ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر در Tom Clancy’s The Division

Tom Clancy’s The Division ترکیبی است از دو ژانر شوتر سوم شخص و نقش آفرینی. بازی کردن این عنوان کار چندان سختی نیست، کافی است سنگر بگیرید و از پشت سنگر دشمنان تان را تار ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

Tom Clancy’s The Division ترکیبی است از دو ژانر شوتر سوم شخص و نقش آفرینی. بازی کردن این عنوان کار چندان سختی نیست، کافی است سنگر بگیرید و از پشت سنگر دشمنان تان را تار و مار کنید تا نیویورک را به سلطه خود در آورید.

اما در حقیقت به دلیل بعد نقش آفرینی دیویژن، این عنوان از یک شوتر ساده بسیار فراتر می رود. بسیاری از مراحل بازی روی درجه سختی های بالا بسیار چالش بر انگیز خواهند شد، بگونه ای که رد کردن آن ها بدون تکیه بر فکر و منطق ممکن نخواهد بود.

بعد از به اتمام رساندن بازی، هدف هر بازیکن به دست یافتن به بهترین آیتم های بازی بدل خواهد گشت. دست یابی به این هدف نیازمند صرف ساعت ها وقت است، ما در این مقاله شما را راهنمایی خواهیم کرد که چگونه با صرفه جویی در وقت تان در کمترین مدت زمان ممکن بهترین آیتم های ممکن را بدست بیاورید.

اما بگذارید قدم به قدم جلو برویم، در وهله اول لازم است با پایه ای ترین المان های دیویژن آشنا شویم تا یاد بگیریم چگونه از آن ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، از آن جایی که دیویژن هم در باطن عنوانی نقش آفرینی است، ابتدا سراغ المان های نقش آفرینی می رویم.

قابلیت ها

برای دیدن تصاویر در اندازه بزرگ روی آن ها کلیک کنید
برای دیدن تصاویر در اندازه بزرگ روی آن ها کلیک کنید

با پیشروی در مراحل اصلی و داستانی دیویژن، به پایگاه عملیاتی و یا Base of Operations برخواهید خورد، همان گونه که بازی به شما توضیح خواهد داد، این پایگاه عملیاتی از سه شاخه کلی تشکیل شده، امنیتی، پزشکی و تکنولوژی که هر کدام از این بخش ها قابل ارتقا هستند.

حال اگر وارد منوی Abilities شوید، به سه تب Perks، Talents و Skills برخواهید خورد. تمامی این سه تب هم به سه شاخه امنیتی، تکنولوژی و پزشکی دسته بندی می شوند.

محور های اساسی نقش آفرینی دیویژن بیشتر در همین منو جای گرفته، با ارتقا بخش های مختلف پایگاه عملیاتی، گزینه های متعددی در شاخه های Skills، Talents و Perks برای شما آزاد خواهد شد.

Skills یا مهارت ها، قابلیت هایی هستند که می توانید از آن ها برا ضد دشمنان در میدان نبرد استفاده کنید، برای مثال یکی از مهارت های شاخه امنیتی اجازه خواهد که خود را به سپری برای دفع گلوگه های دشمن مجهز کنید. هر بازیکن تنها قادر خواهد بود که سه مهارت در دیویژن انتخاب کند، بنابرین نحوه انتخاب آن ها کاملا بستگی به نحوه بازی بازیکن دارد.

استعداد ها یا Talent ها، قابلیت های قدرتمند و بخصوصی هستند که از طریق انجام فعالیت ها و اعمالی خاص در میدا نبرد فعال خواهند شد و اثری به دنبال خواهند داشت.

برای مثال اگر به توضیحات استعداد Precision در شاخه  امنیتی بنگرید، خواهید دید که این استعداد با شلیک به سر دشمنان فعال خواهد شد. پس از فعال شدنش، آسیب ناشی از شلیک به سر طی ده ثانیه بعدی 25% افزایش خواهد داشت. هر بازیکنا تنها می تواند از 4 استعداد استفاده کند.

پرک ها قابلیت هایی هستند که همواره فعالند. نه مانند مهارت های نیاز به فعال سازی دستی دارند و نه مانند استعداد ها با انجام عملی خاص تاثیرشان را نشان خواهند داد. تعداد پرک ها محدودیتی ندارد و به محض ارتقا بخش مرتبط با هر آن ها در پایگاه عملیاتی، اثرشان برای همیشه روی شخصیت شما باقی خواهد ماند.

اما کدام مهارت ها و کدام استعداد ها را برای شخصیت خودمان برگزینیم؟ پایگاه عملیاتی را به چه ترتیبی ارتقا دهیم تا قابلیت های بهتر، زود تر آزاد گردند؟ این سوالات جواب خاص و منحصربفدری ندارد!

انتخاب قابلیت ها کاملا وابسته به سبک بازی هر بازیکن و سایر هم تیمی هایش است. اگر تنها بازی می کنید که امیدواریم این کار را نکنید! احتمالا برخی استعداد ها و مهارت ها بیشتر برای شما کار راه انداز خواهند بود، اما اگر در قالب یک تیم به میدان نبرد می روید، باید مهارت هایی را برگزینید که مکمل یکدیگر باشند تا امکان بقای تیمتان بیشتر شود.

کمی از وقت خود را صرف گشتن در منوی قابلیت ها کنید و آن هایی را که بیشتر می پسندید را در نظر بگیرید. در ادامه این مقاله، برخی قابلیت های کاربردی تر، خصوصا برای بازیکنانی که تنهایی بازی می کنند را معرفی خواهیم کرد.

آیتم ها

برویم سراغ دیگر بخش بسیار مهم دیویژن یعنی آیتم ها. تجهیزات هر بازیکن به طور کلی شامل 3 سلاح و 6 قطعه زره می شود.

سلاح ها هر کدام در قدرت، سرعت شلیک و سایز خشاب با هم متفاوت اند و برخی سلاح ها هم استعداد های مخصوص به خود را دارند! هر کدام از زره ها هم از مقدار مشخصی Armor بهره می گیرند.

به طور کلی آیتم ها از طریق فعالیت های متعددی بدست می آیند، بسیاری با لوت کردن دشمنان حاصل می شوند، فروشنده های مختلف آنها را می فروشند و برخی هم به عنوان پاداش انجام مراحل در اختیار بازیکنان قرار می گیرند.

خصلت ها و ویژگی ها

20160409142635_1

اما آنچه در بحث آیتم ها و ویژگی های هر شخصیت اهمیت بسزایی دارد، خصلت های آن شخصیت هستند. قدرت قابلیت ها (Electronics)، میزان نوار سلامتی (Stamina) و اسیب در ثانیه (Firearms) سه ویژگی اصلی هر شخصیت به شمار می روند. این ویژگی ها به صورت سه عدد نمایش داده می شوند و هر چه عدد مربوط به ویژگی بالاتر باشد، آن ویژگی قوی تر خواهد بود.

راه افزایش قدرت این ویژگی ها، 6 زرهی است که بازیکن از آن ها استفاده می کند، هر زره، قدرت حداقل یکی از این ویژگی ها را افزایش می دهد، لازم به ذکر است که استعداد های هر سلاح هم به ازای حاصل شدن مقدار مشخصی از ویژگی های خواسته شده فعال می شوند.

جدا از این سه خصلت اصلی، هر بازیکن مجموعه بلند بالایی از دیگر خصلت ها دارد که در منوی Character قابل ملاحظه اند. برای مثال، خصلت Armor، مقاومت بازیکن در برابر گلوله ها را نشان می دهد و هر چه این خصلت بیشتر باشد، آسیب وارد از گلوله های دشمنان کمتر خواهد بود، راه افزایش این ویژگی هم استفاده از زره هایی است که Armor آن ها بالاتر است.

با افزایش سطح بازیکن، با بهتر شدن آیتم ها این ویژگی ها هم قوی تر می شوند. با رسیدن به آخرین لول، بازیکن باید بتواند با جمع آوری آیتم های بهتر، در جهت قدرتمند تر ساختن شخصیتش بکوشد.

کار گروهی

TCTD_1601_web_screenshot_team_formation-Copy

اگر می توانید با دوستان تان یک تیم چهار نفره تشکیل بدهید، باید قابلیت ها و مهارت های تان را به گونه ای انتخاب کنید که یکدیگر را کامل کنید. هر فرد در یک گر.ه می تواند بر اساس سلیقه و سبک بازی اش، یکی از نقش های زیر را بر عهده بگیرد.

تک تیر انداز

اگر دوست دارید از فاصله و به دور از دشمنان، با یک شلیک تمیز کار دشمنان را بسازید، این نقش مناسب شماست! طبیعتا نیاز به یک اسنایپر قوی دارید، آن را با یک دوربین 12x ماد کنید تا بتوانید با یک شلیک دقیق به سر دشمنان تان، کار آن ها را بسازید.

سلاح دوم تان را برای شرایط دشوار تر انتخاب کنید، شرایطی که دشمنان به قدری به شما نزدیک شده اند که اسنایپر دیگر کار شما را راه نمی اندازد. SMG به همراه Extended Mags می تواند بهترین انتخاب به عنوان سلاح دوم شما باشد.

Pusle را به عنوان مهارت اصلی تان برگزینید. با استفاده از این قابلیت دشمنان از فاصله ای دور نمایان خواهند شد و می توانید پیش از شروع در گیری، قبل از اینکه وارد سنگر شوند آسیب سنگینی به آن ها وارد کنید.

Turret می تواند پیشنهاد خوبی برای دومین مهارت تان باشد. به عنوان تک تیر انداز تیم، دشمنان نباید به شما نزدیک شوند. اگر هم تیمی های تان اجازه داند که حریفان به سمت شما حمله ور شوند، تورت تا خود خوبی از شما دفاع خواهد کرد.

از میان استعداد ها، Evasion Action و Tactical Advance، شما را در بهترین موقعیت برای هدشات کردن دشمنان قرار می دهند. Steady Hands هم برای سلاح های قوی، فوق العاده کارآمد است و در نهایت One is None، موجب خواهد شد تیر های بیشتری در خشاب تان باقی بماند.

روی Firearms به عنوان مهارت اصلی تان تمرکز کنید تا قدرت سلاح های تان تا حد ممکن بالا رود.

تانک

در تیراندازی چندان مهارتی ندارید؟ از این که مدام در درگیری ها زودتر از همه از پای در میایید خسته شده اید؟ تانک بهترین نقش برای شما است، و یکی از مهم ترین نقش های هر تیم هم به شمار می رود. به عنوان یک تانک، شما مسئولید تمرکز دشمنان را به خودتان جلب کنید تا دیگر اعضای تیم بتوانند بدون مشکل دشمنان را از پای در بیوارند.

قرار نیست آسیب قابل ملاحظه ای به دشمنان وارد کنید، بلکه قرار است میدان نبرد را تحت کنترل خودتان در بیاورید. یک مسلسل را به عنوان سلاح اصلی خود انتخاب کنید، با خشاب عظیم و سرعت شلیک بالای مسلسل، به راحتی نظر دشمنان را به خود جلب می کنید. اگر می خواهید در عین حال آسیب قابل ملاحظه ای هم به دشمنان وارد کنید، ثبات سلاح تان را تا حد ممکن با ماد های مختلف زیاد کنید.

Smart Cover را به عنوان اصلی ترین مهارت خود انتخاب کنید. با فعال سازی این مهارت، هم تیمی های تان که در پشت شما سنگر گرفته اند کمتر آسیب می بینند و قدرت سلاح های شما هم افزیش خواهد یافت.

برای مهارت دوم، می توانید از تورت استفاده کنید تا در کنار مسلسل تان، به بارانی از گلوله از حریفان تان استفبال کنید.بالاستیک شلید هم می تواند برای درگیری های کوچک و مکان هایی که جای کاور کمتر در آن پیدا می شود موثر واقع شود.

استامینا مهارت اصلی شما است. باید از زره هایی استفاده کنید که تا حد ممکن این خصلت شما را بهبود بخشند.

پزشک

در درگیری های سخت، به احتمال زیاد اعضای تیم تان به دردسر می افتد، نوار سلامتی آن ها به سرعت خالی می شود و حتی ممکن است از پای در آیند. یکی از اعضای تیم باید مسئولیت مراقبت از سایر اعضا و درمان آن ها را بپذیرد. وظیفه پزشک این است که از سلامتی اعضای تیمش اطمینان حاصل کند.

این نقش بیشتر حول مهارت هایش تکیه دارد، Support Station و First Aid، بی قید و شرط مهرات های اصلی پزشک به شمار می روند. با First Aid می توانید هم تیمی های تان را درمان کنید، حتی اگر در فاصله دور از شما باشند. با تسفاده از ماد Defibrillator این مهارت، می توانید هم تیمی های از پای در آمده تان را مجددا به میدان نبرد باز گردانید. Support Station در منطقه نسبتا وسیعی تمامی مامورین خودی را درمان می کنید. به شیوه ای این مهارت را قرار دهید که تمامی اعضای گروه را پوشش دهد.

در میان استعداد ها، Triage فاصله زمانی بین هر دو بار استفاده از یک مهارت را می کاهد. combat Medic موجب خواهد شد بسته های پزشکی روی هم تیمی های نزدیک تا هم اثر گذار باشد و Battle Buddy موجب خواهد تا ده ثانیه پس از احیای یاران تان، در برابر گلوله ها مقاومت بیشتری نشان دهید.

روی Electronics به عنوان ویژگی اصلی تان تمرکز کنید. هر چه این خصلت قدرتمند تر شود، مهارت های تان زودتر قابل استفاده خواهند شد.

پشتیبان

گرچه Turret می تواند برای بقیه نقش ها هم مفید باشد، اما می توان یک نقش کامل حول این مهارت شکل داد! تورت می تواند یک مهارت بسیار مفید در میدا نبرد باشد، از یک جایگاه خاص حفاظت کند و در عین این که مانع نزدیک شدن دشمنان می شود، آسیب قابل ملاحظه ای هم به آن ها وارد کند.

دو راه کلی برای استفاده از تورت وجود دارد، استفاده از ان به همراه ماد Dragonbreath و استعداد Wildfire، یا بهره گیری از ماد Zapper و استعداد Fear Tactics. کدام را بیشتر ترجیح می دهید؟ آتش یا برق؟ انتخاب با شما است!

حصلت اصلی شما Electronics است، با قوی تر کردن این خصلت، تورت شما هم بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. استعداد Recalibtarions، موجب خواهد شد تورت شما زمان بیشتری در میدا نبرد دوام بیاورد.

انتخاب دیگر مهارت ها و سلاح ها هم کاملا بسته به سلیقه شخصی شما دارد.

بازی کردن تنها

20160409142721_1

باز هم تاکید می کنیم، دیویژن در درجه اول یک عنوان تیمی است، بازی کردن در کنار دوستان تنها محدود به افزایش جنبه سرگرمی دیویژن نیست، بلکه گیم پلی عمیق دیویژن تنها با بازی کنار دیگر بازیکنان تبلور می یابد.

اما اگر اصرار دارید که تکی دیویژن بازی کنید و از تصمیم تان هم منصرف نمی شوید، باید شخصیت خود را به گونه ای بسازید که چندان در طول مراحل بازی به دردسر نیفتید.

هنگامی که تنها بازی می کنید، هدف شما یک چیز است، نباید بمیرید. اگر از پای در بیایید دیگر کسی نیست که شما را مجددا به میادین نبرد بازگرداند. پس باید تا حد ممکن شخصیت مقاومی بسازید و ویژگی Stamina شخصیت خود را افزایش دهید.

بنابرین به شما توصیه می کنیم تمرکز اصلی تان روی افزایش استامینا باشد، با افزایش این خصلت در برابر باران گلوله های دشمن مقاومت بیشتری نشان خواهید داد و دیرتر از پای در می آیید.

بنابراین بیشتر از زره هایی استفاده کنید که استامینا شما را افزایش می دهند، در حالی که تاکید تان روی استامینا است، بر حسب سبک بازی تان روی یکی از دیگر از ویژگی های تمرکز کنید.

اگر در بازی های سنگر محور مهارت بسیار بالایی دارید و قادر به نشانه گیری دقیق دشمنان هستید، سراغ Firearms بروید تا قدرت سلاح تان افزایش یابد.اما اگر بیشتر ماییلید با تجهیزات متعدد تان حواس دشمن را پرت کنید و از هوش مصنوعی برای یاری رساندن به خود کمک بگیرید، به خصلت Electronics اتکا کنید.

از میان مهارت ها، بیشتر از مهارت ها و تجهیزات شاخه پزشکی استفاده کنید. باید سعی کنید تا حد ممکن در میدا نبرد زنده بمانید. بسته های پزشکی هرچند می توانند مقدار قابل توجهی از سلامتی از دست رفته شما را برگردانند، اما محدودند.

توصیه می کنیم از دو مهارت First Aid و Support Station بهره بگیرید. First Aid را می توان به عنوان جایگزینی برای بسته های پزشکی به کار برد، با استفاده از آن ها روی خودتان بخش اعظمی از سلامتی تان بازییابی می شود.

مهارت Support Station هم ماد خاصی دارد به نام Life support، این مهارت تمامی بازیکنانی که در محدوده مشخصی کشته شوند را بازیابی می کنند، هرگاه احساس کردید در معرض مرگ قرار دارید، از این مهارت استفاده کنید تا دوباره احیا شوید.

از میان سه مهارت نهایی و منحصر به فرد، از Survivor Link استفاده کنید. با به کار گیری این مهارت برای مدتی سرعت حرکت تان افزایش می یابد و در مقابل هر گونه آسیب مقاومت بیشتری از خود نشان خواهید داد.

باز هم تاکید می کنیم که این نکات تنها نظر شخصی ما است، خود را تنها محدود به این آیتم ها و مهارت ها نکنید. دیویژن امکانات شخصی سازی بسیار قدرتمندی در اختیار شما قرار می دهد، خود را از این ویژگی محروم نکنید. تمامی کلاس ها و سبک های بازی ممکن را تست کنید و در نهایت سبکی را انتخاب کنید که بیشتر از آن لذت می برید.

افزایش سطح

20160317115416_1

هر ماموری باید از کار خود را از پایین ترین سطح ممکن با ابتدایی ترین تجهیزات آغاز کند. اغلب آیتم ها محدودیت سطحی دارند، به این معنی که تا زمانی که شخصیت بازیکن به لول مشخصی نرسیده استفاده از آن ها ممکن نخواهد بود، بنابرین برای دست یابی به بهترین آیتم های بازی، بازیکنان باید قادر باشند که ابتدا سطح خود را به 30، سطح نهایی بازی برسانند.

از آن جایی که هسته دیویژن نقش آفرینی است، این بازی از یک سیستم XP بهره می گیرد، بازیکنان با انجام فعالیت های گوناگون، مانند جمع آوری آیتم های مخفی در محیط و صد البته کشتن دشمنان، امتیازات تجربه پاداش می گیرند و به لطف این امتیازات لول آن ها به مرور بالاتر می رود.

بنابرین برای فتح بالاترین سطح دیویژن در کوتاه ترین زمان ممکن، باید بدون وقت تلف کردن، بیشترین امتیازات تجربه ممکن را کسب کرد.

به طور کلی دیویژن سه دسته ماموریت دارد، مراحل اصلی، فرعی و رویارویی های تصادفی. منبع اصلی برای جمع آوری امتیازات تجربه، مراحل اصلی هستند، نه تنها با به پایان رساندن این مراحل مقدار قابل توجهی امتیاز به بازیکن تعلق خواهد گرفت، بلکه در طول این مراحل هم با از پای در اوردن دشمنان می توانید امتیاز تجربه کسب کنید.

بنابراین برای سریع بالاتر بردن لول تان بهتر است بدون معطلی سراغ ماموریت های اصلی بروید، اما مشکل این جا است که هر کدام از مراحل اصلی دیویژن، سطح مشخص را می طلبند، برای مثال دشمنان یک مرحله اصلی لول 12 هستند، اگر با شخصیت های لول 8 سراغ این مرحله بروید کارتان سخت خواهد شد!

این مشکل برای شما به کرات پیش خواهد، می خواهید سراغ مرحله داستانی بعدی بروید اما لول شخصیت تان کفاف آن را نمی دهد، برای حل مشکل و رساندن لول تان به سطح مورد نیاز آن مرحله، باید به مراحل فرعی و رویارویی های تصادفی تکیه کنید، از آن جایی که رویارویی های تصادفی مقدار قابل توجهی هم امتیاز برای ارتقا بخش های مختلف پایگاه عملیاتی پاداش می دهد، انجام آن ها راه خوبی برای بالا بردن لول مامورتان به شمار می رود.

به محظ این که به لول مورد نیاز مرحله داستانی بعدی رسیدید می توانید بیخیال سایر مراحل فرعی و رویارویی های رندوم شوید، یادتان باشد که اگر می خواهید سریع لول تان را بالا ببرید، نیازی نیست که یک کمال گرا باشید و اصرار به اتمام تمام مراحل فرعی موجود بورزید. انجام مراحل فرعی وقت تان را خواهد گرفت و پاداش قابل ملاحظه ای هم برایتان نخواهد داشت.

دیگر موردی که می تواند به لول اپ شدن سریع تر شما کمک کند، اولین Perk شاخه امنیتی یعنی Experienced Agent است، این پرک با انجام دادن اولین مرحله داستانی بخش امنیتی باز خواهد شد، بنابراین بهتر است زود تر از سایر مراحل به سراغ این ماموریت بروید.

با رسیدن به لول 30، وظیفه اصلی شما مبنی بر دست یابی به قوی ترین آیتم های ممکن آغاز خواهد شد.

دارک زون

20160409150829_1

حال که به لول 30 رسیدیم، باید شروع کنیم به جمع آوری بهترین آیتم های ممکن، یکی از راه های بدست آوردن سلاح ها و زره های قوی تر، کشتن دشمنان دارک زون و لوت کردن آن هاست، اما دارک زون دقیقا چیست و چه تفاوتی با سایر بخش های بازی دارد؟

دارک زون در حقیقت بخشی از دیویژن است که المان های Player versus Player یا PvP به آن اضافه می شود. درست وسط منهتن، منطقه ای است بسیار بزرگ با جان سخت ترین دشمنان ممکن، جایی که می توان بهترین آیتم ها را در آن پیدا کرد.

دو چیز دارک زون را با سایر بخش های منهتن متمایز می کند، اولی سیستم لوت آن است، هر آیتمی که در این منطقه بردارید، بلافاصه به تجهیزات شما اضافه نمی شود، بلکه لازم است به نحوی آن را از این منطقه خارج کنید!

مورد دوم، این است که سایر بازیکن ها هم در این منطقه در کنار شما حضور خواهند داشت، و می توانید در کنار هم سراغ هوش مصنوعی بروید، یا می توانید از پشت به هم خنجر بزنید و آیتم های هم را بدزدید! این فعل و انفعالات دارک زون را بسیار جذاب می سازند.

البته لازم است که تذکر بدهیم از همان ابتدا نمی توانید وارد این منطقه شوید، بهتر است سطح و تجهیزات تان به حد قابل قبولی برسد، در غیر این صورت شانسی در این منطقه نخواهید داشت. حقیقتا هم وارد شدن به دارک زون پیش از رسیدن به لول 30 بی فایده است، زیرا آیتم های که به دست خواهید آورید به زودی بی استفاده خواهند شد.

بنابراین بهتر است دارک زون را به عنوان یکی از بخش های پایانی بازی در نظر بگیرید، هنگامی که به آخرین سطح ممکن رسیدید، دارک زون راه خوبی برای بدست اوردن آیتم های بهتر و قوی تر خواهد بود.

لوت دارک زون

20160409154118_1

در دارک زون از سه راه می توان آیتم های مختلف کسب کرد، از پای در آوردن دشمنان هوش مصنوعی، باز کردن صندوق ها و کشتن سایر بازیکنان و قاپیدن آیتم های آنان!

کشتن دشمنان و سایر پلیر ها موضوع چندان پیچیده ای نیست، گرچه در عمل می تواند سخت باشد! اما صندوق ها مکانیزم پیپیده تری دارد که لازم است با آن ها آشنا شوید.

صندوق های بسیاری در جای تا جای دارک زون پراکنده اند، جای برخی از آن ها ثابت اند و برخی دیگر به صورت تصادفی و بعد از از پای درآوردن تعداد زیادی از دشمنان ظاهر می شوند. در مجموع سه نوع صندوق در دارک زون وجود دارند،.

نوع اول، صندوق های معمولی ای هستند که به راحتی و بدون نیاز کلید باز می شوند، این صندوق ها اغلب حاوی آیتم های کم اهمیت و نسبتا به درد نخور هستند.

نوع دوم صندوق های محدود به سطح دارک زونند، فقط بازیکنانی می توانند آن ها را بگشایند که سطح دارک زون شان به حد خواسته شده رسیده باشد.

نوع سوم صندوق هایی هستند که تنها با کلید باز می شوند، کلید ها را می توان با کشتن دشمنان دارک زون و یا سایر بازیکنانی که با خود کلید حمل می کنند بدست اورد، این کلید ها تنها و تنها در منطقه دارک زون و نه در خارج آن یافت می شوند.

برخی از صندوق ها تنها یک بار باز می شوند، یعنی اگر بازیکنی پیش از شما به آن صتدوق رسیده باشد و آن را باز کرده باشد، شما باید قید آن صندوق را بزنید!

خارج کردن آیتم ها از دارک زون

20160409160836_1

آیتم هایی که در دارک زون بدست میاورید  آلوده هستند و نمی توان از آن ها استفاده کرد، مگر این که آن ها را از این منطقه خارج کنید. هر آیتمی که بردارید، خواهید دید که کیف زرد رنگ کوچکی به زیر کوله پشتی شخصیت تان اضافه خواهد شد، تمامی آیتم های دارک زون در این کیف کوچک که گنجایش محدود و کمی دارد جای خواهند گرفت.

بعد از برداشتن آیتم ها، اگر کشته شوید، تمامی آیتم های تان روی زمین خواهد ریخت، اگر عجله کنید و به نقطه مرگ تان بازگردید می توانید آن ها را مجددا بردارید، اما یادتان باشد که سایر بازیکنان می توانند این آیتم ها را از روی زمین جمع کنند.

برای محفوظ کردن آیتم های تان باید به نقاط استخراج بروید و از طریق هلیکوپتر، آیتم های تان را به خارج دارک زون بفرستید. این نقاط روی نقشه با علامت نارنجی مشهودند، هنگامی که به آن ها رسیدید تقاضای یک هلیکوپتر خواهید کرد که پس از مدت مشخصی از راه خواهد رسید و طی این مدت باید در مقابل هوش مصنوعی ایستادگی کنید.

اما در نقاط استخراج باید بسیار مراقب سایر بازیکن ها باشید، برخی از آن ها کمین می کنند و در کنار شما با هوش مصنوعی مقابله خواهند کرد، اما با رسیدن هلیکوپتر، از پشت به شما شلیک خواهند کرد، آیتم های تان را می دزدند و آن ها را به همان هلیکوپتر استخراج می کنند! بهتر است با دوستان تان به دارک زون بروید تا در صورت مواجه شدن با این گونه بازیکنان، شانسی برای زنده ماندن داشته باشید!

مامورین روگ

20160409155725_1

در کنار شما، ده ها بازیکن دیگر هم آیتم هایی که با چنگ و دندان بدست آورده اند را با خود حمل می کنند، می توانید به آن شلیک کنید و آیتم های شان را بدزدید، یا می توانید فردی صلح طلب باشید. اگر مورد اول را انتخاب می کنید، بهتر است کمی به پیامد های تصمیم تان فکر کنید!

بلافاصله با شلیک به دیگر بازیکنان، تگ Rogue دریافت خواهید کرد، با علامت قرمز در نقشه نمایان خواهید شد و لشکری از بازیکنان برای شکار شما به سراغ تان خواهند آمد! برای مدت مشخصی Rogue باقی خواهید ماند و در طول این مدت باید برای بقا بجنگید.

دیگر بازیکنان هم می توانند Rogue شوند، در این صورت این حق انتخاب را دارید که به شکار آن ها بروید، اما باید حواستان به تعداد آن ها باشد، اگر زیاد و در قالب یک تیم بودند، بهتر است فرار را بر قرار ترجیح دهید!

به علاوه در دارک زون هیچ چیزی مشخص نیست، ممکن است در کنار چندین مامور دیگر به شکار Rogue ها بروید، اما بلافاصله پس از کشتن ان ها، دیگر بازیکنان از فرصت استفاده کنند و شما را بکشند، تا هم آیتم های شما را بردارند و هم آیتم های ایجنت های Rogue کشته شده را.

به دلیل تعاملات ممکن بین بازیکنان در دارک زون و احتمال از دست رفتن آیتم ها، به شما توصیه می کنیم که در کنار دوستان تان وارد این منطقه شوید، نه تنها کار تان در برابر هوش مصنوعی راحت تر خواهد شد، بلکه شانس بیشری هم برای زنده ماندن مقابل دیگر پلیر ها دارید.

افزایش سطح دارک زون

20160409155015_1

دارک زون، لول بندی خاص خودش را داراست، خارج از این منطقه، با انجام مراحل داستانی، فرعی و رویارویی های رندوم لول کلی شخصیت تان بالاتر خواهد رفت، اما داخل این منطقه با یک لول بندی خاص موجه خواهید شد.

برخی از جعبه های دارک زون فقط با رسیدن به لول خاصی باز خواهند شد، فروشنده ها هم برخی آیتم ها را فقط به ازای حاصل شدن لولی خاص به فروش می رسانند و با افزایش لول، آیتم های بهتری هم از دشمنان دراپ خواهد شد. بنابرین برای دست یابی به بهترین آیتم های دارک زون باید تا حد ممکن، لول این منطقه را بالا ببرید.

اولین روش بالا بردن لول دارک زون، کشتن دشمنان هوش مصنوعی ای است که در منطقه حاضر هستند، به یاد داشته باشید که از نظر درجه ساختی، دارک زون به چندین قسمت طبقه بندی شده و در قسمت های بالایی دشمنانی به مراتب سختر رخنه کرده اند.

بنابرین بهتر است سطح معمول بازی را به 30 برسانید تا حداقل تجهیزات لازم برای وارد شدن به قسمت های سخت تر دارک زون و از پای در اوردن دشمنانش را داشته باشید.

دومین روش، سخت تر، پر هیجان تر و البته با پاداش بیشتری هم همراه خواهد بود و لازمه انجام آن، Rogue شدن است!

همان طور که گفتیم، با کشتن دیگر بازیکنان تگ Rogue به شما تعلق خواهد گرفت، هر چه بازیکنان بیشتری را از پای دراوردید، وضعیت Rogue بودن شما هم وخیم تر می رود و سطحش، تا حداکثر سطح 5 بالاتر می رود.

حال اگر بتوانید در حالی که Rogue هستید زنده بمانید و در طول این مدت کشته نشوید، مقدار بسیار زیادی امتیاز تجربه دارک زون دریافت خواهید کرد و سطح دارک زون تان سریعا بالا خواهد رفت.

برای افزایش سطح دارک زون می توانید به شکار مامورین Rogue هم بروید، البته اگر تعداد آن ها زیاد باشد، کار سختی خواهید داشت، اما با از پای درآوردن آن ها پاداش خوبی دریافت خواهید کرد.

دقت کنید که با کشته شدن در دارم زون از سطح دارک زون شما کاسته می شود و هر چه درجه Rogue بودنتان هم بیشتر باشد، این کاهش شدید تر خواهد بود.

واحد پول دارک زون

20160409163048_1

سه نوع واحد پول مختلف در دیویژن وجود دارد و یکی از مهم ترین انان، واحد پول مخصوص به دارک زون است، تنها فروشندگانی که در ورودی ها و یا  Safe House های دارک زون حضور دارند این واحد پول را قبول می کنند.

آیتم هایی که این فروشندگان برای فروش دارند کاملا تصادفی است، گاهی آیتم های بسیار خوبی به همراه دارند و گاهی خرید آن ها تنها پول دور ریختن است، اما به طور کلی برای بازیکنانی که شانس چندان خوبی در لوت کردن آیتم ندارند، این فروشندگان جایگزین خوبی به عنوان یک منبع تهیه آیتم به شمار می روند.

به یاد داشته باشید که وارد پول دارک زود برای خرید آیتم های این فروشندگان کافی نیست، بلکه سطح دارک زون تان هم باید به لول خواسته شده رسیده باشد، پس ابتدا باید سعی کنید تا حد ممکن لول دارک زون تان را افزایش دهید.

برای گرفتن این نوع پول، می توانید سراغ هوش مصنوعی بروید و آن ها را تار و مار کنید، دشمنان لول بالاتر، پول بیشتری هم به شما پاداش خواهند داد، هر چند از پای در آوردن آن ها هم بسیار سخت تر خواهد بود.

در نقشه دارک زون، محل های مختلفی به رنگ بنفش نمایش داده شده اند که Encounter نام دارند، این ها مکان هایی هستند که دشمنان زیاد تر و سخت تری در آن ها حضور دارند، می توانید به سراغ آن ها بروید تا با از پای در آوردن شان، هم پول دریافت کنید، هم لول دارک زون تان افزایش یابد و اگر شانس هم داشته باشید، ممکن است آیتم خوبی نصیب تان شود.

صندوق های موجود در دارک زون هم پول به همراه دارند، پس از حالی کردن یک Encounter از دشمنان، اغلب یک صندوق پیدا خواهید کرد کافی است آن را باز کنید تا مقدار قابل توجهی پول پاداش بگیرید.

Rogue شدن هم دیگر روش افزایش واحد پول دارک زون است، اگر تجهیزات و قدرت لازم را دارید، وارد وضعیت Rogue شوید و سعی کنید تا جایی که می توانید دیگر بازیکنان را از پای در بیاورید تا وضعیت Rogue تان وخیم تر شود، حال باید برای بقا بجنگید، پس از خارج شدن از وضعیت Rogue، در پول دارک زون غرق خواهید شد!

مانند سطح دارک زون، با کشته شدن در این منطقه پول هم از دست می دهید، اگر در وضعیت Rogue کشته شوید هم بیشتر ضرر خواهید کرد، باید سعی کنید تا حد ممکن از مردن جلوگیری کنید.

جمع بندی دارک زون

20160409150823_1

حال بیایید یک بار آن چه در دارک زون می گذرد را مرور کنیم، دارک زون بیشتر به عنوان یکی از محتویات نهایی بازی قلمداد می شود، ورود به این منطقه پیش از رسیدن به لول 30 در بازی چندان فایده ای ندارد، شاید سرگرم کننده باشد اما اگر دنبال آیتم های قدرتمند هستید، وقتتان را در دارک زون پیش از رسیدن به لول 30 هدر ندهید.

بعد از ورود به دارک زون وظیفه شما تنها یک چیز است، باید تا حد ممکن آیتم های خوب و قدرتمند دریافت کنید، حال این آیتم ها می توانند با لوت کردن دشمنان حاصل شوند، با دزدی از سایر بازیکن ها بدست بیایند، از صتدوق ها استخراج شوند و یا از فروشندگان دارک زون خریداری شوند.

برای دریافت آیتم های بهتر، باید تا حد ممکن سطح دارک زون تان را بالا ببرید و پول دارک زون بیشتری بدست بیاورید، به این منظور یا می توانید سراغ دشمنان هوش مصنوعی ای منطقه بروید و یا اینکه ریسک کنید و وارد وضعیت Rogue شوید، انتخاب با شما است.

توصیه نهایی ما در این بخش از دیویژن این است که تنهایی وارد این مطقه نشوید، زیرا دارک زون برای بازیکنان تنها به شدت خطرناک است، نه تنها بازیکنان Rogue شانس بیشتری برای از پای در آوردن شما خواهند داشت، بلکه کارتان در برابر هوش مصنوعی دشوار بازی هم با غایت سخت خواهد شد.

با سه تن از دوستان تان هماهنگ کنید و در قالب یک تیم چهار نفره وارد دارک زون شوید، نه تنها بیشتر به شما خوش خواهد گذشت، بلکه در پایان بازی تان قطعا آیتم های بهتری هم بدست آورده اید.

فینیکس کردیتز

20160409150335_1

دارک زون تنها راه بدست اوردن آیتم های قوی تر و بهتر نیست، با به پایان رساندن تمامی مراحل داستانی و رسیدن به لول 30، بعد جدیدی از دیویژن به روی شما باز خواهد شد، چالش های روزانه و واحد پولی جدید به نام فینیک.

خرج این واحد پول یکی از بهترین راه های بدست آوردن آیتم های قدرتمند در دیویژن است، البته تنها دو فروشنده در تمامی بازی این واحد پول را قبول می کنند، یکی از آن ها فروشنده ای است که در شمالی ترین Safe House دارک زون واقع شده و دیگری در پایگاه عملیاتی در شاخه تکنولوژی قرار گرفته.

از آن جایی که این فروشندگان، تنها آیتم های لول 30 را می فروشند، باید حتما به لول نهایی بازی رسیده باشید. اما در مورد فروشنده واقعا در دارک زون، حتما باید رنک دارک زون تان به 50 هم رسیده باشد.

اما اصلا چگونه می توان این پول ها را بدست آورد؟ حقیقت این است که بین سه واحد پولی بازی، فینیکس از تمامی آن ها سخت تر و دشوار تر بدست می آید. برای کسب این پول، یا باید به باس فایت های غلبه کنید و یا به چالش های روزانه تکیه کنید.

برخی از دشمنان در بازی نام های مخصوص به خودشان را دارند، نوار سلامتی اغلب آن ها به رنگ طلایی است و از پای در اوردن آن ها می تواند بسیار سخت باشد، بخصوص اگر تنها باشید. این ها چه در مراحل داستانی و با درجه سختی Hard و یا Challenging، چه مراحل فرعی و چه در دارک زون پیدا می شوند که با کشتن این دشمنان مقدار اندکی پول فینیکس پاداش می گیرید.

چالش ها روزانه دیگر راه حل کسب این واحد پولی است، روزانه سه مرحله داستانی به عنوان چالش های روزانه برگذیده می شوند، دو تا با درجه سختی Hard و دیگری با درجه سختی Challenging، به اتمام رساندن این مراحل روی این درجات مقدار قابل توجهی از پول های فینیکس پاداش خواهد داد.

چالش های روزانه، بخصوص مراحل Challenging چندان راحت نیستند، بخصوص اگر هنوز تجهیزات قوی ای نداشته باشید و یا اگر بخواهید تک نفره آن ها را انجام دهید. توصیه می کنیم حتما پیش از شروع این مراحل با دعوت کردن دوستان تان و یا با استفاده از قابلیت Matchmaking بازی یک تیم 4 نفره دست و پا کنید.

به قابلیت های اعضای تیم تان دقت داشته باشید، قابلیت های خودتان را به گونه ای انتخاب کنید که شانس بیشتری برای زنده ماندن داشته باشید، برای مثال اگر در میان اعضای تیم تان فردی مهارت های شاخه پزشکی را به همراه نداشت، مهارت های پزشکی برای برای شخصیت خودتان انتخاب کنید.

کرفتینگ

20160409150306_1

برخی از آیتم ها را می توانید بسازید!

لازمه ساخت یک آیتم، ابتدا بدست آوردن طرح آن آیتم است، طرح آیتم ها را هم مانند سلاح ها می توان از فروشنده های مختلف تهیه کرد و برخی هم به عنوان پاداش برخی مراحل یا از پای در اوردی برخی دشمنان آزاد می شوند.

بعد از بدست آوردن طرح یک آیتم، مکانی است برای ساخت آن آیتم. بلافاصله با بازکردن پایگاه عملیانی، پایگاه ساخت و ساز و یا Crafting هم در اختیار شما قرار خواهد گرفت، جایی که قادر خواهید بود به تمامی طرح هایی که بدست آورده اید، جامه عمل بپوشانید.

ساخت هر آیتم، منابع مختلفی می طلبد، برای مثال برای ساخت یک سلاح ممکن اطت به قطعات یک سلاح و ابزار نیاز داشته باشید. اگر سلاح مد نظرتان خاص تر باشد، منابع مورد نیاز برای ساختش هم کمیاب تر خواهد بود. ساخت یک سلاح سبز نیاز به منابع سبز و ساخت یک سلاح طلایی نیاز به منابع طلایی دارد.

منابع از راه راه گوناگونی بدست می آیند، متداول ترین آن ها از بین بردن آیتم های بدردنخور تان است. با از بین بردن یک سلاح آبی می توانید یک قطعه سلاح آبی یا دو قطعه سلاح سبز کاسب شوید.

در برخی از نقاط منهتن، مناطقی به رنگ بنفش روی نقشه خواهید دید. این مناطق اغلب پر هستند از صندوق هایی که این منابع شامل می شوند.

با ارتقال برخی از بخش های پایگاه عملیاتی، یک صندوق به آن بخش اضافه خواهد شد، هر از چند مدتی این صندوق ها با یکی از این منابع پر می شوند، کیفیت آن منابع کاملا شانسی است.

به علاوه در منوی کرفتینگ، قادر خواهید بود با ترکیب 5 عدد از یک منبع، منبعی کمیاب تر از همان نوع را بسازید. برای مثال اگر 5 قطعه سلاح آبی داشته باشید می توانید با خرج آن ها یک قطعه سلاح طلایی بسازید.

قدرت سلاح و یا Armor زره خواسته شده و استعداد های آن، کاملا تصادفی هستند، گاهی ممکن است منابع بسیار کمیابی برای سلاحی خرج کنید که قدرت کافی نداشته باشید و یا استعداد های ان عملا به درد نحوه بازی شما نخورد!

در منوی کرفتینگ، هر چیزی که طرحش را داشته باشید می توانید بسازید، اما منابع خود را پای آیتم هایی که استفاده نی کنید هدر ندهید. اگر علاقه ای به اسنایپر ندارید و استفاده ای از این نوع سلاح ها می کنید چرا باید منابع ارزشمند خود را صرف ساخت یک اسنایپرر طلایی کند؟ ممکن است طرج یک شاتگان طلایی گیر تان بیاید، آن وقت است که از نداشتن منابع لازم برای ساخت آن حسرت خواهید خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • mohammad1302
    mohammad1302 | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷

    سلام من رو PC بازی می کنم اگه دوست داشتید ادد کنید. (KvKmocaK)

  • Sadra Farmani
    Sadra Farmani | ۲۴ مهر ۱۳۹۶

    من هم ادد کنید Sadra.Killer

    برای مکالمه صوتی هم از twitch استفاده می کنم که عالیه و صدا خوب میره میاد
    این هم لینکش https://app.twitch.tv/sadra_killer

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی