ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید انرژی از قطره های باران توسط سلول های خورشیدی

باران یکی از کابوس های وحشتناک برای سلول های انرژی خورشیدی محسوب می گردد، اما گروهی از دانشمندان چینی کاری کرده اند که این هراس به یک فرایند بسیار خوشایند و البته کاربردی و مفید ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

باران یکی از کابوس های وحشتناک برای سلول های انرژی خورشیدی محسوب می گردد، اما گروهی از دانشمندان چینی کاری کرده اند که این هراس به یک فرایند بسیار خوشایند و البته کاربردی و مفید بدل گردد.

در این راستا، آنها نوعی سلول خورشیدی با لایه ای از گرافین را توسعه داده اند که قادر است از قطره های باران انرژی جمع کند و به همین لحاظ پانل های خورشیدی حتی در روزهای ابری و بارانی نیز کاربرد خواهند داشت.

نحوه کار به این صورت است که قطره های باران به گرافین چسبیده و نوعی برق طبیعی تولید می کنند و دلیل آن نیز تفاوت بارز میان انرژی الکترون های گرافین و یون های آب است که موجب ایجاد الکتریسیته می گردند.

البته باید اشاره کنیم که دستاورد کنونی هنوز چندان کاربردی و قابل استفاده نیست زیرا تنها قادر است حدود 6.5 درصد از انرژی دریافتی را به نیروی مورد نیاز تبدیل نماید که در مقایسه با میزان 22 درصدی پانل های خورشیدیِ کنونی تقریبا هیچ محسوب می گردد.

اگر مخترعین بتوانند عملکرد سلول های پوشیده شده با گرافن را بهبود ببخشند، بدون شک راهکاری بسیار عالی برای دریافت انرژی در تمام روزهای سال رقم زده اند و ساکنان مناطق باران خیز نیز می توانند از پانل های خورشیدی برای تامین انرژی برق مورد نیاز خود به شکلی بهتر استفاده نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی