ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امکان «مرور امن» کروم از این پس دکمه های ساختگی دانلود را نیز شکار می کند

بسیاری از کاربران اینترنت که از کروم برای وبگردی استفاده می کنند احتمالا تصویر بالا را دست کم یک بار دیده اند. اما اگر آنقدر خوش شانس هستید که تابحال چشم تان به این پیام ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

بسیاری از کاربران اینترنت که از کروم برای وبگردی استفاده می کنند احتمالا تصویر بالا را دست کم یک بار دیده اند. اما اگر آنقدر خوش شانس هستید که تابحال چشم تان به این پیام نخورده است باید بگوییم این هشداری است که کروم در صورت مخرب یا ناامن بودن وبسایت مد نظرتان پیش از باز شدن صفحه مربوط به آن نمایش می دهد.

این هشدار غالبا بعد از تشخیص کلاهبرداری های فیشینگ، گواهینامه های غیرامن یا گزارش وجود بدافزار نمایش داده می شود اما گوگل ظاهرا قصد دارد پای را یک گام از این فراتر بگذارد و عاقبت بر آن شده تا کاری برای دکمه های ساختگی دانلود و دیگر بنرها و لینک های فریبنده ای بکند که معمولا در فضای وب رویت می شوند.

شرکت ساکن مانتین ویو از طریق سایت Webmaster Central خود لیستی از نمونه های مختلفی را مطرح کرده که تغییرات جدید قرار است روی آنها اعمال گردد. بر این اساس، دکمه های ساختگی دانلود و هشدار در مورد منسوخ بودن فلش پلیر یا مدیاپلیر از جمله مواردی هستنند که گوگل در حمله تازه خود علیه «هک های مهندسی اجتماعی» قصد مبارزه با آنها را دارد.

اما به تایید بسیاری، این غول جستجوگر اندکی دیر به یاد چنین مشکلی افتاده است چراکه این دکمه ها و لینک های جعلی مدتهاست که باعث آزار کاربران می شوند.

با این همه اینکه گوگل از چنین زبان تندی در نقدو نکوش این حملات سخن گفته در نوع خود ستودنی است و میتوان امیدوار بود که به لطف این اقدام، به میزان چشم گیری از شمار قربانیان این گونه حملات کاسته شود، به ویژه با در نظر داشتن این که کروم بیشترین تعداد کاربران را در سطح دنیا دارد.

گوگل خاطرنشان کرده مواردی که تحت عنوان محتوای فریبنده از آن یاد کرده «خود را تحت عنوان یک محتوای قابل اطمینان جا می زنند یا چنین حسی را به کاربر القا می کنند» یا اینکه کاربران را مجاب به انجام کاری میکنند که صرفا برای موجودیت های مطمئن انجام می دهند.»

این نوع فعالیت ها، خواه کاربر را مجاب نمایند که روی یک دکمه ساختگی دانلود کلیک کند و خواه اطلاعات شخصی اش را ارائه دهد تحت عنوان کلاهبرداری طبقه بندی می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی