ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Oombrella آشنا شوید؛ چتری که احتمال بارش باران را پیش بینی می کند

ابتکار و نوآوری جزوی از وجود هر انسانی به شمار می رود که برخی از آدم ها بسیار هوشمندانه و عالی از آن استفاده کرده و به واسطه تخیلاتشان دستگاه های جالب و گاها عجیب، ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

ابتکار و نوآوری جزوی از وجود هر انسانی به شمار می رود که برخی از آدم ها بسیار هوشمندانه و عالی از آن استفاده کرده و به واسطه تخیلاتشان دستگاه های جالب و گاها عجیب، طراحی و تولید می نمایند.

یکی از محصولاتی که ذهن مبتکر یک طراح به نام Clement Guillot آن را مطرح نموده، Oombrella است؛ چتری که می تواند احتمال بارش باران را پیش بینی نموده و این موضوع را با مالک خود در میان بگذارد و از او بخواهد تا هنگام خروج از خانه، آن را با خود ببرد.

این ایده با اینکه واقعا جالب است اما قیمت 75 دلاری که برای پیش فروش آن در وب سایت کیک استارتر گذاشته شده، کمی گران به نظر می رسد. البته افرادی که در جهت حمایت از این طرح آن را خریداری کرده اند عقیده دارند که فناوری به کار رفته در این چتر ارزش هزینه ی این مبلغ را دارد.

از جمله ویژگی های Oombrella باید به دسته ساخته شده از فیبر مصنوعی کولار که پایداری آن در برابر باد را افزایش می دهد و چتر براق چرخان آن اشاره کرد. همچنین این وسیله در بخش بالایی خود پیچی دارد که می توان به عنوان مونوپاد از آن بهره گرفت.

خوب است بدانید که دلیل قیمت بالای این چتر، کپسولی است که در دسته ی آن تعبیه گشته و بدون آن زیر 30 دلار قیمت خواهد داشت.

این کپسول در واقع یک ایستگاه هواشنایی مینیاتوری است که انواع حسگرهای تشخیص نور، رطوبت، فشار و دما را در خود دارد. این سنسورها به واسطه بلوتوث LE با اپلیکیشن موبایل ارتباط برقرار کرده و فعالیت های لازم را انجام می دهند.

oombrella-lede-2016-04-10-02

شرکت تولیدکننده Oombrella، یک پلتفرم هواشناسی به نام Wezzoo دارد که در حال حاضر 200 هزار کاربر از آن استفاده می نمایند. اپلیکیشن یاد شده، از این سیستم برای اعلام هشدار در 15 دقیقه پیش از بارش باران استفاده می نماید.

قابلیت جالب دیگر چتر مورد بحث، «من را فراموش نکن» است که به کاربر یادآوری می نماید پیش از خروج از خانه در روزهای بارانی حتما آن را با خود همراه نماید تا زیر باران نمانده و خیس نشود.

جا دارد اشاره کنیم که با اتصال این چتر به دیوایس های دیگر می توانید از قابلیت های دیگری همانند امکانات اجتماعی یا ردیابی مکان آن نیز بهره بگیرید. به طور مثال، می توانید آمار مواقعی که زیر باران بیرون رفته اید، کجا رفته اید و چگونه از چتر استفاده کرده اید را در بیاورید. حتی قادر خواهید بود این اطلاعات را با دیگر کاربران Oombrella نیز به اشتراک بگذارید.

از دیگر مشخصه های جالب این چتر این است که لامپ هایی که روی دسته تعبیه شده اند هنگام دریافت پیام یا تماس تلفنی، شروع به چشمک زدن کرده و کاربر را از این موضوع آگاه می کنند.

همچنین، Oombrella با اجازه کاربر می تواند اطلاعات هوا را جمع آوری کرده و با دیگران به اشتراک بگذارد.

با این تفاسیر، این محصولِ آزمایشی که هنوز فقط ایده ی آن در کیک استارتر گذاشته و به منظور گردآوری سرمایه برای تولیدش کمپینی راه اندازی شده را می توان نماد وسیله ی روزمره ای دانست که به فناوری های روز مجهز و همیشه به دنیای مجازی وصل است.

این چتر در حال حاضر با قیمت 67 دلار به کسانی ارائه خواهد شد که آن را پیش خرید کنند و در مراحل بعدی برای تهیه آن می بایست ۷۳ دلار بپردازید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی