ربات اختصاصی اش برای مسنجر را راه اندازی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی