همه چیز درباره گلکسی اس 8

قمار بزرگ اینستاگرام روی ویدئو در 60 ثانیه پایان نمی یابد

چندی پیش اینستاگرام با افزایش محدوده پانزده ثانیه ای ویدئوهای خود به رقم قابل توجه 60 ثانیه و رساندن آن به چهار برابر میزان فعلی اش بسیاری از کاربران خود را حیرت زده کرد.

البته این شبکه اجتماعی پیشتر زمان مشاهده ویدئو برای بازاریابانش را افزایش داده بود اما اقدام اخیر آن بیشتر با هدف جلب رضایت کاربران معمولی این شبکه اجتماعی صورت گرفت که البته برای نخستین بار هم انجام می شد.

این افزایش چهار برابری گامی بسیار بزرگ از سوی شرکت یاد شده محسوب می شود و آنطور که اینستاگرام تایید کرده چنین اقدامی تنها یک دلیل دارد: این روزها مردم بیشتر ویدئو می بینند.

به بیان دیگر، زمانی که کاربران این سایت اشتراک گذاری محتوای تصویری، صرف تماشای ویدئو می کنند ظرف شش ماه اخیر افزایشی چهل درصدی را تجربه کرده است. البته افزایش محدوده زمانی ویدئوها اقدام چندان قابل توجهی به شمار نمی رود اما تلاش اینستاگرام برای وقوع این اتفاق در نوع خود ستودنی است.

هدف تیم اینستاگرام در وهله نخست این بود که کیفیت ویدئوهای این سایت را افزایش دهد و این مساله حتی به لحاظ اولویت در جایگاه بالاتری نسبت به افزایش مدت زمان ویدئوها قرار داشت. کافی بود 15 ثانیه را به 60 ثانیه برسانید تا مشکل چند برابر شود.

Udeepta Bordoloi یکی از مهندسان ویدئویی این شبکه اشتراک گذاری در این باره گفت: یکی از اولین مسائلی که ما تشخیص دادیم این بود که ویدئوها به لحاظ مشخصات قابلیت استفاده در هر شرایط را داشتند.

علت چنین انتخابی هم آن است که وقتی اینستاگرام نخستین بار در سال 2013 ویدئو را به شبکه خود اضافه کرد، شبکه ها متفاوت از هم بودند و مردم هم از دستگاه های گوناگونی استفاه می کردند. در واقع این ابزارها و شبکه ها مثل حالا به روز نبودند.

نکته دیگر اینکه در آن زمان، تیم اینستاگرام محدوده مشخصی را برای ابعاد و اندازه فایل ها تغریف کرد که این امر مشکلاتی را برای کاربران دستگاه های اندرویدی به وجود آورد. وقتی ویدئویی در فید اینستاگرام رویت می شد، نسخه اندرویدی آن اپ، کل فایل ویدئو را روی حافظه داخلی موبایل کاربر دانلود می کرد و از آنجا فایل دانلود شده به مدیاپلیر اندروید منتقل می شد.

اما این اتفاق علاوه بر اینکه دیتای کاربر را مصرف می کرد، مشکل تفاوت در سطح کیفیت ویدئوها را به هم به وجود می آورد. Bordoloi ادامه می دهد: ما به این نتیجه رسیدیم که همه ویدئوها یکسان نیستند.

او ادامه داد: اگر به عنوان نمونه محتوا در مورد شخصی بود که مقابل یک تخته سفید صحبت می کند، نیازی نبود که ویدئو حجم بالایی داشته باشد. از طرف دیگر اگر تصویر فردی را داشته باشید که در حال موج سواری است و حرکات زیادی در آن وجود داشته باشد، آنگاه چنین ویدئویی معمولا حجم بالایی خواهد داشت.

این مساله زمانی که تیم اینستاگرام Hyperlapse را معرفی کرد از قبل بغرنج تر شد؛ Hyperlapse ابزاری است که به کاربران امکان می داد ویدئوهای ورزشی و پرسرعت را با سهولت بیشتری در این سایت آپلود نمایند.

بنابراین این سایت برای حرکت از کلیپ های 15 ثانیه ای به نوع 60 ثانیه ای با چالش های متعددی روبرو بود. Hendri یکی دیگر از مهندسان اینستاگرام در قالب مطلبی اینطور نوشت: هرچه ویدئو طولانی تر می شد، لازم بود که کاربران زمان بیشتری را برای دانلود شدن آن منتظر بمانند. به بیان دیگر، آنها که از ارتباطات شبکه ای کندتری استفاده می کردند پیش از پخش ویدئو باید زمان بیشتری را منتظر می ماندند. از همه بدتر اینکه اگر موبایل شما فضای ذخیره سازی لازم را نداشت ویدئو اصلا پخش نمی شد.

اما راهکار این مساله در دستان شرکت مادر تخصصی اینستاگرام یعنی فیسبوک قرار داشت. این سایت در حال حاضر پیشتاز کدگذاری ویدئو به شمار می رود و زیرساخت منعطف تر و قابل اطمینان تری را در اختیار دارد.

از طرفی چون اینستاگرام خود را برای انفجاری عظیم در حوزه ویدئویی آماده می کرد، عقلانی ترین راهکار ادغام این دو به نظر می آمد. در واقع اینستاگرام حالا تمامی تلاش های خود برای انکد کردن ویدئو را به سیستم فیسبوک منتقل می کند.

به این ترتیب، اینستاگرام امکان یافت که نوعی کش استریم ویدئویی را ایجاد کند تا دیگر نیازی نباشد که موبایل شما برای دانلود و سپس پخش ویدئو منتظر بماند. در حال حاضر، تمامی ویدئوهایی که طولانی تر از 15 ثانیه هستند به جای بک-اند اینستاگرام روی زیرساخت فیسبوک انکد می شوند. آنطور که Hendri می گوید، این شیوه انعطاف پذیری بیشتری دارد، می توان کارهای زیادی را با آن انجام داد و کل فرایند نیز با سرعت قابل توجه تری انجام می شود.

instagram-video

اما تلاش های اینستاگرام به اینجا ختم نمی شود. تیم مهندسان این سایت همچنین تغییراتی را روی نحوه پردازش ویدئوها انجام داد. به عنوان مثال آنها تصمیم گرفتند که صرفا به تعیین محدوده برای حجم فایل ها اکتفا نکنند و کیفیت آنها را نیز دستخوش تغییر نمایند.

آنها همچنین دریافتند که چطور حجم فایل ها را کاهش دهند تا با سرعت بیشتری لود شوند. Bordoloi گفت: در ادامه دستگاه های موبایل بهتر شدند و ما نیز پشتیبانی از ویدئوهای دارای کیفیت بهتر را به سایت اضافه کردیم. او اضافه کرد: با این تغییرات حجم فایل ها حدود 15 تا 20 درص کم شد اما کیفیت آنها خوشبختانه به همان میزان قبل باقی ماند.

تیم اینستاگرام همچنین سخت کار کردند تا بازپخش ویدئو روی دستگاه های اندرویدی را بهبود بدهند. Bordoloi ادامه داد: ما همه دستگاه های مبتنی بر iOS را در داخل آزمایشگاه هایمان داریم تا برای تست از آنها استفاده نماییم اما در مورد اندروید، تفاوت میان دستگاه های پشتیبانی کننده از این سیستم عامل آنقدر زیاد است که پیش بینی آنچه رخ می دهد غیرممکن خواهد بود.

برای رسیدن به نتیجه واحد در این دستگاه ها در واقع مجبور بودیم که کوچک ترین مقسوم علیه مشترک میان این دستگاه ها را در نظر بگیریم و به همین خاطر است که اینستاگرام در ضعیف ترین گجت های اندرویدی نیز قابل استفاده است.

این دستگاه ها طیف وسیعی را در بر می گیرند و از نمایشگرهای 320 پیکسلی تا انواع 1440 پیکسلی را در بر می گیرند و در واقع تیم مهندسان اینستاگرام موفق شد کیفیت یکسانی را در دستگاه های دارای نمایشگرهای مختلف ارائه نماید.

اینستاگرام در تبلیغی که برای قابلیت بارگذاری ویدئوهای 60 ثانیه ای منتشر کرد اعلام داشت: این تنها یکی از گام هایی است که ما امسال انجام می دهیم. اینکه فعلا تمام توجه و منابع خود را صرف افزایش محدوده زمانی 15 ثانیه ای کرده ایم دلیل بر توقف ما نیست و روشن است که بهبودهای بیشتری در راه هستند.

مطالب مرتبط

اپل به عضویت رسمی گروه «مشارکت در هوش مصنوعی» درآمد

اپل رسماً به گروه تحقیقاتی هوش مصنوعی پیوست، گروهی که بزرگانی همچون گوگل، فیسبوک، آمازون، آی بی ام و مایکروسافت را در خود می بیند. مجموعه مذکور که «مشارکت در AI» نام دارد، با این هدف شکل گرفته که توسعه ایمن و اخلاقی هوش مصنوعی را تضمین کند تا دیگر نگران سناریوهای کابوس واری همچون شورش... ادامه مطلب

اپل کارخانه متروکه پپسی را برای توسعه خودروی هوشمند خود کرایه کرده است

این جمله ای معروف از جابز است که به «جان اسکالی» (John Sculley) گفت و او را متقاعد نمود تا مقام خود در شرکت پپسی را رها کرده و به اپل بپیوندد. حال و پس از گذشت ۳۰ سال از آن ماجرا، شاید بتوان بار دیگر این جمله را به گونه ای دیگر در خصوص کارخانه... ادامه مطلب

HTC دعوتنامه ها را ارسال کرد؛ پرچمدار بعدی تایوانی ها ۲۴ فروردین معرفی خواهد شد

طی چند هفته ی اخیر شواهد حکایت از آن داشتند که HTC تلاش می کند در ذهن هواداران هیجانی نسبی را پیرامون تلفن هوشمند پرچمدار بعدی اش، یا همان HTC 10 پدید آورد. امروز و در همین راستا این کمپانی اعلام کرده قصد دارد در تاریخ ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) به صورت رسمی مراسمی را... ادامه مطلب

هوآوی می خواهد تا سال 2021 اپل و سامسونگ را کنار بزند

بنابر گفته یکی از مدیران ارشد هوآوی، این کمپانی چینی برنامه دارد تا سال 2021 میلادی، به بزرگترین تولیدکننده موبایل های هوشمند تبدیل شود. «ریچارد یو» (Richard Yu) از هوآوی اخیراً به صحبت در کنفرانس Converge 2016 پرداخته و اهداف چینی ها در تحقق چنین امری را بیان نموده است. بنابر آخرین گزارش سازمان های آماری،... ادامه مطلب

موسسه IDC: اندروید ۸۱.۲ درصد از بازار جهانی موبایل را تا پایان سال ۲۰۱۵ به خود اختصاص می دهد

چند روز پیش، موسسه تحقیقاتی IDC در گزارشی اعلام نموده بود که رشد جهانی اسمارت فون ها با میزان فروش احتمالی 1.43 میلیاردی در سال 2016 میلادی حدود 9.8 درصد کاهش خواهد داشت. امروز نیز همین شرکت طی انتشار گزارشی به مبحث تاثیرگذاری سیستم عامل های اصلی موبایل در سال های آتی پرداخته است. کارشناسان این موسسه... ادامه مطلب

دستکش Hands Omni به گیمرها امکان لمس اشیاء مجازی را می دهد

در سال های اخیر، به لطف وجود داده های حرکتی و عرضه هدست های مختلف، پیشرفت های قابل توجهی در حوزه واقعیت مجازی به دست آمده است، با این همه، توانایی ما برای حس کردن اشیائی که واقعا در جهان های مجازی می بینیم، همچنان محدود باقی مانده. اما تیمی از دانشجویان رشته مهندسی دانشگاه رایس در... ادامه مطلب

نظرات ۲

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود