ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسط Account Kit، فیسبوک رمز عبور را از میان بر می دارد

فیسبوک امروز در کنفرانس F8، از Account Kit پرده برداشت؛ قابلیتی که توسعه دهندگان اپ های شخص ثالث می توانند از آن بهره گرفته و Account Kit را به اپ های خود (که برای شناسایی هویت، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

فیسبوک امروز در کنفرانس F8، از Account Kit پرده برداشت؛ قابلیتی که توسعه دهندگان اپ های شخص ثالث می توانند از آن بهره گرفته و Account Kit را به اپ های خود (که برای شناسایی هویت، درخواست اتصال به فیسبوک را دارند) اضافه کنند. به همین شکل، کاربر می تواند با وارد کردن شماره موبایل یا ایمیل خود، به حساب کاربری اش دسترسی یابد، بدون اینکه نیازی به وارد کردن گذرواژه باشد.

زمانی که کاربر اپلیکیشن، شماره تلفن یا ایمیل خود را وارد می کند، فیسبوک برایش یک کد را ارسال کرده که با وارد کردن آن، به راحتی وارد حساب شخصی اش می شود.

آقای Eddie O’Neil، یکی از معاونین ارشد فیسبوک می گوید: «مردم از پسوردها متنفر هستند.» بر همین اساس می توان تصور کرد که در آینده، شیوه جدید، بسیار مرسوم و متداول تر از راهکاری به نام استفاده از پسورد یا رمزعبور باشد. در این میان لازم به اشاره است که گوگل و توییتر پیشتر سرویس های مشابهی را در اختیار کاربران قرار داده بودند.

نکته جالب تر اینکه جهت استفاده از این سرویس، الزاماً نیازی به داشتن اکانت فیسبوک ندارید. برای مثال می خواهید از اپلیکیشنی استفاده کنید که مرتبط با یک سرویس موسیقی است و در ابتدای کار می خواهد که به حساب فیسبوک خود وارد شوید. در این صورت، می توانید از  Account Kit بهره گرفته و کدی که برای شما - چه از طریق ایمیل یا پیامک - ارسال می شود را وارد نمایید.

شاید در نگاه اول، تعجب بر انگیز باشد که فیسبوک، نیاز به داشتن حساب کاربری در وب سایت خود را نادیده می گیرد، اما در واقع این شرکت تصمیم دارد استفاده از اپ های شخص ثالث را ساده تر کرده و در نهایت علاقه عمومی به پلتفرم خود را افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی