ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسسه Kantar: آیفون در بازارهای اروپا، آمریکا و چین با کم اقبالی مواجه شده

به گزارش موسسه تحقیقاتی Kantar، سهم بازار سیستم عامل iOS اپل در برخی از مناطق دنیا همانند آمریکا، اروپا و چین با کاهش محسوسی مواجه بوده و این در حالیست که رقیب آن یعنی اندروید ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۵

به گزارش موسسه تحقیقاتی Kantar، سهم بازار سیستم عامل iOS اپل در برخی از مناطق دنیا همانند آمریکا، اروپا و چین با کاهش محسوسی مواجه بوده و این در حالیست که رقیب آن یعنی اندروید هر روز محبوب تر شده و با استقبال خوبی از طرف کاربران روبه رو است.

البته باید اشاره کنیم که رقم زیان این شرکت چندان زیاد نیست اما از این منظر که اپل نتوانسته روند رشد خود را حفظ نموده و همچنان پیشتاز میدان باشد، چشمگیر و قابل تامل به نظر می رسد.

گزارشی که موسسه مذکور منتشر نموده در نتیجه تحلیل وضعیت بازار در ماه آخر 2015 و دو ماه نخست سال جاری میلادی به دست آمده. بر اساس آن می توان گفت بزرگ ترین ضرری که متوجه iOS شده در کشور چین رخ داده به این صورت که در سه ماهه ی یاد شده حدودا 3.2 رتبه از جایگاه خود پائین آمده و این در حالیست که در همان بازه زمانی و همان موقعیت جغرافیایی، اندروید 3.4 رتبه رشد داشته و سهم بازارش به 76.4 درصد رسیده.

در همین راستا «کنتار» بیان داشته که پس از تابستان 2014 این اولین بار است که اپل سهم خود را در بازار سرزمین اژدهای سرخ از دست می دهد.

پیرو همین مسائل و با پیش بینی آینده اینگونه به نظر می رسد که عرضه ی آیفون SE که قیمت مناسب تری دارد بتواند وجهه اصلی اپل را در بازار چین به آن باز گرداند؛ بازاری که موبایل های پرچمدار و گران قیمت چندان مورد توجه کاربران قرار نمی گیرند. اگر گمانه زنی ها درست باشند، بیش از 3.4 میلیون نفر از این کشور برای پیش خرید تلفن هوشمند 4 اینچی اپل ثبت نام نموده اند.

در همین راستا جالب است که بدانید این کم اقبالی در کشور خود اپل نیز روی داده و میزان فروش موبایل های اهالی کوپرتینو در آمریکا حدود 0.5 نسبت به سال پیش کاهش یافته و فقط 38.3 درصد از این فروش را به خود اختصاص داده.

همچنین بد نیست یادآوری کنیم که ویندوز نیز 2.2 نمره از سهم بازار خود در آمریکا را از دست داده اما در مقابل، اندروید 58.9 درصد از این بازار را در قبضه خود داشته.

در 5 مارکت بزرگ اروپا یعنی آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا نیز آیفون ها با افت 1.8 درصدی سهم بازار مواجه بوده اند. در همین بازارها ویندوز نیز 4.2 رتبه نزول یافته اما اندروید برعکس این دو پلتفرم، به رتبه 6.7 در جدول دست پیدا کرده.

با جمع بندی تمامی این آمار و ارقام می توان گفت  که اندروید بیشترین سهم فروش موبایل را در جهان دارد و از رقبای دیگر خود یعنی آیفون و ویندوز فون پیشی گرفته.

ios-vs-android-market-share-china-europe-usa

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • امیر
    امیر | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

    اینکه توی ژاپن ایفون 50درصد از بازار رو داره خیلی حرف ها
    یعنی خوده ژاپنی ها هم سوتی نمیخرن!

    • bad name
      bad name | ۱۹ فروردین ۱۳۹۵

      مثل GLX ایران ????

    • amir44ho@gmail.com
      amir44ho@gmail.com | ۱۹ فروردین ۱۳۹۵

      عقده ای مگه سونی چیکارت کرده راجع به هر موضوعی میای ابراز سوزش میکنی

مطالب پیشنهادی