ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید اپل، مک بوکی مجهز به کیبورد لمسی را نمایش می دهد

نمایشگرهای لمسی، وسیله ای ایده آل برای تایپ پیام های کوتاه برشمرده می شوند اما کافیست که ایمیل یا نوشته ای بلند را با آن ها تایپ کنید تا دلتان برای کیبوردهای فیزیکی و سنتی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

نمایشگرهای لمسی، وسیله ای ایده آل برای تایپ پیام های کوتاه برشمرده می شوند اما کافیست که ایمیل یا نوشته ای بلند را با آن ها تایپ کنید تا دلتان برای کیبوردهای فیزیکی و سنتی تنگ شود. به همین دلیل است که کمپانی هایی چون مایکروسافت و اپل، تجهیزاتی جانبی از قبیل کیبوردهای فیزیکی را برای تبلت های سرفس و آپید پروی خود در نظر می گیرند.

با این حال، بنابر پتنتی که اخیرا از سوی اپل ثبت شده، ظاهرا اهالی کوپرتینو اعتقاد دارند که آینده، از آن لپتاپ های مجهز به کیبورد لمسی است. با این حال، پتنت جدید اپل، صرفا دستگاهی مجهز به صفحه نمایش لمسی معمولی را نمایش نمی دهد، بلکه این نمایشگر از قابلیت هایی شبیه به فورس تاچ نیز بهره می برد.

با توجه به این پتنت، مک بوک های جدید می توانند به نوعی «ساختار ورودی حساس به فشار» مجهز باشند. بنابراین در واقع به جای آن که روند تایپ صرفا روی یک صفحه مسطح شیشه ای صورت گیرد، نمایشگر قادر به شناسایی میزان فشار و محل قرارگیری انگشتان خواهد بود و به تبع آن، نوعی بازخورد لمسی هنگام تایپ ایجاد می شود.

یکی از فایده های کیبوردهای این چنینی، ماهیت قابل شخصی سازی و انعطاف پذیر آن هاست. بدین معنا که هنگام کار با اپلیکیشن هایی نظیر فتوشاپ، کیبورد می تواند به شورتکات هایی برای فرمان های مختلف تبدیل شود. هم چنین می توان هنگام کار با اپلیکیشن هایی خاص، جای کیبورد را با نامبرپد عوض کرد. در هر صورت، باید منتظر ماند و دید که آیا اپل در نهایت به این ایده جالب خود جامه عمل خواهد پوشاند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی