ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند HTC 10 رسماً رونمایی شد

تلاش اخیر HTC برای نجات کسب و کار موبایلش، «10» نام دارد؛ محصولی که به قول سازنده اش، نمادی از عظمت و استقلال است که می تواند به خوبی شگفت زده تان کند. HTC با ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۵

تلاش اخیر HTC برای نجات کسب و کار موبایلش، «10» نام دارد؛ محصولی که به قول سازنده اش، نمادی از عظمت و استقلال است که می تواند به خوبی شگفت زده تان کند. HTC با همین گفته ها تصمیم دارد چنین تصوری را القا کند که پرچمدار جدیدش، چیزی فراتر از طراحی نو، دوربین بهتر و عملکرد سخت افزاری قوی تر است.

بیایید ابتدا سخت افزار این تلفن هوشمند را مورد بررسی قرار دهیم.

نمایشگر پرچمدار جدید HTC اندازه ای مناسب دارد و ۵.۲ اینچ است. این نمایشگر به رزولوشن Quad HD تجهیز شده و از پنل super LCD 5 در آن استفاده شده است. تایوانی ها همچنین از چیپست مجتمع اسنپدراگون ۸۲۰ در پرچمدار جدید خود بهره گرفته اند که دارای پردازنده ای ۴ هسته ای و ۶۴ بیتی است.

htc-10-first-look-aa-11-of-19-1200x800-w700

حافظه رم دستگاه به چهار گیگابایت می رسد در حالی که حافظه داخلی در نمونه های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد. در این میان سازنده این محصول خبر می دهد که می توانید تا دو ترابایت، حافظه جانبی به آن اضافه کنید.

htc-10-by-autom3otives-22-of-28-1340x754-w700

اچ تی سی باز هم این محصول را به اسپیکرهای BoomSound مجهز کرده و می توان انتظار شنیدن صدایی کاملا رسا و با کیفیت را از آن داشت. در HTC 10، به جای اتصال های قدیمی تر، از USB C بهره گرفته شده که اکنون در حال تبدیل شدن به یک استاندارد در میان موبایل های اندرویدی است. محصول مورد اشاره به حسگر اثر انگشت نیز مجهز شده و انرژی خود را از طریق یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری دریافت می کند.

htc-10-first-look-aa-5-of-19-1340x754-w700

اما دوربین، همان بخشی است که HTC 10 واقعا در آن می درخشد. دوربین اصلی، دارای حسگری ۱۲ مگاپیکسلی دارد (که HTC نام UltraPixel 2 را برایش انتخاب کرده) و به فوکوس لیزی مجهز شده است. در ماژول دوربین همچنین یک لرزشگیر مکانیکی تصویر (OIS) به کار گرفته شده که از ثبت شدن تصاویر و ویدیوهای پرتنش، جلوگیری به عمل می آورد. گشودگی دهانه لنز دوربین هم f/1.8 است و از طرف دیگر، می تواند ویدیوها را به سادگی با کیفیت 4K به ثبت برساند. لازم به اشاره است که دوربین HTC 10 می تواند تصاویر را با فرمت RAW هم ثبت کند.

دوربین سلفی HTC 10 هم دارای نکات بسیار جذابی است. این ماژول به حسگری ۵ مگاپیکسلی مجهز شده، فوکوس خودکار دارد و از لرزشگیر مکانیکی تصویر نیز در آن استفاده شده است. این دوربین هم دارای گشودگی دهانه لنز f/1.8 است و از یک لنز واید بهره می برد.

htc-10-first-look-aa-14-of-19-1200x800-w700

HTC در بیانیه خبری خود از جملات عجیبی استفاده می کند. برای مثال در بخش طراحی باور دارد که موبایل جدیدش «الهام گرفته از نور و تجسمی از تکامل» است. سازنده این تلفن هوشمند همچنین خبر می دهد که HTC 10، به مدت ۱۶۸ ساعت تحت شدیدترین آزمایشات قرار گرفته. برای مثال در دمای منفی ۲۰ درجه تا بالای ۶۰ درجه مورد استفاده بوده. تایوانی ها همچنین می گویند که بیش از ۱۰۰۰ مرتبه، عملیات دراپ تست یا همان تست سقوط را بر روی این تلفن هوشمند انجام داده اند. همچنین آزمایشات سخت HTC، شامل خم کردن و تلاش برای خط انداختن روی بدنه آن شده. بر همین اساس است که HTC بیان می کند این تلفن هوشمند، نیازی به قاب محافظ ندارد.

تایوانی ها همچنین خبر می دهند که موبایل جدیدشان، به فناوری صدای Hi-Res از نوع ۲۴-بیت مجهز شده که می تواند در هنگام ضبط صدا، تا ۲۵۶ مرتبه جزییات بیشتری را نسبت به فناوری های پیشین ثبت کند. اسپیکر های BoomSound و Hi-Fi این اسمارت فون هم دارای طراحی جدیدی شده اند که مانند گذشته، ضخامت دستگاه را بیش از اندازه بالا نمی برند.

htc-10-9-of-15-1340x754-w700

اچ تی سی همچنین در خصوص نمایشگر پرچمدار خود اظهار می کند که صفحه نمایش این موبایل، تا ۳۰ درصد نمایش رنگ بهتری دارد و پاسخگویی آن به تماس های لمسی تا ۵۰ درصد افزایش یافته. همچنین اشاره شده که حسگر اثر انگشت، در تنها دو دهم ثانیه می تواند کاربر این تلفن همراه را شناسایی کرده و در این میان از الگوریتم هایی برای سرعت بخشیدن به عملیات شناسایی اثر انگشت نیز استفاده شده است.

پرچمدار HTC به تکنولوژی شارژ سریع هم مجهز گشته و کاربر می تواند تنها در ۳۰ دقیقه، نیمی از ظرفیت باتری آن را پر کند.

htc_freestyle_layout

تلفن هوشمند مورد اشاره به اندروید مارشملو تجهیز شده و HTC، طرح بندی جدیدی با عنوان «Freestyle» را در رابط کاربری جدید خود، موسوم به Sense 8، جای داده است. به معنای آنکه شما اجباری ندارید تا اپلیکیشن های خود را به شکل شبکه ای ردیف کنید. می توانید آیکون ها، استکیرها و ویجت ها را در هر جای نمایشگر که می خواهید قرار دهید. HTC 10 در چهار رنگ خاکستری، نقره ای، طلایی و سرخ ارائه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (49 مورد)
  • morteza
    morteza | ۲۶ فروردین ۱۳۹۵

    من گوشی قشنگتر از m9 ندیدم نمیدونم چرا اچ تی سی نفهمید که تنها چیزی که توش قوی بود همین طراحیش بود (منظورم جنس بدنه و طراشکاریش هست و نوار طلایی رنگ دور گوشی) و باید توی دوربین و سخت افزارش کار میکرد نه اینکه خودشو ببازه و با بی شخصیتی از آیفون و سامسونگ کپی کنه به نظرم سونی شاید کمم بفروشه ولی همیشه قابل احترامه چون هیچوقت کپی نکرده

  • امید
    امید | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    باتریش قابل تعویضه یا نه؟
    اگه باتریش قابل تعویض نباشه بدرد نمیخوره

  • آرمین
    آرمین | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    گوشیش هرچی باشه از سامسونگ قطعا بهتر هستش.
    گوشیش همونی هستش که میبینید درسته حالا تو نبلیغاتش ومی اعراق شدش برای بدنش ولی مثل سامسونگ امار و ارقام تخیلی نمیده.
    بدنش از اس7 بهتره دوربینشم تو سایتا گفتن بازم بهتره صداشم عالیه.
    مثل سامسونگ بعد مدتی کار افت کارایی مدیریت رم نمیکنه و روونی اولشو داره ولی قیمتش کمی بالاست انصافا.
    فقیمتی باید بدن که رقابتی باشه مثل الجی
    الان اس 7 برای سامسونگ دراونده 250دلار به مشتری میده 600خورده ای.
    شیائومی می5 در میاد براخودشون 210دلار به مشتری میده 400تا500دلار معلومه رقابتی میدا
    اچ تی سیو بیشتر از سامسونگ میپسندم
    خودم الان الحی v10دارم عالیه ولی برا پدرم همین اچ تی سیو میخرم

  • reza
    reza | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    پس اسپیکر های دوگانه ی جلوش کجان!؟
    :/

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی