ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست کایرین 960 تقریبا مشابه مدل های 950 و 955 خواهد بود [شایعه]

هوآوی در سال های اخیر به برندی شناخته شده تبدیل گشته و این موفقیت را نیز به تلاش های خود در زمینه های گوناگون همانند طراحی و ساخت موبایل، تبلت، اسمارت واچ، دستبندهای سلامتی، رابط ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

هوآوی در سال های اخیر به برندی شناخته شده تبدیل گشته و این موفقیت را نیز به تلاش های خود در زمینه های گوناگون همانند طراحی و ساخت موبایل، تبلت، اسمارت واچ، دستبندهای سلامتی، رابط کاربری اختصاصی و همچنین چیپست مدیون است.

احتمالا می دانید که تراشه 8 هسته ای و 64 بیتی کایرین 950 یکی از قدرتمندترین چیپست های موجود در بازار محسوب می گردد که شرکت چینی یاد شده از آن در موبایل پرچمدار خود یعنی Mate 8 بهره گرفته. پس از آن نیز از چیپست کایرین 955 در اسمارت فون های P9 و P9 لایت رونمائی نمود که قدرتمندتر از برادر بزرگ تر خود است و سرعت کلاک بالاتر از آن دارد.

در همین راستا و بر اساس اطلاعات بنچمارکی که اخیرا منتشر شده بود، کایرین 955 در تست چند هسته ای موفق به کسب رتبه بالاتر از تراشه Helio X20  مدیا تک و اسنپداگون 820 کوالکام شد. با اینکه این چیپست سرعت و عملکرد بسیار خوبی دارد اما در حال حاضر فقط خود کمپانی هوآوی از آن بهره می گیرد و دیگر موبایل سازها رقبتی برای استفاده از آن در محصولات خود نشان نداده اند.

با تمامی این تفاسیر، به تازگی شایعات تازه ای به گوش می رسند که از ورود تراشه کایرین 960 تا پایان سال جاری میلادی خبر می دهند. در همین راستا، یک تحلیلگر چینی به نام Pan Jiutang اطلاعاتی در رابطه با این چیپست ارائه داده و اظهار داشته 960 دقیقا مشابه کایرین 950 و 955 ساخته شده و بزرگ ترین تفاوت آن در مبحث و جزئیات مرتبط به شبکه رخ خواهد داد. این حرف چه معنائی می تواند داشته باشد؟ ظاهرا هوآوی در تراشه ی مورد بحث همانند آنچه پیش از این در اسنپدراگون 820 کوالکام شاهد بودیم یک مودم مجتمع را به کار بسته تا از به کار گیری این قطعه به صورت جداگانه در اسمارت فون های خودش بی نیاز گردد.

ضمنا این کارشناس می گوید کایرین 960 کماکان 8 هسته ای خواهد بود و تغییراتی جزئی در آن رخ خواهد داد و البته به یقین بازهم شاهد افزایش سرعت پردازنده اش خواهیم بود. در رابطه با سایر مشخصات فنی محصول یاد شده هنوز اطلاعی در دسترس نیست و باید مشخص شدن این موضوع ظاهرا می بایست قدری دیگر نیز منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • matin
    matin | ۲۳ فروردین ۱۳۹۵

    گوشی هواویی p9 رو دیروز سفارش دادم حالا بگید چه جوری ؟ قیمت گوشی ۵۴۸ یوره که تو سه سال میشه هر ماه ۱۵ یورو پرداخت کنی هیچی بهش اضافه نمیشه یعنی همون ۵۴۸ یورو و ساعت هواویی واچ هم که اینجا قیمتش ۳۹۹ یورو بعنوان هدیه روشه البته گوشی ۲۹.۰۴.۲۰۱۶ پست میشه واین پیش خرید دو روز بود تو یه تا اپراتور فنلاند الان دیگه ساعت هدیه نمی دن.

مطالب پیشنهادی