ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسسات آماری می گویند درآمد مایکروسافت از ویندوز در 2016 کاهش خواهد یافت

بر اساس اخبار و گزارشات اخیر گارتنر و موسسه IDC، میزان درآمد مایکروسافت از ویندوز در سال 2016 میلادی با افت بیشتری مواجه خواهد شد و دلیل آن نیز کاهش میزان تقاضا برای پی سی ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

بر اساس اخبار و گزارشات اخیر گارتنر و موسسه IDC، میزان درآمد مایکروسافت از ویندوز در سال 2016 میلادی با افت بیشتری مواجه خواهد شد و دلیل آن نیز کاهش میزان تقاضا برای پی سی ها ذکر شده.

وقتی کامپیوتری خریداری نگردد، سیستم عامل ویندوزی نیز نیاز نخواهد بود و در نتیجه این پلتفرم موفق که سالیان سال همراه کاربران دنیای دیجیتال بوده، دچار کم اقبالی خواهد شد.

بر اساس گزارش موسسات مذکور، عایدی اهالی ردموند از این محصولِ خود حدود 7.5 درصد کاهش داشته و به رقم 13.5 میلیارد دلار خواهد رسید. به احتمال زیاد میدانید قشر عظیمی از کاربران عادی سیستم عامل های خود را به صورت رایگان به ویندوز ۱۰ ارتقا داده اند و این قشر تا ماه جولای هزینه ای برای استفاده از این پلتفرم پرداخت نخواهند کرد.

گزارش ها حاکی از آن است که بیشتر کسب و کارها انتظار ندارند به روز رسانی های حائز اهمیت ویندوز 10 تا پیش از 2017 عرضه گردند و در همین راستا ارتقا به این نسخه را تا تاریخ یاد شده به تعویق انداخته اند تا بعدا و با خیالی راحت به آن مهاجرت نمایند. همین مسئله سبب گشته سازمان ها برای تهیه کامپیوترهای جدید کمتر هزینه کنند (نکته ای که روی درآمد مایکروسافت به یقین اثرگذار خواهد بود).

البته از سوی دیگر تحلیل گران می گویند در 2017 همین شرکت ها با این طرز تفکر راضی به استفاده از نسخه جدید ویندوز ردموندی ها خواهند شد و تا 2019 خیل گسترده ای از آنها روند ارتقا را پشت سر خواهند گذاشت.

در همین زمینه، تحلیگری به نام J.P. Gownder اظهار داشته که: «در طول سال های آتی شرکت های زیادی به ویندوز 10 سوئیچ خواهند کرد زیرا آن را آخرین نسخه به روز شده پیش از مهاجرت کامل به سوی بهره گیری گسترده از سرویس های کلاود می دانند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی