ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل HTC 10 از گواهی IP53 برخوردار است؛ مقاومت ضعیف در برابر نفوذ آب

بنابر گزارش هایی که اخیرا انتشار یافته اند، موبایل هوشمند HTC 10 برخلاف اکثر پرچمداران چند سال گذشته، تنها گواهی IP53 را دریافت کرده و از قابلیت هایی چون مقاومت کامل در برابر آب و ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵

بنابر گزارش هایی که اخیرا انتشار یافته اند، موبایل هوشمند HTC 10 برخلاف اکثر پرچمداران چند سال گذشته، تنها گواهی IP53 را دریافت کرده و از قابلیت هایی چون مقاومت کامل در برابر آب و گرد و غبار بهره نمی برد. پرچمدار جدید HTC اگرچه به لرزشگر مکانیکی تصویر (OIS) برای دوربین سلفی مجهز است اما کمبود ویژگی هایی نظیر پشتیبانی از شارژ وایرلس و مقاومت کامل در برابر آب و گرد و غبار سبب می شود تا از رقابت با سایر پرچمداران گران قیمت مانند گلکسی اس 7 سامسونگ باز بماند.

بنابر جزییات گواهی IP53، پرچمدار جدید تایوانی ها مقاومتی قابل قبول در برابر گرد و غبار دارد و امتیاز 5 از 6 را دریافت نموده، اما امتیاز ضعیف آن در بخش مقاومت در برابر مایعات سبب شود تا HTC تنها در برابر قطرات باران یا پاشیده شدن آب با زاویه بیشتر از 60 درجه مقاوم باشد؛ بنابراین بردن آن به درون استخر کار چندان عاقلانه ای به نظر نمی رسد.

کمپانی کره ای سامسونگ اوایل سال جاری از دو موبایل جدید رونمایی کرد که هردوی آن ها به گواهی IP68 دست پیدا کرده اند؛ درجه ای از مقاومت که در برابر نفوذ آب ایستادگی می کند. در این صورت، دوقلوهای گلکسی اس 7 می توانند تا 30 دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورند و بدون هیچ صدمه ای کار خود را از سر گیرند.

باید منتظر ماند و دید که آیا عدم مقاومت در برابر و آب، به فروش HTC 10 آسیب خواهد زد یا خیر. طبیعتا کمپانی HTC با توجه به شرایط اخیر خود امیدوار است که به فروش HTC 10 آسیبی وارد نگشته و بتواند یکبار دیگر به دوران اوج بازگردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • سام
    سام | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    تو ایران کی جرات میکنه گوشیه 2 تا 3 میلیونش را زیر دوش حمام ببره حالا استخر به کنار.گوشی هم میخواد هر مارکی باشه، یه طوریش میشه اونم از شانس خوبه ما ایرانیها. بعد گارانتی هم زیر بار نمیره. پس این مورد ضعف برا ما محسوب نمیشه.

  • mehrdad
    mehrdad | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    داداش من z3 داشت یک بار زیر شیر آب گرفتش توش آب رفته بود گوشی داغون شد مجبور شد بفروشه. در حالی که من htc m8 رو چندین بار زیر آب شستم چیزیش نشد. میخواستم بگم موضوع ضد آب بودن اصلا چیز مهمی نیست چون همون ضد آبش ممکنه داخلش آب بره و خراب بشه.

  • bagher
    bagher | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    بنده شک ندارم اچ تی سی با این گوشی دوباره به روزای اوجش بر میگرده دوربینش در نور کم ضعف زیادی داشت که اونم حل شد مشکل دیگه ای تهدیدش نمیکنه از نظر کیفیت صدا و رابط کاربری هم که فوق العاده است

  • farzad94
    farzad94 | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    همچین نوشتین "بخاطر زدآب نبودن از رقابت باز ماند" انگار مثلا یه چیز حیاتی تو گوشی موبایل و از دست دادیم!!مرد حسابی آخه اونی که زد آبه رو هم نمیبرن استخر آخه کی میخاد اینو ببره استخر؟؟!!واقعأ نمیدونم دلیل همچین مقاله هایی چیه!!..در ضمن چرا اس۷ به دلیل ضبط صدای ضعیفش و همچنین اسپیکر مسخرش از رقابت با htc10 باز نمیمونه؟؟!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی