ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل Salesforce، آینده پردازش کامپیوتری را در هولولنز می بیند

هدست واقعیت افزوده/مجازی هولولنز که اخیرا از سوی مایکروسافت با قیمت ۳۰۰۰ دلار در اختیار مشتریان برگزیده و برخی توسعه دهندگان قرار گرفته، یک طرفدار بزرگ دیگر پیدا کرد: «مارک بنیوف» (Marc Benioff)، مدیر عامل ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

هدست واقعیت افزوده/مجازی هولولنز که اخیرا از سوی مایکروسافت با قیمت ۳۰۰۰ دلار در اختیار مشتریان برگزیده و برخی توسعه دهندگان قرار گرفته، یک طرفدار بزرگ دیگر پیدا کرد: «مارک بنیوف» (Marc Benioff)، مدیر عامل شرکت Salesforce.

جای تعجبی نیست که بنیوف عاشق هولولنز شده است و از آن به عنوان "آینده پردازش کامپیوتری" یاد می کند؛ او از نوجوانی برنامه نویسی را آغاز کرده و عاشق گجت های جدید است، به واسطه همین دو ویژگی، به راحتی می توان وی را در دایره گیک ها جای داد.

Screen Shot 1395-01-21 at 14.42.50-w700

او به گجت های متصل به اینترنت علاقه بسیاری دارد و پیش از این دیده شده که چند دستبند سلامتی را به شکل همزمان بر دست دارد. اما نکته جالب ماجرا اینجاست که همین شخص، از ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت به عنوان "دوست خود" یاد می کند.

مایکروسافت و Salesforce در گذشته رقابت و دشمنی سختی با هم پیدا کرده بودند. آقای بنیوف و مدیر عامل قبلی مایکروسافت، استیو بالمر، بدون هیچگونه تردیدی در مجامع عمومی از رقابت های سیاه خود می گفتند و هر کدام تلاش می کردند تا کسب و کار دیگری را با اختلال مواجه سازند.

پس از منصوب شدن نادلا به عنوان مدیر عامل مایکروسافت، روابط این دو شرکت بهبود یافت و هر دو تلاش کردند در مواردی که با هم رقابت ندارند، با هم همکاری کنند. برای مثال اکنون مایکروسافت آفیس به شکل بسیار بهتری با نرم افزارهای توسعه یافته از سوی Salesforce تطابق پیدا کرده است.

benioff-nadella

جالب است بدانید که یک سال پیش، مایکروسافت تلاش کرد تا با پرداخت ۵۰ میلیارد دلار، شرکت Salesforce را از آن خود کند اما بنیوف قیمت پیشنهادی اش را ۷۰ میلیارد دلار اعلام کرد و به طور کلی مایکروسافت از خرید آن پشیمان شد.

مایکروسافت و Salesforce البته هنوز هم با هم رقابت سختی دارند، اما اکنون این رقابت به شکل سالم تری دنبال می شود. در گذشته، بنیوف و بالمر مسئله را تا حد زیادی شخصی کرده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی