ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرهای آیفون 5C در تلاش برای نفوذ به آیفون 6

چندی پیش شرکتی به نام Cellebrite موفق شد آیفون 5 سی متعلق به بمب گذار حادثه سن برناردینو را هک کند و حالا این کمپانی امیدوار است تا به داخل آیفون 6 هم نفوذ کند. ماجرا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

چندی پیش شرکتی به نام Cellebrite موفق شد آیفون 5 سی متعلق به بمب گذار حادثه سن برناردینو را هک کند و حالا این کمپانی امیدوار است تا به داخل آیفون 6 هم نفوذ کند.

ماجرا به یک پدر ایتالیایی به نام لئوناردو فابرتی باز می گردد که دوست داشت به عکس ها، یادداشت ها و پیام های موجود در آیفون فرزندخوانده اش به نام داما دسترسی پیدا کند که در اثر ابتلا به سرطان استخوان در ماه سپتامبر 2015 و در حالی که تنها 13 سال داشت درگذشت.

فابرتی در اصل در تاریخ 21 مارس امسال نامه ای برای تیم کوک مدیرعامل اپل ارسال کرد و از او خواست که کارشناسان و مهندسان این شرکت امکان دسترسی اش به محتوایات آیفون داما را فراهم نمایند.

کارکنان اپل تلاش کردند که از طریق کلاود به محتوایات آن آیفون دسترسی پیدا کنند اما دریافتند که نوجوان درگذشته از اطلاعاتش روی ابر فایل پشتیبان نگرفته. بعد از این اتفاق تیم حمایت از مشتریان این شرکت تصمیم گرفتند که با فابرتی ابراز همدردی کرده و به او بگویند که قادر به کمک نیستند.

بعد از آنکه خبر این اتفاق در روزنامه ها منتشر شد شرکت Cellebrite از ماجرا مطلع گردید و به این پدر ناامید پیشنهاد داد که به صورت رایگان آیفون 6 فرزندش را قفل گشایی کند. فابرتی نیز در همین راستا هفته گذشته ملاقاتی با کارکنان این شرکت در شمال ایتالیا داشت.

او در این باره نوشت: همه چیز خوب بود و تیم Cellebrite امیدوار است که بتواند این کار را برای من انجام دهد. آنها توانستند فهرست محتوایات موجود درآیفون را دانلود نمایند اما هنوز برای دسترسی به فایل های موجود در آن راه درازی در پیش است.

البته در سال 2015 و همزمان با بالا گرفتن مناقشات در مورد امنیت آیفون، اپل به شدت از مواضع خود برای رمزگذاری تلفن هوشمند یاد شده دفاع کرد اما این شرکت همزمان نیز تایید کرده که در آینده احتمالا آیفون دیگر کاملا غیرقابل هک نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • بهزاد
    بهزاد | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵

    واقعا اگه اندروید بود خود ملت هک میکردن نیازی به این و اون نداشتن

  • ali
    ali | ۲۳ فروردین ۱۳۹۵

    اینکه اپل کلیدهای دیجیتالی پیش خودش نگه نمی داره واقعا مسخراست اگه کسی پسوردش یادش بره باید بره دم شرکت سلبرایت و ببینه خو مثل مایکی با هزینه و قبول مسئولیت میتونه بهتر عمل کنه نه اینکه شانه خالی کنه. ?

مطالب پیشنهادی