ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پژوهشگران دانشگاه MIT یک ربات با توانایی راه رفتن را به شکل کامل با پرینتر سه بعدی ساختند

تیمی از لابراتوار هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر دانشگاه MIT معتقدند یک راه جدید برای ساخت روباتی کامل توسط پرینتر سه بعدی یافته اند. دستاورد این تیم در زمینه ای است که «هیدرولیک پرینت پذیر» ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

تیمی از لابراتوار هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر دانشگاه MIT معتقدند یک راه جدید برای ساخت روباتی کامل توسط پرینتر سه بعدی یافته اند. دستاورد این تیم در زمینه ای است که «هیدرولیک پرینت پذیر» خطاب شده.

این شیوه به پرینتر سه بعدی اجازه می دهد تا در حین انجام کار، مایع را هم به درون پمپ ها تزریق کند. طبق اعلام دنیلا راس، مدیر این لابراتوار، تکنیکی که آن ها مورد استفاده قرار داده اند، قدمی رو به جلو برای ساخت ماشین آلات سریع و کاربردی است. او می گوید تنها لازم است یک باتری و موتور به بدنه ربات اضافه کنید تا کاملا فعال شود.

محققان با استفاده از پرینتر سه بعدی جوهرافشانی که مواد را با قطری کمتر از نصف تار موی انسان شکل می دهد، این تکنیک را امکان پذیر کرده اند. فوتوپلیمر در بخش کف دستگاه قرار گرفته و سپس با استفاده از نور فرابنفش مستحکم شده. رابرت مک کِردی، از محققین پروژه می گوید که پرینتر جوهرافشان بهترین راه برای کنترل روی چند ماده به صورت همزمان است.

برای تست قابلیت ها و متودشان، این تیم یک ربات هشت پا با 12 پمپ هیدرولیک درونی ساخته اند. ساخت آن 22 ساعت طول کشید و پس از آن تنها لازم بود تا یک موتور روی آن قرار بگیرد و شروع به کار کند.

در زیر می توانید پروسه ساخت و البته نحوه کارکرد این ربات را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی