ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آپدیت جدید پیام رسان فیسبوک وجود چت بات ها را تایید می کند

اگر در ورژن آخر اپلیکیشن پیام رسان فیسبوک جستجو کنید، با دسته بندی جدیدی به نام «بات ها و تجارت ها - Bots and Businesses» مواجه خواهید شد. تا به امروز برکسی پوشیده نبوده که ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

اگر در ورژن آخر اپلیکیشن پیام رسان فیسبوک جستجو کنید، با دسته بندی جدیدی به نام «بات ها و تجارت ها - Bots and Businesses» مواجه خواهید شد. تا به امروز برکسی پوشیده نبوده که کمپانی فیسبوک می خواهد طی مراسم سالانه خود به نام «F8»، از چت بات های پیام رسان فیسبوک رونمایی کند و بعد از عرضه آخرین بروزرسانی برای پیام رسان فیسبوک، یکبار دیگر مهر تایید بر این خبر زده شد.

پیش از این، دسته بندی مورد بحث تنها «تجارت ها» نامیده می شد و صرفا نام کمپانی هایی که خدمات پشتیبانی ارائه می دادند را به نمایش در می آورد. پیام های تجارتی و مربوط به پشتیبانی، معمولا با یک انسان رد و بدل می شوند اما با ورود چت بات ها، باید منتظر تجربه ای شبیه به اپراتورهای ماشینی هنگام برقراری تماس بود.

در چند وقت اخیر، نمونه های زیادی از چت بات های مشابه دیده ایم. برای مثال سیستم درخواست Uber و Lyft در پیام رسان فیسبوک شباهت زیادی به عملکرد بات ها دارد، یا به کمک چت بات «KLM» می توان تنها با فشار چند دکمه، پروازهایی به هر نقطه از جهان را رزرو کرد.

بنابر شایعات، چت بات های فیسبوک صرفا به اعمال تجارتی مربوط نخواهند شد و احتمال دارد که ناشران نیز به کمک این قابلیت، فعالیت های خود را دنبال کنند. در این صورت باید منتظر دریافت سرخط خبرهای مهم روز از طریق پیام رسان فیسبوک بمانیم. هفته گذشته هم TechCrunch گزارش کرد فیسبوک کیت توسعه نرم افزار چت را در اختیار برخی توسعه دهندگان قرارداده تا با چگونگی ساخت چت بات در پیام رسان مورد اشاره آشنا شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Godzilla
    Godzilla | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵

    مسنجر فیسبوک فیلتره، خبراشو میخوایم چیکار

مطالب پیشنهادی