ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک پلتفرم توسعه چت بات ها را برای مسنجر خود معرفی کرد

گویا دوره و زمانه گسترش ربات ها رسماً آغاز شده است. در اقدامی که البته کاملا انتظارش می رفت، فیسبوک امروز در جریان کنفرانس F8 ابزاری را در اختیار توسعه دهندگان قرار داد که توسط ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۰:۱۵

گویا دوره و زمانه گسترش ربات ها رسماً آغاز شده است. در اقدامی که البته کاملا انتظارش می رفت، فیسبوک امروز در جریان کنفرانس F8 ابزاری را در اختیار توسعه دهندگان قرار داد که توسط آن قادر به ایجاد بات ها هستند و سپس می توانند آنها را به مسنجر فیسبوک اضافه کنند؛ اقدامی که باعث می گردد تا نوع استفاده از مسنجر فیسبوک تا حدی دست خوش تغییر شود.

اما این تغییر چیست؟ فیسبوک خود بر این بارو است با استفاده از بات ها، کسب و کارها می توانند شبکه های گسترده تری برای ارتباط با مشتریان خود پیدا کنند. اگر استفاده از بات ها تبدیل به امری معمول گردد، می توان گفت که نوع ارتباط مشتری و خدمات دهنده کاملا با زمان حاضر تفاوت پیدا خواهد کرد.

smith-agents-messenger-w700

ابزاری که امروز شده، مشمول یک API است که به توسعه دهنده اجازه می دهد برای مسنجر فیسبوک، بات توسعه داده و یا به تولید ویجت چت از نوع تحت وب بپردازد. در زمان معرفی، تمرکز کامل فیسبوک بر روی استفاده های تجاری از بات ها بود، اما این پلتفرم به راحتی می تواند در اختیار رسانه ها نیز قرار گیرد؛ بر همین اساس ناشرین و خبرگزاری ها می توانند به شکل مستقیم اخبار و مقالات خود را برای مخاطبین خود ارسال کنند.

بات های پیام رسان موارد جدیدی نیستند و می توان گفت برای اولین بار در تلگرام مورد استفاده قرار گرفتند، اما حقیقت این است که به شکل ماهانه، ۹۰۰ میلیون کاربر از مسنجر فیسبوک استفاده می کنند و بر همین اساس، می توان گفت که شرکت مورد بحث قادر است به شکل کاملا گسترده تری از بات ها بهره گیرد. البته این امر به استقبال کاربران نیز رابطه مستقیم دارد؛ اگر استقبال صورت گیرد، می توان گفت شاهد بهترین پیشرفت نرم افزاری از زمان معرفی «App Store» از سوی اپل خواهیم بود.

در حال حاضر، مایکروسافت و فیسبوک قمار خود را بر روی بات ها آغاز کرده اند؛ دو هفته پیش و در میانه کنفرانس بیلد، شرکت ساکن ردموند نیز از پلتفرم خود برای چت بات ها پرده برداشت. باید در آینده دید کدام یک از این دو شرکت می تواند ایده های مشابه شان را به شکلی بهتر اجرا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مسعود
    مسعود | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    نشد تو یه مقاله از اپل اسم نبرید. همه چی رو ربط میدید به اپل.
    یعنی تا حالا غول ترین پیشرفت نرم افزاری، App store بوده؟?
    واقعا روز به روز داره این سایت بدتر میشه.

مطالب پیشنهادی