ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرورگر ساخته شده به دست خالق اپرا اکنون آماده است تا در مصرف رم کروم و فایرفاکس را به چالش بکشد

در سال 1996 میلادی، بزرگ ترین شرکت ارتباطاتی دنیا به نام Telenor که دفتر اصلی اش هم در نروژ قرار داشت پروژه ای تحقیقاتی را آغاز کرد که در نهایت به شکل گیری یک شرکت کاملا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

در سال 1996 میلادی، بزرگ ترین شرکت ارتباطاتی دنیا به نام Telenor که دفتر اصلی اش هم در نروژ قرار داشت پروژه ای تحقیقاتی را آغاز کرد که در نهایت به شکل گیری یک شرکت کاملا مجزا و مستقل به نام  Opera Software انجامید.

مرورگر وب این شرکت که اپرا خوانده می شد در کمترین زمان بسیار شهرت یافت و نزد کاربران به خصوص طرفداران حفظ حریم خصوصی محبوب شد.

حالا Jon von Tetzchner یکی از خالقان اصلی این مرورگر و از بنیانگذاران شرکت Opera Software با تیمی از پیشگامان سازنده مرورگر وارد همکاری شده تا محصولی به نام Vivaldi 1.0 بسازد که در واقع یک مرورگر تازه است و آنطور که خالقانش گفته اند می آید تا «بار دیگر مرورگرها را قدرتمند کند».

Tetzchner در رابطه با پروژه تازه اش اینطور گفت که Vivaldi 1.0 خود را با شما تطبیق می دهد نه هر چیز دیگری. او در ادامه اینطور گفت که «برپایه بازخوردهای دریافتی از سوی کاربران، Vivaldi طوری ساخته شده که انطباق پذیرترین مرورگر دنیا باشد. در واقع به میلیون ها راه مختلف می توانید Vivaldi را به مرورگر ایده آل خود بدل نمایید.»

اما محصول تازه سازنده اپرا با افزودن بر شمار قابلیت ها و امکاناتش قصد دارد که به این هدف برسد که در واقع کلیه انتظارات کاربران از یک مرورگر را شامل می شود و از آن جمله می توان به بوک مارک ها و دانلودها اشاره کرد که در سمت چپ صفحه برای کاربر نمایش داده خواهند شد.

جالب است بدانید که حتی فضایی هم برای یادداشت برداری در این مرورگر در نظر گرفته شده است و بیشتر به کار دانشجویان و محققان می آید که عادت دارند در حین کار متون و اسکرین شات های مختلف را تهیه کرده و برای استفاده های آتی به آنها رجوع نمایند.

Vivaldi 1.0 همچنین از ژست های ماوس نیز پشتیبانی می کند و به کاربران خود امکان می دهد که به طور مثال با نگه داشتن دکمه راست ماوس، تلنگری را به فعالیت های در حال اجرا وارد نمایند و در کنار این، باید پشتیبانی از شورتکات های کیبورد را نیز اضافه نمایید.

Vivaldi با بهره گیری از پروژه مرورگر متن باز کرومیوم عملکردی نرم و روان را در حین باز کردن صفحات وب از خود به نمایش می گذارد و علاوه بر این، در مقایسه با کروم، فایرفاکس و سافاری مقدار کمتری از حافظه دستگاه شما را اشغال می کند.

در آزمایشی که روی چهار مرورگر ذکر شده صورت گرفت و در جریان آن صفحه مربوط به وبسایت دیجیتال ترندز از طریق آنها باز شد، سافاری با اشغال 355.1 مگابایت از فضای رم بدترین عملکرد را  از خود به نمایش گذاشت. این در حالی است که فایرفاکس و کروم به ترتیب 254.7 مگابایت و 188.8 مگابایت از این فضا را اشغال کردند. در پایان اما Vivaldi توانست با اشغال تنها 65.2 مگابایت از این فضا برترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد.

میلیون ها نفر از کاربران فضای آنلاین بی صبرانه منتظر ارائه یک مرورگر بهتر هستند (محصولی که سطح کنترل شان را بالا ببرد) و Tetzchner نیز در همین راستا گفت، هرآنچه که ما می سازیم در جهت خدمت رسانی به کاربران است. ما هیچ سرمایه گذاری نداریم اما آمده ایم تا بمانیم.

در پایان باید اضافه نماییم که نسخه یک این مرورگر امروز منتشر شده است و برای دانلود می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سینا
    سینا | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

    دو ماهی میشه که ازش استفاده میکنم.
    با شروع قدرتمندی که داشته، میشه ازش انتظار داشت تا راه Opera که تا نسخه 12 بهترین مرورگر بوده رو ادامه بده.
    متاسفانه Opera با نسخه 15 که به انجین Chromium مجهز شد، خیلی از امکانات قدیمی رو حذف کرد و برخلاف وعده ها، هیچوقت نوآوری های قدیمی خودش رو اضافه نکرد و تعداد کاربرانش طبق آمار از نصف هم کمتر شد.

    حالا که مدیرعامل قدیمی Opera با Vivaldi و امکانات محبوب Opera ی قدیمی دوباره برگشته، میشه حس کرد که امکانات جدیدی رو معرفی کنه و مرورگرها دوباره ویژگی های جدید و کاربردی رو از Vivaldi کپی کنند.

    اگه Netscape و Opera نبود، همه ما هنوز هم از IE6 استفاده می کردیم. چیزی هم به اسم Chrome یا Firefox وجود نداشت. کافیه یه نگاه به نوآوری های Netscape و Opera تا قبل از نسخه 12 بیندازید تا به این حقیقت پی ببرید. متاسفانه هردو مرورگر هردو به شکلی نابود شدند.

  • BVB
    BVB | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

    خبری واسه ورژن موبایل نیست؟

    • BlackSoft
      BlackSoft | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

      چند وقت پیش بهشون تویت زدم گفنم موبایل ورزن کی میاد
      جواب دادن تیم ما کوچیکه فعلا ورژن دسگتاپ و کامل کنیم بعد موبایل

مطالب پیشنهادی